Sedang Amira berjalan tiba tiba...
"BUKKK !!!"
Amira terjatuh akibat terpijak kain sekolah nya yang labuh itu , sudah dilipat tiga pada pinggang pun tetap labuh . Haih memang pendek betul si Amira ni .
Aduh !! Eh tapi kenapa macam tak sakit ja ? Ermm ... Wanginya bau lantai ni , pencuci apa lah agak nya mak cik cleaner guna eh ? Macam mahal ja bau wangi ni ? Amira monolong sendiri di dalam hati . Dia masih menutup matanya akibat malu , dia tidak berani lagi mahu membuka matanya itu .
"OIII !! KAU MEMANG NAK AMBIL KESEMPATAN DEKAT AKU KA PEREMPUAN ?!!"
Amira terus membuka matanya akibat terkejut akan herdikkan tersebut . Sekarang barulah dia tahu mengapa dirinya tidak merasa sakit .Ini kerana dia sedang elok "landing" atas belakang seorang pelajar lelaki
Amira terus bangun dari "landing" atas belakang pelajar lelaki tersebut . Pelajar lelaki yang jatuh tertiarap akibat kecuaian Amira itu pun banggun sambil mengibas ngibas baju sekolah nya yang kotor .
"Allahuakhbar , maaf maaf maaf !! Saya tak sengaja ," Amira meminta maaf tetapi matanya masih melihat lantai . Sesungguh nya dia berasa tersangat lah malu sekarang . Dia tidak berani melihat gerangan orang yang telah menjadi tempat "landing" nya tadi.
"Kau kalau nak mintak maaf , kau tengoklah muka aku ni !! Yang kau pandang lantai mintak maaf kat lantai dah kenapa ?!?!" berang pelajar lelaki dengan tindakan Amira yang memintak maaf kepada lantai bukan nya kepada dirinya.
Amira dengan pelahan mengangkat kepalanya bagi melihat muka pelajar lelaki tersebut . MAK AII !! NI BUKAN LANTAI TAPI LAMPU BEB !!! TINGGI NYA MAMAT SEKOR NI !!! bisik hati kecil Amira apabila dia terpaksa mendongak bagi melihat muka pelajar lelaki tersebut .
Agak agak nya en , berapa lah tinggi mamat ni ? Dia makan apa babe sampai tinggi lampu ni ? Ush ! Muka pun helok wei hensemm!! Ni kalau jadi laki aku pun helok , HEHEHEH , Amira berangan sendiri .
Pelajar lelaki itu berasa pelik apabila melihat gadis di hadapan nya ini sudah terseyum meleret kepadanya . Segera dia menjerkah perempuan itu .
"OI !!! "
"LAMPU TINGGI BERAPA ?!" akibat jerkahan pelajar lelaki itu , Amira terbanggun dari lamunannya itu automatik menanyakan tinggi laki tersebut . Aduhhh Mira kau dah kenapa pergi tanya tinggi mamat tu , rungut Amira di dalam hati .
"HA ! Tinggi aq 170 , kau pahal ? And excuse me...YOU CALL ME LAMPU ?!"
Pelajar lelaki itu terkejut apabila dipanggil "Lampu" oleh si pendek di hadapanya ini namun masih menjawab pertanyaan Amira.
"Ohhh , aku 150 , okay bye !" Amira segera berlalu pergi . Kau dah pahal pergi bagitau tinggi kau tu !! Ada dia tanya ka ! Ahh lantak ah asalkan aku dah mintak maaf kan tadi , monolong Amira sendiri .
(Kelas)
"Wei , kau kenapa Mira ? Gelabah semacam ja aku tengok kau dari tadi ," soal Eryna .
Memang dari tadi dia memerhatikan Mira yang sekejap menekup muka nya , sekejap mengeleng geleng kepala , sekejap gelak . Eish dah serupa macam orang gila dah .
"Ha ? Ermm... " Amira sebanarnya masih malu dengan peristiwa sebentar tadi .
"Haa !! Kenapa Mira ? Langsuir tu ada kacau ka ?! HAIHH MEMANG NAK KENA BUNUH LANGSUIR TU !!" Shufiyla sudah bersiap sedia ingin menyerang Afiqah .
"Ehhhhh !! Bukan Shu ! Kau ni kan , try sabar sikit , keja nak bertumbuk ja ," pantas Amira menarik lengan Shufiyla , eish minah seko ni kalau aku tak sempat tahan tadi konfirm dah dibelasahnya Afiqah tu .
"Ohh , bukan sebab langsuir tu eh ? Dah tu ?" soal Shufiyla memandang Amira meminta penjelasan begitu juga dengan Eryna yang duduk disebelah Shufiyla itu .
"Okay okay cita dia macamni..." Amira pun menceritakan kejadian yang menimpa nya di kantin tadi .
"OH MY GOD !!! WOI YANG KAU PEGI TINDIH LAKI TU KENAPA !!" terkejut Shufiyla apabila mendengar cerita Amira . Amira terus menekup mulut Shufiyla yang sudah menjerit tadi . Asyeman minah nii , kalau ya pun jangan lah kata kuat kuat . Jatuh maruah aku kalau budak lain salah faham ! Marah amira di dalam hatinya .
"Eish , bukan nya aku sengaja wei ! Kain aku ni ha labuh sangat lepastu dengan sesak kat kantin tu ha , korang ingat aku mau ka malukan diri aku macam tu . Aku ni waras lagitau , tak kan aku tiba tiba ja nak tindih laki sesuka hati ! Eii aku walaupun tak pandai sangat bab agama ni tapi aku masih tahu haram halal wei ! Memang tak la aku saja saja nk tindih laki tu !!"
Amira membela dirinya . Hampir menangis nya dibuat apabila Shufiyla sperti menuduh dirinya berbuat demikian dengan segaja .Memang dia tidak lah pandai sangat bab bab agama ni tapi setakat hukum haram menyentuh lelaki bukan mahram ni memang dia tahu . Dalam seumur hidup nya juga , dia tidak pernah menyentuh mana mana lelaki kecuali ayah nya dan abang nya sahaja .
"Iye , kitorang tahu memang kau tak sengaja . Kau kalau sengaja buat , memang kitorang putus kawan dengan kau . Eih gila la kan kalau sesuka hati tindih lelaki bukan mahram ni . Sokay Mira , kau kan tak sengaja , lagipun kau dah mintak maaf kan kat laki tu ?" Eryna cuba menenangkan Amira .
Amira mengangguk menjawab soalan Eryna . Shufiyla yang perasan akan perubahan muka Amira itu segera meminta maaf .
"Sorry babe , aku bukan nak tuduh kau tau . Just aku terkejut . Aaaaa Amira sayang lagi cantik lagi comel nihh , saya mintak maaf okay wak ?" pujuk Shufiyla .
"Eiii !! Kau jangan nak berpelangi kat sini !!" Amira berpura pura marahkan Shu.
Shufiyla yang sememangnya suka mengusik Amira segera memuncungkan bibir seperti ingin mencium Amira . Segera Amira bangun dan lari daripada Shufiyla yang sudah hilang akal itu .
Eryna dan Shufiyla pun berlari mengejar Amira . Buat kali ke dua , mereka bertiga berlari di dalam kelas tanpa menghirau kan pelajar pelajar yang lain . Yang penting mereka bahagia .
•
•
•
•
•
•
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
AMIRA
Teen FictionAmira Riana seorang gadis berusia 17 tahun . Dia sesorang gadis yang comel dan pelajar yang cemerlang . Disebabkan itu ramai pelajar yang iri dan dengki terhadapnya . Sehinggakan ada seorang pelajar yang membuli nya secara fizikal dan juga mental . ...