Later die middag spreken ik, Lena, Jasmin en Sydney af voor een slaapfeestje bij Jasmin thuis. 'Ik ben jullie wel nog wat schuldig na heel dat vijand-gedoe.' Glimlacht Jasmin. 'M'n ouders zijn vast superblij dat jullie komen.' 'Is Jim er ook?' Vraagt Lena. Jasmin knikt. 'Helaas wel ja!' Lacht ze. We beginnen alle vier te lachen. 'Geen zorgen, Jim heeft zijn vrienden uitgenodigd dus we hebben geen last van ze.' Glimlacht Jasmin. 'Hoe zit dat eigenlijk met die foto's?' Vraagt Sydney dan ineens. Mijn gezicht betrekt. 'Tja dat... Uh, ik heb eerlijk gezegd geen idee.' Zucht ik. We zullen hopelijk wel zien! Ik kijk om naar Dani die aan de rand van het plein staat te praten met Kevin en Charlie. (Charlie is jongen uit de 4de klas, een vriend van Kevin. En de rest denk ik...) 'ik loop nog even naar Kevin toe, ik zie jullie straks!' De meiden knikken en lopen naar het fietsenrek.
'Uhm...' kuch ik. Dani knikt langzaam en loopt met Charlie weg. 'Hey...' zegt Kevin aarzelend als Dani en Charlie weg zijn. 'Hoi.' Zeg ik knikkend. 'Ik zag dat je opeens omgaat met Jasmin.' Begint Kevin. 'Ja, daarover gesproken: morgenochtend stopt Jennifer foto's van mij en Jasmin als wolf in je kluisje.' Zeg ik. Kevin kijkt me met een verbaasde blik aan. 'Lang verhaal, zorg dat je van die foto's afkomt! Geef ze in de pauze aan mij in een pakje, dan zorg ik dat ze verdwijnen.' Zeg ik dan maar. Ik geef Kevin een bruin leeg doosje. 'Stop ze allemaal maar hierin, het zijn er een stuk of dertig.' Kevin knikt. 'Hoe komt ze aan die foto's dan?'
'Geen idee, ze heeft ons gewoon bespioneerd denk ik.'
Kevin knikt nogmaals. 'Zal ik doen. Maar nog over Jasmin...-'
'Vertel maar.'
'-... hoe weet je dat het niet gewoon weer een streek van haar is?'
Ik denk na en kijk om naar Jasmin die lachend staat te praten met Lena en Sydney. Het is even stil als ik me weer omdraai naar Kevin. 'Soms... hoef je ze alleen maar te vertrouwen.' Glimlach ik.
-
Later komen ik en de meiden aan bij Jasmin's huis. En ik kijk me ogen ECHT uit! Man! Wat heeft Jasmin een groot huis! Er gaat een grote poort open, en we fietsen een groot erf op. In het midden van het erf staat een grote fontein met een Cupido erop. 'Mooi hé? Die heeft me overgrootmoeder Een keer Laten bouwen als teken van liefde.' Zegt Jasmin als ook de rest z'n blik erop heeft gericht. Ik knik. 'Het is echt prachtig!' 'Zeker weten! Waarom heb je nooit gezegd dat je in zo'n mooi huis woonde?' Vraagt Lena enthousiast. 'Zou jij dat doen dan?' Grinnikt Jasmin. Ze stapt van haar fiets en parkeert hem tegen het hek aan.Niet veel later als we dan ook binnen komen val ik ook bijna om! Vanbinnen is het nóg mooier als van de buitenkant. Alles is ingericht in modern goud en wit, en bijna overal hangt of staat wel iets wat met wolven te maken heeft. 'Wauw! Wat prachtig!' Roept Sydney. Ze loopt naar een groot stenen beeld van een uitgebeelde wolf die tussen twee grote ronde trappen staat, versierd met een gouden lak. Mijn oog valt direct op een lijst met daarnaast een rij van schilderijen. Ik loop ernaar toe en bekijk het eens goed, als Jasmin naast me komt staan. 'Mooie schilderijen hé? Al die schilderijen zijn gemaakt van een lange rij alpha's uit onze roedel.' Zegt Jasmin trots. Ik knik en pak het lijstje dat naast de schilderijen hangt. 'En wat is dit?'
'Oh, gewoon een lijstje. M'n ouders willen dat ik ook voor Luna moet trainen, maar... dat wil ik denk ik niet.' Zegt Jasmin.
'Hoezo niet? Dat is toch geweldig?!' Vraag ik verbaasd. Ik moet gelijk weer denken aan mijn training voor Luna. Het is eigenlijk best wel zwaar!
'Ja Chels, tuurlijk is het een geweldige kans, maar... ik denk dat ik nog niet zo snel Luna wil worden, er zit zoveel verantwoordelijkheid op! En in deze tijd geniet ik denk ik meer van een gewoon tienermeisje te zijn, inplaats van altijd maar trainen en hard werken! Ik ga denk ik liever me eigen gang inplaats van trainen voor Luna.'
Ik knik begrijpend. Ze heeft gelijk! Ik voel me ook niet beter van alleen maar dat trainen. En ik ben liever denk ik ook maar een tienermeisje als een volwassen leider. Ik pak me mobiel. 'Wat ga je doen?' Vraagt Jasmin. 'Ik moet even iemand bellen. Het gaat over dat ik denk ik ook nog niet zo snel volwassen wil worden, en een gewoon tienermeisje wil zijn van 15.' Glimlach ik. 'Dankjewel!' 'Waarvoor?' Lacht Jasmin. Ik sla me armen om Jasmin heen. 'Voor alles!' Fluister ik. 'Voor alles! Maar ook alles!'
