15

73 7 0
                                    

De volgende ochtend op school zoek ik Dani. Sinds Jennifer zowel heeft gezworen dat ze wraak ging nemen ben ik overal op voorbereid. Jennifer werpt me een boze blik als ik langsloop.
'Jennifer heeft het niet zo op jou hè?' Fluistert Lucas.
'Ja, weet ik. Maar ik denk dat dat me niet zo boeit!' Zeg ik droog.
'Wat is Jenn van plan?' Vraagt Jasmin.
'Wat bedoel je?'
'Ik weet dat Jennifer wraak wil nemen Chelsea, en dat Dani daar van de dupe zou kunnen worden.' Zegt Jennifer. Ik knik en observeer Jennifer eens goed. Mijn blik valt opeens op iets druipends in Jennifer's tas.
'Moet je kijken! In Jennifer's tas!' Fluister ik. 'Zou dat een stinkbom zijn ofzo?!'
'Hoe zou ze nou aan een stinkbom komen?' Lacht Sydney.
'Wacht even, ik moet Kevin zoeken. Jennifer legt precies om 9:30 de foto's in zijn kluisje. Ik zie Jennifer de foto's uit haar tas pakken en ze in het juiste kluisje schuiven.
Kevin knikt me toe en ik loop op hem af.
'Afgesproken is afgesproken hè? Hij zorgt dat de foto's verspreid worden.' Zegt Jennifer. Ik knik. 'Afspraak is afspraak.' Jennifer knikt en loopt heupwiegend weg, als Jim naar me toe komt lopen.
Kevin opent zijn kluisje en geeft de foto's aan mij. Het zijn er gek genoeg een stuk of 10! Ik heb echt super geluk gehad!
'Heel erg bedankt Kevin, die hou je van me tegoed.' Zeg ik opgelucht.
'Gragedaan! Dat doen vrienden toch? En Jennifer is een gevaar voor de mensheid, en iemand moet dat gevaar temmen toch?'
'Gevaar?' Lach ik.
'Ja, misschien had je nu wel bij het bureau gestaan!' Zegt Kevin. Ik wil me mond opendoen om wat te zeggen als me blik op Jenmifer valt die iets druiperigs installeert in Dani's kluisje.
'Oh oh!' Zeg ik.
'Wat?'
'Draai je om!'
Kevin draait zich langzaam om.
'Wat zit Jennifer te doen?! Wil ze Dani onder de smurrie smeren of zo?' Ik knik en ren op Dani af die al naar haar kluisje op weg is.
'WACHT!!' Schreeuw ik. En duw Dani met een vaart opzij.
'Chelsea! Wat doe je?!' Schreeuwt Dani geschrokken.
'Niet je kluisje openen!' Waarschuw ik.
'Wat een slechte vriendin ben jij! Eerst mij verraden en dan mag ik nket eens me kluisje meer openen?' Roept Dani.
'Vertrouw me maar! Trouwens, jij was degene die wegliep!'
'Ja, we waren nu nog gewoon vriendinnen als jij niet zo stom was op het dak van Lucas te klimmen!' Schreeuwt dani. Ik kijk om me heen.

Dode stiltes.

'Geef je mij hier de schuld van?' Vraag ik beledigd.
Dani knikt.
'Eerlijk gezegd wel ja!'
Er valt een stilte en ik voel gewoon dat iedereen naar ons staart.
'Hoe kun je mij hier dan nu de schuld van geven? Ik wil het gewoon goedmaken!' Ik begint te tranen en zet het op een rennen. Dani zucht en opent mompelend haar kluisje waar een grote hoop groene smurrie uit spuit. Precies wat ik eigenlijk wel verwacht had, en dat is gewoon laag! Zelfs voor Jennifer! (alsof ze niks beters wist.)
-
Na school loop ik een rondje door de aula. Diep in gedachten.
'Ben je ondertussen niet duizelig?' Grinnikt Kevin. Ik schudt me hoofd.
'Uh, nee!'
'Gooi het er maar uit hoor.'
'Maar ik hoef niet te kotsen hoor!' Lach ik.
'Dat bedoel ik niet Chels, je zit er volgens mij mee dat Dani boos op je is.'
'Nee, ik ben boos op Dani.' Hoe komt ze erop dat het MIJN schuld is dat we ruzie hebben?!
'Ga met haar praten.' Stelt Kevin voor. 'Volgens mij kan ze je hulp best gebruiken, ze is bij de douche's dat spul uit haar haren spoelen.'
Ik knik. 'Ik denk dat je gelijk hebt, dankjewel.'
-
'Wat doe je hier?' Vraagt Dani als ik de kleedkamers in kom lopen.
'Gaat het?' Vraag ik voorzichtig en ga naast Dani op de bank zitten.
'Het gaat fantastisch! Ik heb net een lading groene smurrie over me heen gekregen die ik er misschien nooit meer van af kan wassen, en ik stond voor schut voor de HELE school! Natuurlijk gaat het goed!' Roept Dani sarcastisch.
'Het spijt me,' zucht ik.
'Je had wel gelijk ja, ik had niet zo boos moeten worden. Ik snap best wel dat je Lucas wilde "checken" dus ja.'
'Checken?' Lach ik.
'Ja, checken! Je bent volgens mij wel het dak op geklommen hoor!' Grinninkt Dani. 'Sorry nogmaals.'
'Geeft niets, ik kan er ook wel wat van. En ik was degene die Lucas, Lena en Kevin nog had.'
Dani mompeld wat en knikt. 'Je had Jasmin ook. Jullie zijn volgens mij nu besties of niet? Jasmin kon het ook niet laten toch vriendinnen te worden met het vriendinnetje van haar lover. Ze is wel heel slim en zelfverzekerd hè?'
'Ff dimme Daan! Ten eerste: heeft ze weer verkering met haar ex-vriendje Levi, en ten tweede: is ze echt niet zo zelfverzekerd als je denkt! Ook Jase is soms onzeker, ze twijfeld heel erg aan zichzelf. Dus wees maar aardig voor haar.'
'Jasmin is onzeker?' Lacht Dani. Ik knik. 'Ja, Jasmin is ook maar een mens!'
'Slash wolf!' Zegt Dani.
'Huh?'
'Ik ben al twee jaar je vriendin, dus ik heb best wel wat opgepikt van jou wolvenkennis.'
'Goed werk!' Ik geef Dani een high-five.
'Dus alles is weer goed?' Vraagt Dani voor de zekerheid.
'Ja, alles weer goed!' Zeg ik en geef Dani een knuffel.
'Waarom ben je eigenlijk naar me toe gekomen, terwijl ik je net nog heb beschuldigd? Ik was een kreng!'
'Dat jij gestopt bent met mijn vriendin te zijn, betekent niet dat ik ook gestopt bent met jou vriendin te zijn!'
Dani omhelst me weer.
'Dankjewel voor alles! Je bent de beste vriendin ever and ever!'
Dani legt haar hoofd op me schouder. Na een lange stilte zegt Dani dan weer iets.
'We zijn nu wel populair met Jasmin in ons groepje.'
'Ja, maar misschien moeten we dat niet zo graag willen.'




Hoi cuties!!!! Het was een beetje kortaf hoofdstuk denk ik.😊 ik wil trouwens al mijn lezers van no fear 1 (en 2 ook hoor!😏) bedanken!!!! Echt super bedankt allemaal dat jullie me boeken lezen! Love u! No fear 1 heeft 1,02k !!!😱😱. Dankjullie wel allemaal! Xx me

No Fear 2 (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu