🦋36🦋

260 16 2
                                    

" ayra you nak pergi mana?" tanya mateen risau.

" oh no." kata alina sambil mengangkat gelasnya tadi ke arah ahli keluarganya yang lain. Ariq dan adele telah menggelengkan kepala.

" kenapa?" tanya mateen yang masih kebingungan.

" kakak tak suka susu." sampuk adele pula.

" jangan risau ayra memang macam tu kalau terminum susu." Kata Puan Sri Melinda pula. Mateen telah mengangguk. Sekarang baru dia tahu ayra tidak suka minum susu. Ayra telah kembali duduk di meja makan itu. Mateen telah menghulurkan segelas air kosong kepadanya.

" thanks." Kata ayra lalu dia menghabiskan segelas air kosong itu lalu diletakkan di atas meja semula.

" dah okay?" tanya mateen semula. Ayra telah mengangguk.

" alin boleh tak letak jauh jauh gelas tu." Kata ayra dengan nada sedikit marah kepada alina.

" bukan salah alin yang akak pergi minum dah kenapa ?" kata alina pula tanpa rasa bersalah.

" dah jangan gaduh makan, alin letak gelas tu jauh jauh nanti kakak terminum pula." Tan sri adam telah memandang alina.

" fine" kata alina pasrah dan mengalihkan gelas itu dari ayra.

Setelah selesai sarapan pagi mateen telah kembali ke chaletnya untuk bersiap dan mengemas barang barang sambil dibantu oleh aj. Ketukan pintu bilik telah mengejutkan mateen. Aj telah membuka pintu bilik itu.

" dah siap?" tanya ayra dihadapan pintu bilik itu. Jam telah menunjukkan pukul 10 pagi dan sebentar nanti mateen akan berangkat pulang ke brunei semula.

Mateen telah menggelengkan kepala. " ada sikit lagi ."

" nak I tolong?" tanya ayra yang masih berada di hadapan pintu bilik itu. " sure." Ujar mateen.

" kalau macam tu aku pergi siapkan kereta dulu." Kata aj dan berlalu keluar dari chalet itu tetapi dia telah membuka pintu dan sliding door bilik itu supaya tidak ada salah faham nanti. Ayra telah duduk di atas birai katil lalu membantu mateen melipat beberapa baju t-shirt milik lelaki itu dan di masukkan ke dalam begnya.

" you tak pernah cakap pun you tak minum susu?" tanya mateen sambil menghulurkan bajunya kepada ayra.

" you tak tanya. Alah tak penting pun untuk you tahu hal macam tu it's just a small problem." Kata ayra sambil ketawa kecil.

" it's not a small matter sampai you muntah macam tu tadi you should tell me." Ayra telah menggelengkan kepala sambil tersenyum.

" fine now I bagitahu you I tak susu apa pun jenis susu tu melainkan susu tu dah tercampur dengan apa apa jenis minuman lain like coffee, milk tea or vanilla I will drink it but if it pure milk I memang tak boleh minum."

Mateen telah ketawa kecil. " I ingat ubat, hospital je you tak suka rupanya susu pun." Perli mateen. Ayra telah menjeling lalu melemparkan bantal kearah mateen yang berdiri di hadapan katil. " sempatkan nak cari gaduh."

" sorry sorry. I'm just kidding." Kata mateen dengan ketawa masih tersisa lalu berlalu kearah almari kembali untuk melihat barang-barangnya yang mungkin masih ada di situ.

" ada lagi?" tanya ayra sambil menutup beg milik mateen dan bangun dari sisi katil. Mateen telah menggelengkan kepala.

" I rasa dah tak ada sebab I tak bawak banyak barang pun by the way you dah dapat hadiah dari aze and fadz?" tanya mateen sambil berjalan kea rah ayra.

" dah, aj bagi dekat I semalam. Nanti kirim salam I dekat diaorang okay?"

" I will." Ujar mateen dengan senyuman. Ayra hanya memandang sahaja wajah lelaki di hadapannya lama. Entah kenapa kali ini lagi berat untuk dia berpisah dengan mateen. Perasaannya tidak sama seperti sebelumnya, dia seperti takut sedangkan mateen hanya akan menjalani latihan ketenteraan selama tiga bulan sahaja itu tidaklah terlampau lama. Matanya juga sudah mula berkaca.

The Feeling (EDITING) Where stories live. Discover now