Haris baru sahaja keluar dari mahkamah syariah sambil di ikuti oleh peguam peribadinya. Adira juga telah mengikuti langkahnya dari arah belakang. Mereka baru sahaja selesai urusan perceraian dan sekarang mereka sudah sah bercerai dengan talak satu selepas hampir tiga tahun mereka berkahwin.
" haris wait!" kata adira yang sudah berada di belakang haris.
" apa lagi yang you nak?" haris telah memalingkan badannya menghadap adira sambil menanggalkan kaca mata hitamnya.
" whatever happened aiman still your son and he need you. Thank you sebab you sudi ikut permintaan I untuk lakukan DNA test tu." Kata adira sambil memandang haris.
" I buat sebab paksaan from my parents so you do not need to say thank you."
" oh one more thing apa pun keputusan DNA tu nanti you jangan berangan yang I akan terima you lagi." Kata haris lagi dan berlalu meninggalkan adira sendiri di situ. Tanpa sedar air mata adira telah mengalir. Dia tidak menyangka lelaki yang pernah berjanji banyak hal dengannya dulu sehingga dia sanggup mengkhianati sahabatnya sendiri sekarang amat kejam kepadanya dan langsung tidak mahu melihatnya.
🖤
"There is anything you want to share?" tanya azemah yang sudah duduk di sebelah mateen di tepi kolam renang di villa puan hajah mariam.
" share about what?" tanya mateen sambil memandang azemah.
" timmy nothing you can hide from us ,tell me now apa yang berlaku dekat humburg. We all know yang you pergi sana semata mata nak jumpa ayra kan bukan kerja?" Sampuk fadzilah pula dari arah belakang dan duduk di hadapan azemah dan mateen. Mateen telah tersenyum.
" nothing." mateen memandang phonenya semula.
" timmy cepatlah cerita apa yang dah jadi between you and ayra dekat sana?" tanya azemah pula.
" betul nak tahu?" tanya mateen kembali sambil memandang kakandanya silih berganti. Mereka berdua telah mengangguk.
" we officially dating." Azemah dan fadzilah telah membutangkan mata tanda terkejut.
" really?" tanya mereka serentak seperti tidak percaya. Mateen telah mengangguk. " but how?"
" secret."
" ishh susah sangat ke nak cerita, cepatlah macam mana dia boleh terima tim?" tanya fadzilah lagi.
" secret, dah la I have to go now for polo training so see you guys there bye." Mateen telah bangun dari kerusi dan berlalu pergi dari situ." eh budak ni susah sangat nak cakap but I'm happy for him finally he find the right person." Kata azemah sambil tersenyum. " ya me too, I harap hubungan diaorang lama and tim tak main main kali ni." kata fadzilah pula.
"puan, yang ni saya perlu letak di mana?" seorang pembantu rumah telah menegur puan hajah mariam yang dari tadi berdiri di bahagian slaiding door rumah itu sambil mendengar perbualan ketiga tiga anaknya dari tadi.
" letak je atas meja makan." Pembantu rumah itu telah mengangguk dan berlalu dari situ.
" so sekarang tim dah bercinta dengan ayra? no it's can't be happened I thought they were just friend. Mama nak talia jadi menantu mama bukan ayra tim." getus hati puan hajah mariam sendiri.
🖤
Ayra berada di ruang studio pengambaran yang juga berada di dalam bangunan clara hq. Dia sedang menjalani shoot campaign untuk clb new product. Ayra telah pergi ke arah zarif untuk melihat hasil pengambaran itu.
" so how?" tanya ayra kepada teamnya yang berada di situ.
" I think this part dah okay cuma we should change this part." Cadang adele pula.
YOU ARE READING
The Feeling (EDITING)
Romance" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil menghalang tangan ayra dari terus mengelap jacketnya. Pertemuan pertama tanpa sengaja di niseko japan...