" jujur." Mateen telah memandang ayra tepat.
" I ada trust issues with the men after one men hurts me very bad." Kata ayra bersahaja. walaupun dalam hatinya sekarang luka itu masih ada.
" just because of one men you dah tak nak buka hati you untuk lelaki macam tu?" ayra telah mengangguk perlahan.
" cukup sekali dan I tak nak hal tu berulang dalam hidup I because for me, I'm sorry if I have to said this but for me men is always men." Ayra telah menyandar badanya di kerusi sambil menyilangkan tangan di dada.
" apa sebenarnya yang berlaku antara you and haris itu pun kalau I boleh tahu?" tanya mateen lagi. " you really want to know?" tanya ayra. Mateen telah mengangguk.
" I don't know how to start but I dah kenal dengan dia for four years dalam waktu tu juga kitaorang dah bertunang. I trust him so much, I tak kisah dengan apa yang dia buat dengan siapa di berkawan mana dia nak pergi I don't care sebab I letakkan sepenuh kepercayaan I dekat dia. Actually boleh dikatakan we are loving couple. Tapi semua tu berubah lepas I sambung belajar dekat London, I hanya jumpa dia twice a month tu pun kalau dia ada flight datang ke London he will meet me there atau I yang balik Malaysia and jumpa dia tu pun sekejap sekejap. Sebenarnya I dah dengar macam macam pasal dia dari kawan kawan I yang dia ada hubungan dengan bestfriend I sendiri iaitu adira tapi I tak percaya sebab waktu tu haris tunang I and adira bestfriend I tak mungkin diaorang khianat I betul tak?" kata ayra dengan suaranya mula bergetar dan sebak. Mateen telah mengenggam tangan ayra seperti menyalurkan kekuatan.
Ayra telah menarik nafas panjang sebelum menyambung semula.
" adira kawan yang paling I percaya, kawan yang paling I sayang dan I dah anggap dia macam keluarga I sendiri. I tak tahu apa salah I dekat dia tapi I don't know kenapa dia sanggup buat I macam tu. Bila everyone tell me yang adira and haris selalu keluar together waktu I dekat London I selalu cakap oh maybe diaorang baru balik and had a same flight together, alah mungkin diaorang saja saja keluar makan sama sama. Tapi waktu I balik Malaysia i jumpa dengan adira and she tell me that she already prengnant with haris. I tak percaya sebab for me mungkin itu semua dugaan dalam pertunangan. Sampailah satu hari..."FLASHBACK
" ayra, haris tak tahu kan you datang nak buat surprise dekat dia?" tanya Tengku ilyana yang sedang berada di sebelah ayra. " entah entah dia tak ada dekat bilik mungkin dia dah keluar." sampuk Tengku Muhammad pula. Mereka bertiga berada di dalam lift.
" tak sebab I cakap yang I ada kelas petang ni and don't worry I dah tanya kawan yang same flight dengan dia tadi. Dia cakap haris ada je dalam bilik tak pergi mana mana." Kata ayra dengan riak gembira sambil membawa kotak kek di tangannya. Sekarang mereka berada di hotel di mana haris dan crew yang lain menginap. Dia ingin melakukan kejutan hari jadi buat haris. Mereka telah sampai di tingkat 10 hotel tersebut dan menuju kea rah bilik haris.
" mana bilik dia?" tanya Tengku Muhammad. " bilik dia D44 I rasa dah sekitar sini huh ni." mereka telah berada di hadapan bilik haris. " buat keluar lah kek tu." Kata Tengku ilyana pula.
" rindu sangat ke sampai lupa." Usik Tengku Muhammad. " issh ada je kan nak cakap nah pegang kotak ni thanks ily." Ayra telah menghulurkan kotak kek tadi kepada Tengku Muhammad dan Tengku ilyana telah membantu ayra memegang beg kertas berisi hadiah yang ingin diberikan kepada haris nanti. Ayra telah menekan loceng bilik dan tidak lama haris telah membuka pintu bilik itu. Mukanya telah beriak terkejut apabila melihat ayra, Tengku ilyana dan Tengku muhammad telah berada di hadapan bilik hotelnya.
" surprise! happy birthday b." kata ayra dengan gembira kepada haris lalu memeluk lelaki itu erat.
" say-sayang you buat apa dekat sini? Kenapa you tak cakap nak datang kita boleh je jumpa dekat luar." Kata haris sambil mereka melepaskan pelukan.
YOU ARE READING
The Feeling (EDITING)
Romance" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil menghalang tangan ayra dari terus mengelap jacketnya. Pertemuan pertama tanpa sengaja di niseko japan...