-
Die avond zitten ik, Lena en Sydney op Jasmin's kamer. Jim kwam weer eens binnen, en dat was niet echt een stille gebeurtenis. 'Ga gewoon weg Jim! We hebben last van je!' Schreeuwt Jasmin. Ze smijt de deur dicht waardoor er een beeldje van de kast valt die Sydney nog maar net kan vangen! 'Pffieuw! Dankje Syd!' Zucht Jasmin opgelucht. 'Hebben jullie nog idea's voor onze pyjama party?' Lach ik. Lena knikt. 'Ik heb Een nieuwe app gedownload, het heet: Party Timeee! Het heeft voor alle feestjes een precieze lijst van wat niet mág ontbreken op een tóp feestje! Eten, activiteiten, versieringen etc.' Ze start alvast haar mobiel op. 'Heet het serieus Party Timeee! ? Met 3x de E?' Vraagt Jasmin. Lena knikt. 'Misschien omdat je 3 optie's hebt voor feestjes: pyjama, verjaardag, en disco feestje.' Ik knik. 'De eerste stap is de avond beginnen met een heerlijk ijsje!' Leest Lena voor. 'Super! Ik heb een soft ijsmachine in me kamer!' Zegt Jasmin. Ze staat op en loopt naar een klein roze apparaatje in de hoek. 'Ondertussen ga ik even naar de wc.' Zeg ik. 'Kun je 'm vinden denk je?' Vraagt Jasmin. Ik knik. 'Moet lukken toch?' Ik sta op en loop de kamer uit, op naar beneden. In de woonkamer zitten Jim, Kevin, en nog jongens uit de 4de klas. 'Hey Chels! Hoe gaat het slaap feestje tot nu toe?' Vraagt Kevin. Ik knik. 'Goed! Het is super gezellig.' 'Mooi zo!' Lacht Jim. 'Wil je wat drinken of zo?' Ik schud me hoofd. 'Nee Dankje hoor! Ik ga alleen even naar de wc.' De jongens kijken elkaar aan en beginnen vervolgens te lachen. 'Wauw! Geniaal!' Lacht een van de jongens. Ondanks ik geen idéé heb waarover ze lachen! Ik rol met me ogen en loop door richting de wc.Als ik later naar de wasbak loop in de wc kijk ik via de grote spiegel de kleine ruimte rond. Is het normaal dat mensen zelfs hun wc modern hebben ingericht? Op de grond ligt een bloedrood tapijt en de muren is behangen met een chique rood met blauwe restaurant decor. In de hoek staat een zwarte fauteuil met een grote plant ernaast. Ik sluit me ogen en denk terug aan me eigen huis. Niet zo groot, en het is nogal oud. Niet dat het echt uitmaakt, want als wolf ben ik toch vooral in het bos. Als ik me ogen weer open doe zie ik vanaf de spiegel dat Lucas opeens achter me staat. 'Waar dacht je aan?' Vraagt Lucas. Ik draai me geschrokken om. 'Jij ook goede avond!' Lach ik. 'Ik dacht aan dat Jasmin zo'n groot en mooi huis heeft in vergelijking met de mijne.'
'Dus tussen jou en Jasmin is alles weer goed?' Vraagt Lucas. Ik knik langzaam. 'In tegenstelling tussen joú en Jase? Waarom blijf je zo boos op haar? Ze doet toch niks verkeerd?'
'Waarom verdedig je haar? Dat hoeft toch niet?' Vraagt Lucas.
'Ik verdedig haar alleen omdat zij de dupe van Jennifer was!' Roep ik. 'Ze vind het écht niet leuk dat je haar negeert! Mij maakt het niet zoveel uit wat mensen van me vinden en wat ik van hun vind, Dat is mijn ding. Haar maakt het teveel uit wat andere van haar vinden! Dat is háár ding.'
Lucas knikt bedachtzaam.
'Ik weet het, maar Jasmin is wel de bff van Jenn geweest!'
'Ja...maar soms hoef je diegene alleen maar te vertrouwen, om zeker te weten dat het goed zit.' Zeg ik.
'En een van diegene is Dani?' Vraagt Lucas voorzichtig.
Ik zucht. Ik mis Dani! Sinds die avond spreekt ze me nauwelijks meer met me! 'Ik weet het niet Lucas..' Zucht ik. 'Ik denk dat ze maar boft met jou.' Zegt Lucas.
'Wat bedoel je?' Vraag ik.
'Dankzij jou is ze vrij van Jenn's streken!'
'Klopt. Voorlopig!' Zucht ik.Hey lieffie's!! Lezen jullie me nieuwe Boek al: So random Stuff❤️ ?Dat zou ik super cool vinden! ;D! Ik heb nu verder niet echt iets te zeggen. Oh ja! :heel misschien komt er nog een no Fear 3. Maar dat ligt eraan of ik doorga met het verhaal of niet. Nu heb ik verder alleen nog wat inspiratie voor het einde... :(.
Xxxxxxxxxx Jinty!
JE LEEST
No Fear 2 (voltooid)
Werewolf(Bezig met het herschrijven van een betere versie, dus stay tuned) De school is weer begonnen. Na een hele vakantie bij de andere wolven, en natuurlijk mijn alles beste vriendin Dani. Het is wel spannend! Ik heb Jennifer niet meer gesproken sinds ik...