Tanpa menghiraukan mateen, ayra sudah ingin berlalu dari situ namun tangan mateen lebih cepat memegang lengannya. Ayra sedikit terkejut dengan tindakan itu.
" masih nak lari?" tanya mateen sinis.
" lari? Apa maksud you?" tanya ayra sambil cuba melepaskan tanganya dari terus dipegang oleh mateen namun tidak boleh. Pegangan itu amat kuat.
" you tak payah nak buat buat tanya lepas I jumpa you dekat sini you nak lari tempat lain pula. Kenapa takut I tuntut you atas apa yang you dah buat?"
" you boleh tak jangan nak mengarut dekat sini. I tak lari and I tak pernah buat semua yang you cakap tu. I bukan macam tu mateen you sendiri kenal I kan. I will never do that."
Mateen telah ketawa. " kalau you tak buat kenapa you perlu hilang? You can tell me. Oh ya sebab you dah dibutakan dengan duit sebanyak tu no wonder sebab tu you lebih pilih duit dari I kan?"
Pedih rasanya hati ayra sekarang apabila mateen menuduhnya sebegitu. Jika mateen tahu hal yang sebenar pasti mateen tidak akan bersikap kasar kepadanya seperti ini.
" I tak kisah apa pun yang you nak cakap tapi apa yang I buat semua bersebab dan tak ada kena mengena dengan duit pun. If I tell you now I tahu you tak akan percayakan I sebab you tak pernah pun letakkan kepercayaan tu dalam hubungan kita."
Mateen telah melepaskan tangan ayra. " trust? relationship? Siapa yang rosakkan semua tu you ayra I trust you I love the relationship but you ruin that with your own decision. Apa semua tu? But if all this not happen I will never know your true colour ayra medina."
Hati ayra mula berombak menahan tangis. Tuduhan dari mateen amat berat buatnya sekarang. Mateen telah memegang lengan ayra semula dengan kasar dan mata mereka juga saling betembung.
" I want you to pay all that back with my own way ayra medina." Ucapnya keras. Mateen telah melepaskan gengaman itu. ayra sudah hilang kata-kata dengan amarah Mateen. Tanpa berlama dia telah meninggalkan mateen sendiri di situ dan pergi kearah meja makan semula. dia telah mengambil bangnya.
" ayra you nak pergi mana?" tanya fadzilah apabila melihat ayra telah mengambil barang-barangnya yang berada di atas meja.
" haah you nak pergi mana?" tanya talia pula.
" sorry guys I got to go sebab ada hal sikit maybe next time kita jumpa lagi." ayra telah memeluk fadzilah dan azemah.
Dia juga telah memeluk Talia. " nice to know you talia."
" me too see you next time ayra" mereka telah melepaskan pelukan. Ayra telah keluar dari restoran itu. Dia telah masuk ke dalam kereta dan di situ juga dia menghemburkan tangisannya yang terbeku di dalam hati dari tadi.
" sebenci tu you dekat I sekarang? kalau waktu tu I boleh pilih you I akan pilih you Mateen but I can't." kata ayra dalam tangisan. Dia telah meninggalkan perkarangan restoran itu.
🖤
Mateen berada di beranda biliknya. Dia telah termenung sendiri. Perasaanya sekarang telah bercampur baur menyesal, sedih, marah, kecewa tapi dalam waktu yang sama dia amat gembira bertemu dengan ayra semula. Namun pertemuan itu juga amat menyakitkannya apabila ayra cuba lari darinya setelah sekian lama mereka tidak bertemu.
" apa kau buat tadi Mateen? Kau dah sakitkan dia. Kau tak pernah layan dia macam tu. For the first time you make her cry Mateen is this not you." Ujarnya sendiri. Dia telah memejamkan. Fikirannya juga semakin berserabut lebih-lebih lagi dengan keputusan yang dia baru buat beberapa hari yang lepas iaitu ingin bertunang dengan Talia. Entah kenapa dia seperti tidak rela sendiri dengan keputusan itu kerana dalam hatinya masih ada Ayra bukan Talia.
YOU ARE READING
The Feeling (EDITING)
Romance" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil menghalang tangan ayra dari terus mengelap jacketnya. Pertemuan pertama tanpa sengaja di niseko japan...