الفصل الخامس والعشرون

603 15 0
                                    

‏أرجو ألّا تأتي لي الحياة بفقدٍ جديد، أو خيبةٍ من إنسان أُحبه، أو خدعة أخرى .....

ممّن هم أصدقائي وأعزّهم، فما عاد لهذه الروح طاقة لتحمُّل الأوجاع والخيّبات فأنا لستُ على مايرام......

كل شيء ضائع حتى روحي، ‏حالة من الانطفاء الغريب، أريد البقاء، أريد الرحيل، أنا على بعد ثلاثة محيطات من روحي......

********★************★*********

اسراء اتفاجئت من وجود مراد دلوقتي قدامها هى كانت فاكره انه هيتأخر وهيجى باليل مع باقى الرجاله

"ردى عليا منبهك من اى ؟؟؟
" انى متكلمش مع محمد

" وده على اساس انك سمعتى كلامى ..
اسراء بتبرير لا تعلم سببه هل خوفا منه ام احتراما له

" هو اللى جيه وقعد جنبى وفضل يتكلم وانا سبتله  المكااان ومشيت ...
" والهانم سابت اوضتها ونزلت من الأساس ليه ؟!..

" عشان مكانش جايلى نووم
مراد بزعيق " والله والنوم مجاش ليكى ليه كان  معاه مشوار .. ولا الموضوع صعب لدرجادى

اسراء بخصه " اه يا مراد النوم صعب جداً لما يبقى  عقلك   مش قادر يبطل تفكير.. بيبقى صعب ..

أقترب منها مراد واردف بسخريه " والكتكوته بتفكر فى اى بقا .. فيااا... ولا فى حاجه تانى ...

نظرت له بعدم فهم فأردف شارحا بخبث يقطر من كلماته "اى ندمانه مثلا انك رفضتى تتجوزينى ؟

نظرت له اسراء بصدمه   واردفت  بغضب شديد وهى ترفع اصباعها فى وجهه

" اسلوبك معايا يا مراد تغيره وبطل تتريق عليا كل شويه وتعاملنى بطريقه دى عشان سكتلك كتير بس بعد كده هتشوف وش مش هيعجبك ..

امسك مراد اصبعها وانزله واردف بتحدى " معنديش مانع اتفرج واقلك رايى إن كان هيعجبنى ولا لا .. وكمان تجاهلك ليا طول اليوم انا هعديه بمزاجى

ثم تركها ورحل .. أما اسراء فكانت مذهوله منه لماذا تغير هكذا. لماذا  أصبح لئيم وماكر وعصبى  بهذه الطريقة ...

" الو الو انتى يابنتى انا هنا ...
انتبهت اسراء أنها تركت سهااام على الخط كل هذه المده
" ايوه يا سهااام انا اسفه نسيتك ..
" ولا يهمك بس اى الدنيا اللولى  بوب حاطط عليكى جامد الفتره دى..
" انا عارفه بقا اظااهر كده أن حظى نحس مع كل الرجااله اللى بقابلهااا..

اردفت سهام بحزن  وحسره " عينى عليكى يابنتى  بقا ياربى الراجل الوحيد اللى طلع كويس معاكى وقلنا عليه جدع وابن ناس وفاكرينه بيحاول شراء رضا المراه يطلع منه كل ده .

انت مرادىحيث تعيش القصص. اكتشف الآن