🦋20🦋

380 20 1
                                    

Ayra telah sampai di Atrium café yang berada di tingkat tiga. Dia telah memilih avocado toast dan hot milk tea untuk sarapannya hari ini. Dia telah duduk sendiri sambil matanya tidak lepas dari ipad. Walaupun cuti dia tetap memantau pekerjaannya seperti biasa. Dia sedang meneliti beberapa document yang baru di hantar oleh nelisa kepadanya melalui email semalam.

" morning!" tegur mateen yang sudah duduk di hadapannya. Ayra telah membutangkan matanya tanda terkejut.

" morning you buat apa dekat sini bukan ke kita janji nak jumpa after lunch?" tanya ayra sambil memandang mateen di hadapannya. Mateen memberitahunya yang dia akan datang menjemput ayra selepas lunch tapi awal pagi lagi telah muncul.

" saja I nak teman you breakfast kebetulan I tak balik pun semalam I menginap dekat sini." Mateen telah menyuakan French toast kedalam mulutnya.

" what kenapa you tak balik?"

" penat, sebab dah malam sangat I malas nak drive." Kata mateen bersahaja. Tapi apa nak heran setakat nak check in hanya untuk satu malam dekat hotel lima bintang ni untuk putera raja seperti mateen. Ayra hanya mengangguk lalu menyambung semula kerjanya.

" you buat apa kusyuk sangat I tengok, breakfast you pun tak sentuh lagi" dari tadi ayra hanya minum tehnya sahaja dan rotinya masih tidak di tersentuh.

" I tengah tengok nama nama new volunteer yang akan ikut team ELF ke sabah untuk our charity program dekat sana." Kata ayra sambil matanya masih ditumpu kearah skrin ipad.

" charity program?" tanya mateen kembali sambil menghirup kopinya.

" ya actually ELF selalu bukak untuk mana mana volunteer yang sudi ikut ke kawasan pedalaman atau tempat terpencil macam dekat sabah, sarawak or kawasan semenanjung untuk memberikan bantuan kepada mereka yang memerlukan dari segi keperluan asas dan rawatan kesihatan. Macam yang kita tahu penduduk yang berada di kawasan pedalaman tak selalunya dapat keluar setiap hari ke kedai sebab jarak antara bandar dan tempat tinggal mereka jauh plus ada juga yang masih tak berkemampuan dari segi kewangan untuk menyara diri mereka. So every month team ELF akan bawa a few volunteer pergi ke tempat tempat macam tu untuk bagi bantuan." Terang ayra kepada mateen.

" I see so you join the charity program?" tanya mateen kembali.

Ayra telah menggelengkan kepala.
" nope sebab on that day I dah janji dengan atok nak teman dia pergi Rumah Kebajikan Ar-Rasyid untuk lawat sahabat sahabat dia dekat sana so sebab dah clash dengan jadual lawatan atok dekat sana so I tak dapat join team ELF ke sabah but I will join half of them dekat rumah kebajikan tu."

" atok selalu ke ajak you pergi sana?"

" selalu adalah dalam sebulan tiga kali tapi I tak adalah selalu teman atok ke sana cuma kalau ada waktu I akan ikut. But you know what setiap kali I pergi sana I selalu terfikir why they have to live there sedangkan ada je orang orang tua dekat situ yang ada family tapi tak nak jaga. I tak faham kenapa masyarakat sekarang selalu rasa orang tua tu menyusahkan untuk diaorang." Mateen telah memandang ayra.

" sebab tu ada pepatah cakap seorang ibu boleh menjaga lebih dari seorang anak tapi seorang anak tak semestinya boleh menjaga seorang ibu." Ayra telah mengangguk mendengar kata kata dari mateen.

" itu I setuju." Ayra telah menyambung melihat ipadnya semula.

" apa kata you stop dulu habiskan breakfast tu." Kata mateen sambil mengambil ipad dari tangan ayra.

" mana boleh bagi I tengok sikit lagi." Kata ayra yang cuba mencapai ipadnya dari tangan mateen tapi tidak boleh.

" nope makan dulu nanti nanti je you sambung. I ajak you datang brunei untuk holiday bukan kerja sweetheart."mateen telah memandang ayra tepat sambil meletakkan ipad itu di sebelahnya. Ayra telah melepaskan nafas pasrah.

The Feeling (EDITING) Where stories live. Discover now