2

87 9 0
                                    

Na de wiskunde les gaan ik, Dani, en Lena naar de kantine. Ik zie Jasmin nergens. Wel zag ik haar al met Jennifer praten. (Jas word vast Jenn's nieuwe bff.) 'eh... meiden? Jullie doen al de hele tijd raar!' Zegt Dani. Blijkbaar heeft Lena het ook al opgemerkt. 'Kijk in haar ogen!' Roept Lena. Dani kijkt Lena verbaasd en geschokt aan. 'Uh... Wat?!' Vraagt Dani verward. Lena laat haar dienblad met eten en bestek vallen en begint met haar armen te zwaaien. 'DANI!! JASMIN! Ik bedoel kijk in Jasmin's ogen!! Ze heeft dezelfde weerwolf ogen als ik en Chels!' Roept Lena. Het is opeens helemaal stil in de kantine. Ik heb zo het gevoel dat iedereen naar ons staart sinds Lena zo heftig (en geflipt) aan het schreeuwen en zwaaien was. Ik kuch even. 'Lena, ze kijken naar je, ons! Ik bedoel jou!...' sis ik. Jennifer komt bij ons staan. 'Tja... fail, kan gebeuren! Oh... wacht! Niet bij meiden zoals ik!' Glimlacht Jennifer. Jennifer schopt met haar hakken het eten op zij en loopt typend op haar mobiel weg. En dan staan we daar. Het is nog steeds stil. Ik hoop eigenlijk dat ze niet gehoord hebben wat Lena zei. Anders weten ze van Jasmin, en wolf-vorm! 'Lena, gek! Ze kijken naar je, mensen kijken naar gekken!' Sist Dani. Ze bukt zich nonchalant naar de troep en begint het op te ruimen. 'HIER IS NIKS TE ZIEN!' Roep ik. De kinderen halen hun schouders op en voor we het weten is het weer een drukte. En ook op dat moment staat Jasmin voor onze neus. 'Ah, Jasmin!' Groet Lena. 'Hoe gaat het?' 'Niet goed sinds mijn ouders me hier naar deze krot hebben gebracht!' Zucht Jasmin geërgerd. Ik rol met mijn ogen. Poeh! Wat een zeikwijf!
'Oh zal ik jullie helpen met deze... troep?' Vraagt Jasmin. 'Wat aardig van je!' Zegt Dani. 'Zo ben ik nou eenmaal!' Glimlacht Jasmin. Als Lena en Dani dan ook bezig zijn met opruimen kijkt Jasmin me vuil aan. Zo met die aanvallende wolfachtige blik. Jasmin grijpt ineens naar haar hoofd. (Ze moet vast een transformatie aangaan.) 'sorry meiden, ik moet eh... naar de wc! Ik ben al de hele dag misselijk!' Verzint Jasmin. Ze pakt haar tas en rent de kantine uit. Ik bedenk me geen moment en ren achter Jasmin aan. Ze gaat natuurlijk helemaal niet naar de wc. Ik verstop me achter de kluisjes en kijk toe. Jasmin fluistert iets in een meisje haar oor en rent weer verder. Het meisje heeft dezelfde glinstering in haar ogen, alleen minder. (Misschien half wolf dan. Misschien is ze gebeten door een wolf of zo?) het meisje knikt en loopt weer verder. Ik duik vanachter de kluisjes tussen de mensen door achter Jasmin aan. Ik zie Jasmin door de nood uitgang het plein op lopen. Ik duw voorzichtig de deur open en kijk vanaf de bosjes uit naar Jasmin die spiedend om zich heen kijkt. Daarna bukt ze zich naar beneden en duikt achter het fietsen hok. Niet veel later zie ik dan ook een lichtbruine wolf erachter vandaan komen! De wolf (Jasmin denk ik. Dat kan niet anders!) springt op en verdwijnt het bos in. Zo snel als ik kan ren ik naar het fietsen hok. Niemand! Ik had dus toch gelijk! 'Ik wist het wel!' Roep ik dan blij. 'Wat wist je wel?' Vraagt Lucas opeens. Ik draai me geschrokken om. 'Lucas? Wat doe jij hier?' 'Ik zocht naar jou!' Zegt Lucas. Ik loop enthousiast naar Lucas. 'Jasmin!! Ik wist het!' Roep ik. 'Wat wist je?' Vraagt Lucas. 'Zag je dat niet?! Hoe lang sta je daar?'
'Mwah, nog maar net.' Ik wijs weer naar het fietsenhok. 'Ik zag Jasmin transformeren!' Zeg ik. 'Oh ja? In wat, een alien?' Vraagt Lucas lachend. 'Nee, in een konijn nou goed? In een wolf!' Zeg ik. 'Oh cool!' Roept Lucas uit. 'Jullie worden vast beste vriendinnen.' 'Oké, even luisteren! 1: Dani al is mijn beste vriendin! En 2: Jasmin kan me sowieso niet uitstaan!' Roep ik. 'Niet zo gestrest! Geef haar een kans.' Sust Lucas. 'Ben je mijn vriendje of die van haar? Van mij dus! Steun me hier in!' Zeg ik boos. Lucas kijkt schuldig naar de grond. 'Eh...sorry,' zeg ik snel. 'Ik wilde niet bot doen!' Ik sla me armen om Lucas heen. 'Geeft niks, we kennen Jasmin nog maar net hé?' Zegt Lucas. 'Misschien is het Een Jennifer 2.0?' Ik knik. 'Tja, ik hoop het eigenlijk niet. Want anders is Jasmin degene die me eeuwig gaat haten. En het is zeker gevaarlijk nu ik weet dat ze ook een wolf is.'

No Fear 2 (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu