Nadat Lena weer terug is en Jasmin naar huis, gaan Lena en ik naar mijn
Kamer. 'Dus... Jasmin en jij zijn nu beste vriendinnetjes?' Vraagt Lena. 'Wat bedoel je?' Schrik ik. 'Ze laat een traantje vallen, uit wat gevoelens, en BAM! Je vind haar zielig en zijn vriendinnen na één enkele sorry?!' Roept Lena uit. 'Dat heeft ze goed gefaket!' Ik kijk Lena boos aan. 'Dat is niet waar! Jasmin heeft nooit gevoelens!... Uh...! Ik bedoel: waarom zou ze haar gevoelens faken? Je bent weer lekker bezig Leen!' Lena knikt lachend. 'Ze heeft volgens mij écht spijt! En dat zullen we morgen wel zien.'
-
De volgende ochtend lopen ik en Jasmin richting het tuintje achter de school. Jasmin zei dat zij en Jennifer dáár hadden afgesproken, dus. Ik duik achter de struiken. 'Je kan het!' Moedig ik aan. Jennifer zit op een tafeltje en werkt haar lippenstift bij. 'Oh, Jase! Ik verwachte je al!' Glimlacht Jennifer. 'Ja dat komt omdat we zelf... laat ook maar!' Zucht Jasmin. 'Ik wilde alleen zeggen dat ik helemaal klaar ben met jou pesterijen! Dankzij jou idiote plannentjes haat de helft van de klas me!' Jennifer grinnikt. 'Haat is een groot woord, vind je niet?' Jasmin knikt. 'Ik wil alleen zeggen dat we misschien geen vriendinnen meer kunnen zijn. Ik wil niet meer worden gezien als "de diva" dus ja,' .Jennifer knikt. 'Ik vind het niet erg wat die papzakken vinden!' 'Jenn luister nu even.' Zucht Jasmin. 'Nee, jij luister nu ff naar mij! Ik stond altijd klaar voor je, en dan doe je dit?!' Schreeuwt Jennifer boos. 'Jij? Ik was degene die jou stomme klusjes opknapte.' Roept Jasmin kwaad. (Misschien dat Jasmin daarom zou nijdig is geworden?) 'ja je hebt gelijk, en daarom heb ik een speciaal bedankje voor jou, een fotoreportage!' Zegt Jennifer al wat kalmer. Ik ga op me knieën zitten om Het beter te kunnen zien. Jennifer haalt een klein wegwerp cameraatje uit haar tas en toont de foto's aan Jasmin. Ik zie aan de schrik in Jasmin's ogen dat het niet goed moet zijn. 'Hoe kom je hier aan?' Stottert Jasmin. 'Gewoon! Maar de vraag is eerder: wil je dat ik deze foto's ga verspreiden?' Dreigt Jennifer lachend. Jasmin schud haar hoofd. 'Hoe?' 'Klopt! IK GA IEDEREEN JULLIE STOMME GEHEIM DOORVERTELLEN DAT JULLIE GEWOON VIEZE, RARE, HONDEN ZIJN!! Of nee, wolven!' Schreeuwt Jennifer terwijl ze met de camera zwaait. Zonder te twijfelen duwt Jasmin Jennifer naar achteren zodat de camera uit haar handen valt. Ik spring vanachter de struiken en pak de camera. 'Hebbes!' 'Snel! Wegwezen!' Sist Jasmin. 'Staan blijven!!' Schreeuwt Jennifer. Ze pakt wat uit haar tas en schiet ermee op mij! Ik val naar voren en kom met een knal op de stenen terecht waardoor ik meteen ook een transformatie aan ga. 'Een verdovingspijl!' Schrikt Jasmin. Ik wil wel: Help me! Schreeuwen, maar dat kan niet als wolf! Ik probeer me te bewegen, maar met één enkele beweging, een pijnscheut! 'Chelsea! Gaat het wel?!' Roept Jasmin. Ze komt naar me toe rennen en aait over me vacht. 'Aha! Zien jullie nu wel! En ik heb nu genoeg bewijs!' Lacht Jennifer. 'Mooi niet! Geef hier die camera slet!!' Schreeuwt Jasmin. 'Wat denk je zelf? Echt niet dus!' Lacht Jennifer gemeen. Ze maakt met een snelle beweging een strakke ketting om me hals. 'Stout hondje!' 'Straks stikt ze gek!' Schrikt Jasmin. 'Neehee! Ze stikt niet! Zo erg ben ik toch niet?' Zegt Jennifer. Ik grom. Ik haat Jennifer! Wat een kreng! En die ketting zit zo strak dat ik goed had kúnnen stikken! 'Wat wil je nou bereiken met dit gedoe? Vind je het gek dat ik je vriendin niet meer wil zijn?' Snikt Jasmin. Jennifer knikt. 'Klopt! Ik ben zo'n kreng!' Lacht ze sarcastisch. 'Geef hier die ketting! Nu!' Jasmin grijpt naar de ketting, maar Jennifer springt opzij. 'Oeps! Te laat!' De verdovingspijl is inmiddels uitgewerkt en ik sta op. Door die strakke ketting kan ik niet meer transformeren, maar dat is niet echt erg. Ik begin als een gek te trekken en springen. 'Jasmin haal hulp!' Probeer ik zo duidelijk mogelijk te roepen. 'Wie dan?!' Roept Jasmin. Ik kijk naar de ingang van de school. 'Lena!' Jasmin knikt en rent de school in. Jennifer bind de ketting om een paal heen. 'Ik heb echt genoeg van jou Chelsea! Het kan me niks meer schelen, ik ga deze foto nu verspreiden.' Zucht Jennifer, als ze opeens Een ogenblik blijft staan. 'Maar natuurlijk...'. Ik zet me klaar voor een aanval. '...ik kan natuurlijk ook een deal regelen. Jij gaat me helpen wraak te nemen op Dani, en dan verwijder ik de foto's.' Ik probeer me met alle kracht uit de ketting te wringen. En zodra dat gelukt is transformeer ik weer terug. ''Waarom wil je op Dani wraak nemen?' Vraag ik als ik weer terug in mensvorm ben. 'Omdat... als ze jou betrappen, jij de schuld op je krijgt van álle plannetjes die IK heb bedacht. En je wilt toch zeker dat je identiteit geheim blijft? Of niet?' Grijnst Jennifer.
Dat kan ik Dani toch niet aandoen? 'Dani heeft hier niks mee te maken! Alleen ik, Jasmin en jij!' Zeg ik nors. 'Dat kan me niks schelen! Dani is ook gewoon zo'n stom wicht die me bij Lucas weg heeft gejaagd!' Zegt Jennifer boos. 'Het is aan jou...'Het is een moment doodstil, als ik me heb bedacht.
'Goed... verspreid de foto's maar. Ik weet als nog heel goed dat jij een heks bent!' Zeg ik. 'Leg alle foto's morgenochtend in kluisje nummer:187. Hij zorgt wel dat de foto's worden verspreid.'
'En hoe weet ik dat je niet liegt?'
Ik zucht. 'Ik beloof je Jenn, het komt allemaal in orde. Als jij Dani met rust laat.'
Jennifer knikt en loopt het pleintje af.
Een paar minuten later komen Jasmin en Lena het pleintje op rennen. 'Waar is Jennifer?' Hijgt Lena. 'En wat gebeurde er verder?' Roept Jasmin. 'Ze is weg...' Zucht ik. 'Wat?!' Roept Lena. 'Wat heb je gezegd?'
'Ze gaat de foto's verspreiden, in ruil dat ze Dani met rust laat. Ze stopt alle foto's morgen in kluisje nummer:187.' Zeg ik kalm. Lena denkt even diep na. 'Dat is toch Kevin's kluisje?'
Ik knik opgewonden. 'Ik heb een plan!'Hey schatjes!! :P! Ik heb een nieuw boek: So Random Stuff❤️! Ik hoop dat jullie dat boek ook leuk gaan vinden. En anders kun je 'm altijd vinden op me profiel. Als het update trouwens langer duurt: ik ben bezig Ál me boeken een beetje te update voor me andere lezers😏😜. Dus... en ik heb de laatste tijd nogal veel dingen aan me hoofd. Ook met school enz. Dus ja... het update kan wat langer duren.
Xxxxxx J
JE LEEST
No Fear 2 (voltooid)
Werewolf(Bezig met het herschrijven van een betere versie, dus stay tuned) De school is weer begonnen. Na een hele vakantie bij de andere wolven, en natuurlijk mijn alles beste vriendin Dani. Het is wel spannend! Ik heb Jennifer niet meer gesproken sinds ik...