Pada hujung minggu ini , mereka semua sudah berpakat untuk menyambung kerja sains di rumah Firash .
(Rumah Firash)
"Assalamualaikum !!!" laung Amira dari luar rumah Firash .
"Walaikumussalam , masuklah ," pelawa Afiqah .
YA ! AFIQAH !!!
Apa dia buat dekat sini ? Kenapa dia ada sekali di rumah Firash ? Siapa yang menjemput dia ? Seribu satu soalan bermain di fikiran Amira .
Dia berdiri kaku di hadapan pagar rumah Firash yang sudah terbuka luas itu . Sungguh Amira tidak percaya yang dia akan berjumpa dengan Afiqah di sini .
"Amira , marila masuk ," pelawa Afiqah dengan lembut .
"Oh okay ," hanya itu sahaja yg keluar dari mulut Amira . Dia hairan kenapa Afiqah bersikap lemah lembut kepadanya ? Adakah Afiqah sudah berubah ?
"Hai , Mira !! Kau orang terakhir yang sampai ," beritahu Zulfrin kepada Amira .
"Sorry , tadi ada hal sikit ," Amira meminta maaf kerana dia sememang nya lewat . Dia mengambil tempat duduk di tengah antara Eryna dan Shufiyla.
"Kenapa Afiqah ada dekat sini ?" Amira menyoal kepada Eryna dan Shufiyla dalam keadaan berbisik .
"Tak tahu wei ! Tapi kalau dia buat hal memang aku janji , aku karate dia sampai patah setiap tulang dia !" balas Shufiyla berbisik sambil merenung tajam Afiqah .
Eryna hanya diam .
"Okay guys ! So macam yang Madam Azna inform sebelum ni , kita kena gabung kelas dengan 5 Mutiara and one group must have 7 members , so dengan rasminya ini ! Diucapkan 'WELCOME' kepada Amir Ashyry dan Afiqah Shakila !! " ucap Firash dengan nada gembira .
Namun hanya Zulfrin sahaja yang bertepuk tangan bersungguh sungguh tanda gembira dan menyambut dua ahli baru itu . Shufiyla hanya tepuk tangan ala kadar sahaja sambil merenung Afiqah tajam manakala Amira dan Eryna hanya mendiamkan diri .
"Erm...korang okay ?" Amir bertanya kepada tiga gadis itu selepas melihat reaksi mereka yang tidak berapa senang itu .
"Tak ! Kenapa kena minah langsuir ?! Korang tak tahu ke yang dia pernah..." belum sempat Shufiyla menghabiskan ayat nya , Amira terlebih dahulu menarik lengan Shufiyla tanda supaya tidak memberitahu perkara sebenar . Shufiyla akur dengan keputusan Amira , dia kembali senyap .
"Kenapa dengan Afiqah ? Dia buat apa dekat korang ?" tanya Zulfrin , pelik dengan tindakan Shufiyla yang tiba tiba sahaja senyap tidak menghabiskan ayatnya .
"Erm... Nothing just , kami bertiga sekarang tengah 'bendera jepun' jadi tak de mood" bohong Amira .
Amir , Firash dan Zulfrin hanya mengangguk tanda faham .
"Korang kalau nak rest pergi la bilik tetamu tu , dekat dalam tu korang boleh tidur . Kerja ni jangan risau , biar kitorang yang settlekan ," beritahu Firash . Dia risau melihat keadaan mereka bertiga yang senyap sahaja tidak seperti selalu .
Yang membuatkan Firash lebih risau ialah Eryna . Ya , perempuan itu hanya senyap sehaja dari tadi , tidak ada pun tanda tanda mahu berperang mulut dengan nya , tambahan pula muka Eryna nampak pucat tak bermaya .
"Boleh ke kami pergi berehat sekejap ?" Eryna akhirnya membuka mulut bertanya .
"Yes , sure ! Ikut aku ," arah Firash , risau sungguh dia akan kesihatan Eryna .
Eryna mengajak Amira dan Shafiyla tetapi mereka berdua menolak ajakan nya dengan alasan mahu menolong para lelaki di sini , sambil itu mereka ingin mencari tahu muslihat Afiqah .
YOU ARE READING
AMIRA
Teen FictionAmira Riana seorang gadis berusia 17 tahun . Dia sesorang gadis yang comel dan pelajar yang cemerlang . Disebabkan itu ramai pelajar yang iri dan dengki terhadapnya . Sehinggakan ada seorang pelajar yang membuli nya secara fizikal dan juga mental . ...