**this part is not suitable for under 18
**mature contentTerkejut sekejap sy, "jam berapa suda ni?" sy tanya Is.
"mau dekat jam 9" dia bilang sambil senyum, kelucuan kali dia tengok sy.
Baru sy sedar sy masih di bathtub, telanjang bulat & Is ada di sebelah sy. luar bathtub sebelah sy. Automatic sy tutup dada sy & rapatkan kaki. Adui, mesti dia sudah nampak kan. Kenapa juga la sy nda kunci pintu.
"Jom makan" Is cakap sambil berdiri mau keluar dari kamar mandi. Dia relax ja. Macam tiada apa2. Lelaki memang macam tu kali kan.
"Cepat la pakai baju, lama sy tunggu ko siap, rupanya t'tidur..haha" sy dengar suara dia dari dalam kamar mandi yg sy tutup sambil kelam kabut kasi selesai mandi & pakai baju.
"sorry baby" dia cakap bila sy keluar kamar mandi "sy risau ko ada apa2 sebab lama betul, manatau pengsan ka di dalam" ni kali muka dia nda suda senyum2, muka risau suda sambil pegang kedua bahu sy. Dia tengok muka sy dengan pandangan lembut.
Dia letak tangan dia di pipi sy sambil ibu jari dia belai2 pipi sy
"ko ok? lepas makan kita terus rehat k" memang nampak dia risau betul. Antara dia takut sy kepenatan betul atau dia takut sy marah sebab ceroboh privacy sy. Sebab dari keluar kamar mandi tu sy tidak b'cakap pun, muka pun straight face ja. Bukan apa, sy maluuu dia nampak badan sy, even boyfriend sy si D pun belum pernah nampak sy telanjang bulat macam tu. Lagipun sy insecure sama bentuk badan sy, sy tidak rasa cantik, jadi sy malu."Baby..please say something"
Akhirnya sy kumpul keberanian untuk tengok mata dia, sy t'stop sekejap, sy tidak pernah tengok mata dia betul2, bila tengok betul2 rupanya mata dia ni brown2 warna dia, macam sy. Tapi mata sy brown bila kena matahari ja..hehe. Sy tatap mata dia dalam2. Masa tu Is punya rambut nda berapa terurus sebab baru lepas mandi kan. Sy biasa nampak rambut dia b'sikat kemas pi belakang, kali ni rambut dia belah siring, t'juntai sikit depan mata. Rambut dia panjang dia ngam2 atas kening, lurus & nampak halus. Bila tengok betul2 handsome juga bah dia ni..hehe.
"Is.." akhirnya sy decide untuk cakap sesuatu sambil duduk di bucu katil
Is duduk mencangkung di depan saya, kali ni sy terpaksa tunduk sikit untuk tengok muka dia, dia genggam kemas tangan sy guna kedua2 tangan dia.
"yes sweetheart" muka dia ada senyum2 sikit sudah sebab finally ada suara lepas insiden bathtub tadi.
"sy mau makan"
"ok2..jom2..makan2" kelam kabut dia berdiri untuk sedia sy tapau sy & sudu segala. Sy just duduk di bucu katil ja. Dalam hati sy kelucuan juga tengok gaya2 dia, sy tidak pernah nampak dia macam ni, mesti dia rasa bersalah habis ni kan.
Kami makan sambil tengok rancangan tv. Kebetulan masa tu rancangan dia pasal reality show orang multimillionaire cari jodoh. Ada yg lelaki dia tua betul sudah, tapi pasangan dia muda betul. Ada yg perempuan dia tua sikit dari pasangan dia. Macam2 la bah.
Sy kusyuk tengok tv sambil makan nasi beriani sy. Makanan favourite sy tu..hehe..masa tu hampir2 jam 10 sudah. Siap makan Is yg ambil tapau dr tangan sy & letak di meja kemas2 sebelum buang. Sy masi duduk di bucu katil, belum berganjak lagi dari tadi. Dari tadi memang tiada cerita, sy diam saja.
"Lea, apa kata ko duduk menyandar sini" sambil dia tepuk2 bantal, dia kasi ready untuk sy menyandar di katil "atleast ko tida penat"
Wow! rasa macam princess2 kena layan macam ni..haha
Sy ikut juga cakap dia tapi masih juga tiada cakap apa2, yala penat bah tu duduk begitu, menyandar di katil lagi best..hehe..Sy duduk menyandar di bantal yang dia kasi sedia, memang selesa habis..
YOU ARE READING
Forbidden Love (Complete)
RomanceBased on true story Romance/ Funny/ Mature content Warning‼️not suitable for 21 & below Kisah ni tidak dapat cerita kepada sesiapa secara face to face dengan detail even kepada kawan baik penulis sekali pun (takut nanti kena ceramah & takut kena ju...