4.bölüm

14.5K 477 26
                                    

Kurduğu alarımla yerinden zıplayan genç adam bu yüksek melodiyi bir kez daha koyduğu için kendine lanetler okuyarak kalktı yatağından. Kollarnı gerip pencereye doğru yaklaştı. Havanın güneşli olmasına rağmen hafif yağmur atıştırıyordu. Gözleri istem dışı karşıdaki 2 katlı yeşil eve kaymıştı. Dünki gördüğü ruya yine aklına geldiğinde düşüncelerinden sıyrılımaya çalışıp pencereden uzaklaştı. Hızlıca odasından çıkıp salona ilerledi babası her zamanki yerinde kalın çerçeveli gözlüğüyle gazete okuyordu.

" hayırlı sabahlar "

" hayırlı sabahlar ne o uyuyamadın mı neşen yok gibi "

Yağız tam babasına cevap vereceği sırada anası araya girdi.

" hasta falanmısın sen bakıyım ateşin var mı "

" ya iyim anam yok bişeyim uyuyamadım dün gece işe geç kalıyom ben hadi kaçtım "

" aa deli oğlan nereye kahvaltı yapmadan "

" hallederim onu sonra ben "

Ceketini sırtına alıp hızlıca bir kaç basamağı inerek çıkışa ilerledi . yağmur durmuş gök kuşağı belirmişti gök yüzünde . büyük yokuşun sonuna geldiğinde biraz yürüdükten sonra sağdaki küçük pastaneye girdi. Bir kaç börek alıp iş yerinde yerim diye düşünmüştü.

" hoşgeldiniz "

Bu ses tanıdık gelmişti genç adama gözlerini böreklerden ayırıp sesin geldiği yere doğru baktı. bakır rengi tonunda saçları kıvır kıvırdı genç adamın nefesi kesilmişti gördüğü güzelik karşısında o açık kahve rengi gözleriyle o kadar güzel bakmıştı ki genç adama. uzun süre baktığını fark edince kendini zoraki durdurabilmişti.

" yardımcı olabilirmiyim ?"

Genç adam başını salayıp istediği börekleri işaret etti.
Leyla bu adamı konuşturmanın çok zor olduğunu düşündü. O kadar utangaçtı ki her seferinde genç kadına bakıyor gözlerini kaçırıyordu.

" peki neli olsun "

" karışık olsun "

" kaçtane "

" dört yeter "

Leyla başıyla onaylayıp kese kağıdına börekleri koydu ve genç adama uzattı. Yüzüne bakmadan genç kadının elindeki böreklere uzandı bakarsa bidaha gözlerini alamayacağından korkuyordu. Böreklerin parasını ödeyip pastaneden çıktı. Genç kadın bir süre yağızın kapıdan çıkmasını izledi. Yağız gözden kaybolurken genç kadının gözü hâlâ kapıdaydı başını sağa sola salayıp kendini işine vermeye çalıştı fırından yeni çıkmış kurabiyeleri dizerken aklında genç adamın bakışları vardı o kadar derin ve güzel bakmıştı ki içine işlemişti resmen. Kendime gelmeliyim diye düşündü aşık olmaktan bağlanmaktan korkuyordu kimse olmamıştı kalbinde tek aşkı babasıydı onun için ama kızının omuzlarına büyük bir yük bırakmıştı hayatan koparken 18 yıl ailesi bildiği canından çok sevdiği babası deyildi nasıl dayanırdı içi içini yiyordu her gece hıçkırıklarla uyanıp saatlerce kollarını dizlerine sarıp ağlamaktan bitkin düşüyordu  her gece aynı rüyayı görüyordu babasını kollarında son nefesini verirken söylediği son sözleri sanki o anı tekrar tekrar yaşıyormuş gibi içinde aynı şeylerin koptuğunu hissediyordu  .
Annesini babası ölmeden 2 yıl önce kaybetmişti beyin kanseriyle boğuşmuş sonunda hastalığa yenik düşmüştü.
Genç kadın kurabiyeleri dizdikten sonra tepsileri pastanenin mutfağına götürdü.

" nasıl kızım alışabildin mi mahalleye ?"

" burdaki yeni komşularım çok ilgilendiler hiç yabancılık çekmedim alıştım sayılır münever teyzeciğim "

" öyledir kızım hep iç içedirler hemen alırlar aralarına seni kendilerinden biri gibi "

Yaşlı kadın leylaya sıcacık gülümsediğinde o tatlı gülümsemeye leylada karşılık vermişti. Pastanenin sahibiydi münever hanım genç kadını gördüğünde hemen ısınmış yanına almıştı leyla çok minettar kalmıştı oldukça sıkışmış ev kirası onun bunun masrafı derken elindeki bir miktar biriktirdiği paranın bitmesinden korkmuştu pastaneden aldığı maaş onu bu durumdan kurtarmış genç kadının üzerinden büyük bir yük kalkmıştı. Havanın kararmasına yakın işlerini bitirdi eve gitmeye hazırlanıyordu.

" münever teyzeciğim işleri bitirdim başka yapılacak bir iş kaldımı ? "

" ellerine sağlık güzel kızım artık sen çık ben hallederim geri kalan işleri de yoruldun zatn bugün"

Çıkmadan önce münever teyzesine sarılıp yanaklarından öptü. Yaşlı kadın da saçlarını okşayıp bastı bağrına 3 tane oğlu vardı yaşlı kadının hep bir kızı olmasını istemişti.

" hadi hayırlı geceler güzel kızım "

" hayırlı geceler münever teyzeciğim görüşürüz "

Leyla çıkarken yaşlı kadın tebesümle baktı arkasından.

Genç kadın yokuşu tırmanırken kolunu sıkıca kavrıyan elle panikleyip çığlık atmaya yeltendiğinde bir el de ağzına kapandı. Genç kadın korkarak ağzına kapanan eli ısırıp gelen erkek çığlığına aldırış etmeden kendisine sarılan kollardan kurtulmaya çalıştı.

" bırak beni imdatt yardım edin !! "

" bağırma bebeğim sadece eylenicez biraz "

" bırak beni diyorum pislik herif !"

Beline sarılan eller kadını bıraktığında adamın yere serildiğini gördü. Yağız yere serili adamı öldüresiye yumruklarken genç kadın hemen ağlıyarak yanlarına koştu çok korkmuştu. Yağızı kolundan çekip uzaklaştırmaya çalıştı ayağa kalktığında karın boşluğuna tekmeyi salladı adam sürünerek kaçmaya çalıştı.

" eyer bidaha seni buralarda görürsem bu kadarla yetinmem canını okurum anladınmı lan beni ! "

Adam başını sallayıp ordan korkuyla uzaklaştı.

" sen iyimisin "

" iyim "

" pek öyle görünmüyorsun "

Genç kadın az önce yaşadığı olayın şokunu atlatmaya çalşıyordu.

" elin kanıyor "

" önemli deyil küçük bi sıyrık sadece "

Çantasındaki mendili çıkarıp genç adamın elini minik avucuna alıp kanayan yarayı temizledi.

"  be- ben özür dilerim benim yüzümden oldu "

" özür dilenicek bişey yok sen istemedin böyle olmasını evine bırakayım seni bu saatte pek tekin olmaz buralar "

Genç kadın başını sallayıp yokuşu tırmanmaya başladı yanında yürüyen adam kendini güvende hissettiriyordu.

" teşekür ederim sen olmasan ne yapardım bilmiyorum "

" düşünme bunları ben görevimi yaptım seni orda öyle bırakamazdım "

Genç kadın o kadar güzel gülümsedi ki genç adamın içine işledi. Saatlerce gülümsemesini o gülümsedikce uzun uzun bakıp kaybolmak istedi gözlerinde.

" iyi geceler "

" iyi geceler "

Genç kadın evine doğru giderken son kez arkasına dönüp baktı . Genç adam elleri cepleride kadını izliyordu. Evine girdiğinde yağız karşıdaki apartmana ilerledi.

Mahalle AşkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin