Mr. Potter süpürgesini almadan ve Slytherin ile Quidditch maçına hazırlanmadan önce derin bir nefes alır. Madam Hooch'un muhbiri bırakmasını ve Quaffle'ı havaya fırlatmasını izliyor ve hızlanmadan önce kalabalığın içinde Lily'nin koyu kızıl saçlarını görüyor - o olup olmadığından bile emin değil, ama onun düşüncesi ona güven ve umut getiriyor ve o Quaffle'ı havadan kapar ve Slytherin'in kale halkalarına doğru yönelir.
James potter derin bir nefes alır ve Lily'ye Harry'yi alıp kaçması için bağırır. Bunun aldığı son nefes olabileceğini biliyor ve çok erken, çok erken ama geleceğini bildiği şey için kendini hazırlıyor ve karısının ve oğlunun güvenliğini bulması için Voldemort'u yeterince uzun süre uzak tutacağına söz veriyor. Asasız, James potter yere düşer, son nefesi elinden kaçmış ve tutamayacağı söze dair son düşüncesi.
Sirius Black , Gryffindor ortak salonunda duruyor, yüzünde büyüleyici bir gülümseme ve Gryffindor'un Slytherin'e karşı Quidditch maçını kazanmasının ardından gelen tatlı rahatlık tadı. ortak salon vahşidir - insanlar etrafta koşuşturuyor, Slytherin yanlış adımlarını yeniden canlandırıyor, epik hogwarts anlarını tartışıyor ve odanın ortasında doğruluk mu cesaret mi oynuyor. Sirius'un aklı, maçı kaybettikten sonra somurtacak olan kardeşi Regulus'ta dolaşır, ancak çabucak bundan vazgeçer ve arkadaşlarının kutlamalarına katılır.
Sirius Black sokağın ortasında duruyor, en iyi arkadaşlarının ölümünden sorumlu hain Peter'a bakarken ciddi yüzünden soğuk, boş bir kahkaha yükseliyor. Aklı , canları pahasına güvendikleri Peter olmasaydı, şu an cadılar bayramında oğluyla birlikte gülecek olan kardeşi James Potter'da dolaşıyor . Peter'ın ortadan kaybolmasını ve Sirius Black'in gülmesini izliyor, çünkü başka ne yapacak? ömrünün geri kalanını azkaban'da geçirmeyi, arkadaşlarının ona her zaman sağladığı sıcaklık olmadan ruhunun çürümesine, kalbinin soğumasına izin vermeyi düşünmek istemiyor.
Remus Lupin Gryffindor erkek yurtlarında yatakta oturuyor. Beşinci sınıfların hepsi uyanık, konuşuyor, gülüyor ve gelecekteki şakalar planlıyor. sessiz, loş ışıklı ortak salondan hoşlanırlar ve gizli işlerine devam ederler. James, Sirius ve Peter, Remus'un bir kurt adam olduğunu biliyor ve bunun için ondan daha fazlasını düşünmüyorlar. Çok uzun zaman içinde bir kez, Remus evin nasıl bir his olduğunu bildiğini düşünüyor.
Remus Lupin gecenin bir yarısı parkta bir bankta oturuyor - tek ışığı aydan ve sokak lambasından geliyor, ama zifiri karanlık olması önemli değil. artık remus'un görebileceği kimse yok. en iyi arkadaşlarından ikisi öldü ve biri katil. ortak salonda birlikte geçirdikleri geceleri, dışarı çıkmaları gerektiğinde ışıkların yandığını ve uykuda olmaları gerekirken rüya gören zihinlerin uyanık olduğunu hatırlıyor. Belki de evin nasıl bir his olduğunu gerçekten bilmediğini düşünüyor.
Pettigrew yatakhanede uyanık yatar, karşılıklı iyi geceler fısıltıları duyulur ve kendini güçlü hisseder. Quidditch zaferi ile kutlama ve eğlence gecesinin birleşiminden dolayı kendini çok iyi hissediyor. Çapulcularla birlikte, kendini dahil hissediyor. güvendiğini hissediyor ve onların da ona güvendiğini biliyor. o gece gözlerini kapatıyor, sabah açtığında her şeyin yoluna gireceğine güvenerek.
Pettigrew uyanık yatıyor. Güçlü ve boş tuhaf bir kombinasyon hissediyor ve ona ne kadar güvendiklerini düşünüyor ve kendi kendine belki de olmamalı diyor . ama Voldemort'un yanında emin ellerde olacağını, Voldemort'un onu hayal kırıklığına uğratmayacağını, Voldemort'un kendisini güçlü hissettireceğini bilerek kendi kendine gülümsüyor. ama Voldemort'un tek yaptığı onu küçük hissettirmekti.
Her şey iyi değil.