14

58 8 1
                                    

Ik knik. Lucas wil me omhelzen maar ik ga snel tegen de deur staan. 'Sorry, nu even niet!' Ik loop als een dwaas de wc uit en ga terug naar Jasmin's kamer.
-
'10 minuten nodig om de wc te vinden?' Lacht Jasmin. Ik schud me hoofd. 'Uh... nee!' Lach ik. Ik ga op me slaapzak liggen tussen Lena en Sydney naast Jasmin's bed. (Een klein 2 persoonsbed!) 'vertel!' Zegt Sydney dan opeens.
'Wat bedoel je?' Lacht Jasmin.
'Altijd als Chelsea zo kijkt is er wel wat, en Jim's vrienden zijn er, dus...-'
Ik knik. 'Ik snap het nu wel Syd!' Ik gooi een kussen in de lucht. 'Het gaat niet om Lucas om of een van Jim's vrienden, maar om Dani. Ze negeert me gewoon!' 'Bekijk het vanaf de andere kant, hoe zou Dani zich voelen?' Zegt Lena.
'Slecht.'
'Precies!'
'Wat bedoel je?' Vraag ik voorzichtig.
'Ik denk dat je maar met Dani moet gaan praten, of haar een sms sturen?' Stelt Jasmin voor. Ik schud me hoofd. 'Nee kan niet! Sinds die avond heeft Dani me geblokkeerd op msn.' Ik begin een heel klein beetje te snikken, en Lena slaat haar arm om me heen. 'Ik denk gewoon, als we zo close waren zou er niks tussen kunnen komen wat ons zó lang uit elkaar haalt!' Zucht ik. 'Dat klopt. Dat dacht ik dus ook over Levi, en kijk eens aan! We zijn gewoon weer samen!' Lacht Jasmin. 'Je hoeft je dus écht geen zorgen te maken Chels!'
'Wacht! Wie is Levi? Je was toch verliefd op Lucas, en je had verkering met Marcus?' Vraagt Sydney. Jasmin knikt. 'Klopt, maar dat was allemaal in scène gezet. Hij is Dani's vriend!'
'Dus je was niet echt op Lucas?' Vraag ik.
'Natuurlijk... eh niet! Hij is Chelsea's vriend, en trouwens: Jenn is het gevaar!'
Ik knik bedachtzaam. Ik. vind het eigenlijk best rot voor Jasmin! Ze zit er denk ik nog steeds mee dat Lucas haar negeert. 'Ik denk dat ik weet waarmee je zit.' Zeg ik voorzichtig. 'Meiden zouden jullie even weg willen gaan? Dat is iets tussen Jase en ik.'
Lena knikt en staat op. 'Oké, dan gaan ik en Sydney wel een film uitzoeken voor vanavond.' Als Lena en Sydney weg zijn, ga ik naast Jasmin op bed zitten. 'Niet leuk hé, dat Jasmin je negeert?'
Jasmin knikt. 'Doordat Lucas me negeert, lijkt het alsof zijn vrienden groepje me nu ook negeert. En Jennifer heeft de school om haar vinger heen gewonden, dus...' ik sla een arm om Jasmin.
'Klopt. Maar weet je? Ze hebben geen idéé hoe een lief meisje je bent! En vriendschap is belangrijker dan ooit, dus vergeet die stomme jongens en vertrouw op je vrienden. Vertrouw op mij!' Zeg ik. Ik steek me hand naar Jasmin uit. 'Wat denk je ervan?'
Jasmin knikt en pakt me hand. 'Absoluut! Bedankt voor het zijn van de beste vriendin van de wereld!'
Het is even stil.
'Ik wil alleen ons 4 in deze wereld.' Zegt Jasmin. Ik glimlach. 'Dan doen we dat!' Ik sla me armen om Jasmin en geef haar een dikke knuffel. Die heeft ze denk ik wel nodig! 'Vind je het heel erg dat ze je negeren?' Vraag ik voorzichtig. Jasmin schud haar hoofd. 'Een beetje... maar het is minder erg omdat ik er een vriendin bij heb.'
'Klopperdeklopklop!' Glimlacht Sydney.
'Uitgepraat?' Lacht Lena. Ik en Jasmin knikken. 'Maar eerst...'
'Een dikke knuffel!' Roept Jasmin. Ik en Jasmin springen op Lena en Sydney. 'Jullie zijn echt de béste vriendinnen!' Lacht Jasmin.
'Klopt! Forever&ever!' Roept Sydney. 'Klopt, en Dáárom ga ik nu met mijn vriendje praten over vriendschapsproblemen!' Zeg ik stug. Jasmin schudt haar hoofd. 'Nee joh! Laat maar Chelsea! Het hoeft echt niet. Ik weet nu wat belangrijk voor mij is.' Ik knik. 'Weet ik... maar ik doe het toch!'
-
'Ongelofelijke zak dat je bent!' Roep ik boos terwijl ik de trap af ren. De jongens kijken me boos en verbaasd aan.
'Jij ook goedenavond!' Zegt Jim. 'Wat is er?' Vraagt Lucas.
'Jasmin was echt heel erg boos op je dat je haar negeert hoor!' Zeg ik stug. 'En is ze dat nog steeds?' Vraagt Lucas. Ik schud me hoofd. 'Nee, ze is er al overheen. Maar voor het geval dat ze er ooit nog mee zit, kom ik nu voor me vriendin op. Je moét haar gewoon vergeven! Zie het als Een ongeluk.' Lucas knikt. 'Oké.'
-
Als ik en Lucas later weer in Jasmin's kamer zijn klop ik op de deur. 'Jasmin, er is iemand voor je.' Zeg ik. Jasmin kijkt op. 'Lucas?'
'Ik weet dat het je niet meer echt boeit, maar als je vriendin ga ik toch zorgen dat het achter de rug is.' Zeg ik.
'Jasmin.' Begint Lucas.
'Lucas.' Knikt Jasmin.
'Ik vergeef je van die laatste keer in café Hey, en sorry dat ik je de hele tijd negeert had. Chelsea vertelde hoe erg jij er eigenlijk mee zat.' Zegt Lucas verontschuldigend.
'Je hoeft eigenlijk geen sorry te zeggen. Maar ik. Ik was een mega egoïst ja...' zucht Jasmin.
'Ik vind het goed dat je toegeeft. Dat vind ik heel tof van je! Vrienden?' Vraagt Lucas.
'Absoluut!' Glimlacht Jasmin.
'Zien jullie nou wel? Met een simpele sorry los je zóveel op!' Roep ik opgelucht. En nu verder met het feest!'

Lieve cuties! Srry voor de hele late update Maar me inspiratie verdwijnt zowat een beetje. Ik werk aan een nieuw verhaal op me laptop. A teenage famous farm life. Ik weet niet of de titel wet klopt maar oké. Misschien wil ik het wel uitgeven. Ik blijf natuurlijk wel nog werken in Só random Stuff?! 😏xxxxxxx love u !
Ps: ik maak natuurlijk wel gwn het boek af. Maar ik heb niet zo veel inspiratie. Het boek blijft wel gwn online staan. (Ik hou van het woord:online!)

No Fear 2 (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu