Nieuw persoon

3.4K 31 4
                                    

Pov matthy:

Ik lig op me bed een beetje tiktok te scrolen. Dan krijg ik uit het niks een appje van Koen: 'kom je nog matt?' O shit, vandaag kwam er een nieuwe iemand voor ons werken. Ik trek makkelijk kleren aan.

Als ik in de auto zit word ik gebeld. Het is Koen weer. 'Matt hij kan elk moment komen waar blijf je' zegt Koen gestrest. 'Ja ik zit al in de auto moet nog 3 minuten rijden.'

Als ik er ben ren ik de auto uit. De boys zitten al aan de tafel. 'Eindelijk je bent net op tijd' zegt Koen een beetje opgelucht. 'Wie heeft de sollicitatie vragen?' Vraag ik als ik me jas heb opgehangen en zit. 'Jij moest die maken, weet je nog' zegt Robbie die naast me zit. 'KUT, ik ben dat helemaal vergeten' 'dan word het improviseren' zegt milo rollend met zijn ogen.

Er zouden vandaag drie mensen komen. Ik heb geen een mailtje gelezen, dus weet niet echt wat voor mensen er gaan komen. De jongens zouden vast weer jongens hebben uitgekozen die kunnen editen en kunnen drinken. Het is altijd zo typisch bij hun, misschien moet ik het de volgende keer toch doen.

Om 10:00 komt de eerste persoon binnen. Het is een jongen met blond haar en hij draagt een strijker broek met een trui waarop staat: 'I lover New York'. Precies wat ik dacht. 'Ga maar zitten' zegt Koen als een soort koning. 'Hoi ik ben Cas van der valk, ik kom hier solliciteren voor editor' zegt de jongen die voor ons gaat zitten.

Het gesprek duurt best lang. Ik ben ook best afwezig. Ik zit een beetje naar buiten te koekeloeren, er rent iemand naar de trem die bijna vertrekt. Wat zou hij gaan doen dat hij die trek moet halen. 'En wat vind jij matthy?' Vraagt raoul opeens aan me. Ik word wakker uit me eigen gedachtes. Ik kijk hem vraagt aan. 'Zou hij hier mogen werken?' Zegt hij een beetje geïrriteerd. 'Sorry maar nee' zeg ik zonder er over na te denken.

De jongen knikt en loopt dan weg. 'Gast hij was gewoon goed wat zitten je allemaal uit je bek te lullen' zegt milo een geïrriteerd. 'Ja gewoon vond het helemaal niks' ik pak me telefoon en kijk ff op insta. Koen heeft iets op zijn verhaal gezet. 'We hebben zo dus sollicitatiegesprekken maar die kwal is weer eens te laat' zegt Koen met een lach op z'n gezicht.

Er word op de deur geklopt. Ik stop me telefoon weer in me broekzak en kijk wie er binnen komt. Dit keer is het iemand met een baard. Hij lijkt een beetje op raoul maar dan de dunne variant. 'Ga maar zitten' zegt raoul. 'Hallo ik ben Ruben Pennings' zegt de jongen. PENNINGS WACHT HIJ IS TOCH GEEN FAMILIE VAN. 'Ben jij familie van carolijn?' Zeg ik twijfelend. 'Ja klopt'. Kutzooi, ik wil echt niet dat hij hier gaat werken.

Ik loop weg, wang wil niks met dit gesprek te maken hebben. 'MATTHY WAT GA JE DOEN?!' Roept robbie naar me. 'Hij mag echt niet hier komen werken' zeg ik een beetje boos. Robbie staat op en komt naar me toegelopen. 'Waarom mag hij niet werken?' Vraag robbie aan me. 'Je weet carolijn wel toch en wat er is gebeurd?' 'Ja hoezo?' 'Dat is haar broer'. Hij kijkt naar de jongen. 'Oke die gaat hier niet werken inderdaad'. Rob en ik lopen samen terug. 'Sorry je mag hier niet werken' 'maar jullie hebben me niet eens ondervraagd!' Zegt hij een beetje boos. 'Klopt maar we willen je niet'. De jongen loopt boos weg.

Er moet nog een iemand komen. Ik heb er weinig vertrouwen in. We wachten al best lang, maar dan na 10 minuten over de tijd gaat de deur open. 'Sorry de bus stond stil' hoor ik een vrouwen stem zeggen. Ik kijk op. Er kom een blonde vrouw met blauwe ogen naaf binnen gelopen. Ze draagt een strakke spijkerbroek en een croptopje.

Wat ik net zei dat ik geen vertrouwen er in heb is nu compleet verzet. 'Nou dan hopen we maar dat je de goeden bent' zegt Robbie lachend. 'Haha ik ga het proberen' zegt ze lachend. Ik krijg een opeens vlinder. Ik heb dit nog nooit zo sterk gehad. Zelfs niet bij me ex waar in 4 jaar mee had. 'Nou uhm hoi ik ben Iris, ik ben 23 jaar en woon in Ameide, ik heb een opleiding gedaan over media enzo' zo begint ze.

Ik ben heel oplettend aan het luisteren. Ik ben echt geïnteresseerd in haar. 'Ben zo terug ga ff plassen' zeg ik tijdens dat ze aan het praten is. 'Veel plezier met aftrekken' zegt Koen lachend. Ik kijk hem boos aan. 'Haha wat grappig man' ik zie in me oog hoek dat Iris ook lachend om zijn grap.

Ik loop rust naar de wc tot ik appje van robbie krijg: 'moet je jezelf echt aftrekken of lulde Koen gewoon' ik rol ff met me ogen: 'ja hij maakte gewoon een kut grap, ik ga toch niet verliefd worden op een werknemer van ons' toen ik het had gestuurd ging ik plassen.

Ik ging terug naar het gesprek. 'Matt zullen we haar aannemen?' Vraagt Milo als ik terug kom. Ze kijkt me aan ter wel ik terug naar me plek loop. Ik wil het liefst zeggen: 'Tuurlijk zie hoe knap ze is en kijk hoe leuk ze is waarom niet' maar ik zeg gewoon: 'ja is goed is kijken of meiden goed kunne vlogen' zeg ik lachend. 'Oké, morgen verzamelen we hier om 13:00!' Zegt raoul tegen iedereen. Iris pakt haar telefoon en begint opeens te typen. 'Oké staat in me herinneringen'

'Oja Iris hier onze nummers als er dan wat is kan je ons appen' zegt Milo tegen haar. Ze voegt de nummers gelijk toe aan haar contract. 'Ik maak ook wel even een groep kunnen we daar dingen in bespreken' ik zie dat de me heeft toegevoegd aan *griepjes*. Zo'n typisch meiden naam.

Iedereen gaat weer weg van kantoor. Ik zie dat Iris bij het bushokje staat en loop naar haar toe. 'Zou ik je anders naar huis brengen ik woon ook in Ameide?' Ze knikt ja en we lopen naar me auto.

-1050-
Oké ik hoop dat je dit boek leuk gaat vinden
Oja nog wat sorry als er spelfouten komen te staan wat heb dyslexie

Maar alvast veel plezier 😘
Xx sterre 🤪

Verliefd op productie meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu