الفصل التانى

2K 28 4
                                    

ياماما تعالى اسهرى معايا الفيلم ده حلو والله.

سميره. غورى من وشى انتى وافلامك الخرا دى.

شيرين. وى😳 ياماما انتى بتقولى خرا ولا انا بيتهيألى؟ .

سميره. بقرف لا ياختى سمعتى صح وبعدين انتى مسميه اللى انتى بتتنيلى تسمعيه دا فيلم دا قرف جيبالى اتنين بيمصو دم بعض .

شيرين. ياحجه دا مصاص دماء عايزه يمص اى عصير قصب ؟ مثلا .

سميره. خليكى كدا مفلحاش غير فى التليفون يا افلام القرف و الروايات جاتك نيله فى شكلك مش عارفه خطيبك بيحبك على اى .

شيرين.انا تعبت ياماما من الاسطوانه بتاعه كل يوم وبعدين انا اتحب لله فى لله وصدقينى انا.

فجاءه رن جرس الباب ليقطع حديث تلك الثرثاره شيرين .

سميره. قومى افتحى الباب ابت .

شيرين. لا الحته دى حلوه هشوفها وانتى افت ااااه جرا اى ياحجه كدا وشى يبوظ من الشبشب دا وانا على وش جواز .

افتحى الباب يابت الكلب .

حاضر حاضر وبعدين مين اللى هياجى باليل كدا وتقوم بفتح الباب وفجاءه تصرخ بعلو صوتها وتتنطنط.

اااه مراد مراد ياماما وتقفز عليه تحتضنه واحشانى ياواطى كل دا ومتسالش اخص عليك .

مراد ببسمه متالمه لا يراها الا سميره نعم سميره فهى من ربته وارضعته مثل ابنتها شيرين
فهو غالى كثيرا عليها .

يابت سيبينى هتموتيى
لا مش هسيبك غير لما تصالحنى
طيب طيب اهدى اهو ويخرج مراد من وراه كيس ملئ بالشوكلاتات .

ايوه كدا ناس متجيش غير بالعين المجرده

خلصتى ياحلوفه
ياماما انا
على اوضتك
بس انا عايزه اقعد مع مراد عشان واحشانى اوى .

مراد. معلش خليها مره تانى يا شيرى
تمام عشان خاطرك انت .

يلا ياقرده ادخلى
حاضر .

سميره.مبتجيش هنا غير وانت مووجوع أو تعب
وقبل أن تكمل حديثها ارتمى مراد بحضنا وأخذ يبكى كطفل صغير بحضن أمه .

اخذت سميره تمسح على شعره لتهدئه ولكن هو اعتاد على هذا يرتمى باحضانها عند وجعه ليس لديه أحد غيرها.

هى وشيرين أخته بالرضاعة ومربيته سميره وصديقه عمر ولا احد آخر هو وحيد جدا ويعلم ذلك حسنا لندعه يبكى ونذهب اللى مكان آخر.


بالصعيد عند بيت عيله اسراء وأحمد نعم فهم ابناء عم

الناقص يسيبنى فى ديونى ويقولى انا هاخد مراتى وامشى ومليش دعوه بيك وبلا بديونك الوسخ .

انت مرادىحيث تعيش القصص. اكتشف الآن