ROYAL PAHANG POLO CLUB, PEKAN
" ayra datang tak?" tanya Tengku afzan kepada Tengku ilyana yang sedang sibuk meneliti nama nama peserta di acara itu.
" kejap lagi sampai lah tu, sebab dia cakap dia akan datang lepas selesai tengok progress resort dekat Cameron." Kata Tengku ilyana.
" okay, afzan harap dia tak tersekat jam lah acara dah nak mula."
Orang ramai telah memenuhi kawasan itu dan acara akan dilakukan pada bila bila masa sahaja tetapi kelibat ayra masih tidak nampak.
" kakak pun harap macam tu, oh ya Muhammad, ahmad dan abang hassanal mana?"
" diaorang dah ada dekat bawah khemah tengah siap siap untuk mulakan game." Kata Tengku afzan sambil menunjukkan kearah abang abangnya.
" akak, baba dengan mama dah sampai. We want to start now?" Tengku ilyana telah mengangguk kepada Tengku jihan. Acara charity polo game itu akan dirasmikan oleh yang dipertuan Agong Al Sultan Abdullah Riayatuddin Al Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah . Setelah acara itu dirasmikan maka perlawan diantara negeri Pahang dan Johor telah dimulakan dan diikuti oleh perlawanan diantara negeri Perak dan Brunei.
Setelah babak pertama berakhir kelibat ayra baru kelihatan. " I'm sorry guys I'm late." Ayra telah datang kearah Tengku ilyana yang duduk bersama Tengku iman di tempat duduk vvip bagi melihat perlawanan diantara perak dan brunei.
"ayra! I ingat you tak datang." Tengku ilyana telah memeluk tubuh ayra erat dan sama juga dengan Tengku iman.
" ya we waiting for you so long. Nasib sampai." Kata Tengku iman pula.
" I betul betul minta maaf you all tahulah jalan dekat Cameron macam mana plus tadi ada masalah sikit dekat resort tu so I tak boleh tinggalkan macam tu je."
" it's okay you don't have to say sorry, you dah sampai we all dah happy dah. I miss you." Kata Tengku ilyana sambil memeluk ayra kembali.
" I miss you too, so sekarang perlawanan diantara?"
" brunei vs perak." Balas Tengku iman sambil menunjukkan ke arah hadapan.
" I dah terlepas satu game right? but mana yang lain?" Tengku ilyana dan Tengku iman telah mengangguk. Ayra melihat sekeliling kawasan tempat duduk itu mencari kelibat yang lain.
"jom diorang ada dekat bawah khemah." Mereka bertiga telah berjalan meninggal tempat menonton itu dan berjalan kearah khemah pemain. Mereka telah sampai di bawah khemah milik pasukan Pahang.
" ayra!" jerit Tengku jihan dan Tengku afzan lalu memeluknya dengan erat sehingga badan ayra sedikit kebelakang. Semua yang ada di bawah khemah itu juga telah memandang ke arah mereka.
" I ingat you tak datang?" ujar tengku afzan.
" of course I datang, kan dah janji cuma tadi ada hal yang tak dapat I elak so sebab tu lambat." Balasnya. Tengku afzan dan Tengku jihan hanya mengangguk.
" our busy women dah sampai." Tengku Muhammad telah datang kearahnya sambil di ikuti oleh Tengku Ahmad dari belakang.
" saja kan awal awal dah ajak gaduh ni." Ayra telah mengecilkan mata kearah Tengku Muhammad. Mereka memang suka bergurau begitu. Ayra mengenali Royal Pahang ketika dia melanjutkan pelajaran di London. Pada awalnya dia hanya mengenali Tengku ilyana sahaja kerana mereka berada di university yang sama tetapi kerana mereka sentiasa bertemu mereka menjadi sangat rapat dan berkawan sehingga sekarang.
" you not miss me girlfriend." Kata Tengku Muhammad dengan nada acah macho. Yang lain telah ketawa kearah mereka.
" of course not I cuma rindukan your other siblings not you boyfriend." Mereka semua telah ketawa dengan gurauan dari ayra.
YOU ARE READING
The Feeling (EDITING)
Romance" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil menghalang tangan ayra dari terus mengelap jacketnya. Pertemuan pertama tanpa sengaja di niseko japan...