Ayra telah berjalan naik ke bahagian atas kapal. Dengan perlahan dia menuju ke arah deck namun matanya tertumpu pula pada cebisan bunga ros putih yang bertaburan di atas kapal itu. Tampak romantik pula suasana malam itu. Hatinya mula rasa gelisah dan seperti sesuatu akan berlaku.
Dia telah sampai di hadapan deck dan dapat melihat Mateen telah ada di situ. Lelaki itu turut memakai warna baju yang sama sepertinya iaitu putih. Mateen telah mengenakan kemeja putih dan seluar slack hitam.
" Mateen." panggil Ayra apabila dia telah menghampiri mateen.
Mateen telah memalingkan badannya memandang ayra. Matanya telah memandang ayra lama. Ayra kelihatan amat cantik pada malam ini dengan mengenakan dress putih dan menyematkan headband di atas rambutnya yang hanya dilepaskan terurai lagi menyerlahkan kecantikan wanita itu. Dari dulu lagi dia amat menggemari Ayra memakai headband.
" you look beautiful tonight." Mateen telah menghampiri ayra.
" thank you. Errr...kita ada apa-apa event ke malam ni?" soal Ayra sambil melihat kearah meja makan yang berada di hadapannya yang sudah dihias tidak ubah seperti candylight dinner.Mateen telah tersenyum lalu membukakan kerusi untuk Ayra. " have a sit."
Dengan perlahan dia telah menuju kearah meja dan duduk di kerusi yang telah dibuka untuknya. " thanks." Ayra masih kebingungan.
Mateen telah mengambil tempat di hadapannya. Mateen kelihatan berbeza pada malam ini nampak tenang sahaja tidak pula seperti sebelum ini yang sentiasa nak cari gaduh dan marah-marah kepadanya. Ayra semakin pelik dengan keadaa itu. Seketika makanan mereka telah sampai.
Mereka telah menikmati makan malam itu namun mata ayra tidak lepas memandang mateen beberapa kali kerana dia masih bingung apa yang mateen cuba lakukan sekarang.
" I harap you suka dengan dress tu." Kata mateen sambil menikmati makanannya.
" thanks for this dress and this headband. I tak tahu bila masa you beli semua ni." macam mana dia tak pelik kerana satu hari ini mereka hanya berada di atas kapal sahaja.
YOU ARE READING
The Feeling (EDITING)
Romance" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil menghalang tangan ayra dari terus mengelap jacketnya. Pertemuan pertama tanpa sengaja di niseko japan...