"Lea, hari ni you tolong sy interview satu org ya..hari ni sy tak masuk office" arah boss Lea.
"Ok boss" sy angguk faham
Macam2 tugas sy ni, kadang2 offday pun kena panggil kerja, sampai staff sana olok2 sy ni boss nombor 2..haha.. tapi gaji ciput ja. Balik2 sudah sy cakap mau berhenti kerja, tapi nda juga terberhenti, sana2 juga sy.
Dalam jam 3 petang macam tu datang lah satu org perempuan.
"Hai miss, sy datang untuk interview"
Oh, ni mungkin yang bos cakap. Ramping orang dia, kulit sawo matang, cantik, macam model orang dia, tinggi sikit dari saya, nampak anggun perwatakan dia, nampak macam perempuan yang ada kelas, tapi tidak nampak sombong.
"hai" sy sambut dia "kamu boleh isi borang dulu ya, nanti sudah siap bagi ja sama sy" sambil sy bagi dia borang yg sudah sedia di tepi meja sy.
Sudah selesai isi borang, sy interview dia. Seorang yg ada kelulusan Master. Umur dia macam tua 5-6 tahun dari sy kalau tidak silap. Tapi tidak juga nampak tua. Nama dia Sarah.
"Nanti kalau ada apa2 update boss akan call ya" sy cakap sambil bagi senyuman manis sama dia.
"thank you miss" dia bilang dengan senyuman yg tidak pernah hilang di bibir dia dari dia masuk office lagi sambil shake hand. Kalau menurut pengalaman sy kalau macam dia ni, besok kena panggil masuk kerja sudah.
Betul2 sy bilang, besok dia memang dia kena panggil kerja sudah, part time pengajar juga sana.
"Hai miss, kita jumpa lagi..hehe" dia bilang masa masuk kerja, terus dia duduk di depan meja sy.
"Hai Sarah, jangan panggil sy miss la..panggil Lea ja, staff2 sini pun memang panggil sy Lea saja" sy bilang "Jom sy kasi kenal dengan staff2 sini"
"Ok Lea" si Sarah cakap.
Sy bagitau la dia flow kerja macam mana di sana. Apa yg boleh buat, apa yg tidak boleh buat segala. Introduce dia sama staff2 yg hadir masa tu, termasuk la Is.
Sampai masa utk introduce Is. Masa dia nampak Sarah tu kening dia b'kerut sikit tapi bukan kurang senang, lebih kepada tertanya2.
"Sarah?"
belum sempat sy introduce Sarah, dia sudah duluan sebut nama dia. Ok, dorang saling kenal. Baik.
"Eh? Is! you pun kerja sini? what a small world" Sarah cakap. Muka Sarah masa tu bright betul masa nampak Is. Happy betul la bah.
'Ok, sy ada ter-miss apa2 ka ni' sy fikir. Tapi sy senyum ja la macam biasa.
"Oo..kamu memang kenal" sy bilang. Harap2 nda ketara la senyum buat2 sy tu. Jealous? ehh..nda laahh
"Iya, Sarah ni senior sy masa di U dulu" Is cakap. Muka dia nda sudah straight face macam selalu. Macam kena suluh lampu stadium sudah muka dia bila jumpa Sarah. Iya. Happy betul.
"Iya Lea..Is ni junior sy di U dulu..chicky junior" dia bilang sambil dorang ketawa2.
Is? Chicky. Baik la.
"Anyway, sy balik lagi study sana" Sarah sambung cerita sama Is. Iya, dorang dua bercerita, macam sy tiada ja sana.
"No way!" Is cakap dengan muka nda percaya "You sambung phd?"
"Yup" Sarah angguk happy
"wow! good for you!" Is cakap.
'Ooo..bakal2 duktul laini' cakap sy sendiri dalam hati, ada annoyed sikit lah dengan kemesraan dorang. Annoyed ah, bukan jealous.
Malas sudah sy mau jadi tunggul sana. Macam makin lama makin ketara senyuman kambing sy tu, sebelum dorang perasan, bagus sy chow dulu.
"err..kamu cerita2 la dulu zaman silam kamu, sy ada kerja mau buat" Sy senyum sambil minta diri
"Oo..ok2..thanks for showing around Lea" Sarah ni nda boleh dinafikan, bagus adab dia. Walaupun berpelajaran tapi nda pandang rendah sama orang macam sy. Yala, dia mau sambung phd, sy ni stop study diploma2 ja, bukan sebab nda mampu, tapi malas sudah belajar, tawaran degree pun sy tolak.
"you're welcome, Sarah" sy bilang "oh ya Sarah, apa kata hari ni ko observe kelas Is, atleast ada idea sikit macam mana kelas2 di sini berjalan"
"Is, ko ok kalau dia join kelas ko?" sengaja sy highlight perkataan 'ko' dalam conversation sy. Nda tau si Is perasan ka tidak. Macam la dia kisah kan sekarang.
"Ok, sure, no problem" dia bilang dengan muka ceria.
Ok, dia betul2 nda kisah sudah sy panggil dia 'ko'
"Ok, sy sambung buat kerja sy dulu" sy senyum terus sy jalan.
Sy sengaja pelan2 jalan supaya boleh dengar perbualan dorang. Malangnya Is tutup pintu. Shit. Am I jealous? of course not..pftt! I have a boyfriend, remember?
Malam tu Is tidak tunggu sy untuk kasi teman pergi parking. Tapi ok juga lah sebab hari tu sy lucky sikit sebab dapat parking depan bangunan.
And guess what? hari tu Is & Sarah keluar makan sama2. Macam mana sy tau? sy terdengar conversation dorang. Dari kemesraan dorang ni, sy rasa dorang bukan setakat junior & senior.
Jangan2 Sarah ni salah satu ex si Is. Tapi Sarah kan tua 3 tahun dari Is. Tapi apa juga kan, umur bukan penghalang juga. Sarah cakap Is ni dia punya junior yg chicky. Begitu serious perwatakan si Is dia boleh label chicky? Atau Is pernah mengurat dia dulu tapi nda berjaya? Hisshhh, serabut otak sy banyak fikir.
Sy jealous ka ni?
Siapa bah sebenarnya si Sarah ni?
Continue Part 13
YOU ARE READING
Forbidden Love (Complete)
RomanceBased on true story Romance/ Funny/ Mature content Warning‼️not suitable for 21 & below Kisah ni tidak dapat cerita kepada sesiapa secara face to face dengan detail even kepada kawan baik penulis sekali pun (takut nanti kena ceramah & takut kena ju...