**this part ada mature/adult content
**not suitable for those who aged 18 and below================================
"Sy tidak boleh teruskan macam ni Lea, sy tidak boleh selfish" D pause sekejap sebelum sambung "malam tu masa you hug Is, sy dapat rasa yg you still love him"
Sy cuba bertenang masa tu.
"Betul kan Lea?" D tanya sy.
"Sorry D" Sy tidak dapat sembunyikan perasaan sy. Sy ingat sy buat dengan sehabis baik sudah bila sama2 D. Rupanya perasaan ni susah mau conceal.
"it's ok Lea" D cakap "I know you choose to be with me sebab rasa bersalah" D cakap, dari suara dia tu boleh dengar dia sedih sikit.
Sy diam ja. Sy sebak dengar dia cakap macam tu.
"don't feel sorry for me Lea" D macam tau apa yg sy sedang rasa.
"nanti I boleh cari perempuan lain juga, perempuan sana pun lawa2 tau, putih2 kulit dorang" D cuba buat lawak.
T'ketawa juga sy sikit dengar lawak dia. Nda sangka dalam masa macam ni pun dia masih dapat buat sy ketawa.
"that's my girl" dia cakap lepas dengar sy ketawa sikit.
"jangan susah hati k, we can still text & call each other..kalau you mau la" D cuba kasi senang hati sy.
"Lea, actually I can see Is ni baik orang dia" D cakap, kali ni ada nada tenang sikit "walaupun dia gatal betul pi mengurat girlfriend sy" Sempat sy ketawa kecil dengar dia cakap macam tu.
"tapi siapa juga yg bodoh tidak suka you kan" D cakap. Kata2 dia tu buat sy sedikit tersenyum
"kalau Is buli you, you bagitau ja k, nanti sy bagi dia pengajaran sikit" D cakap lagi,
Sy tau dia saja cakap macam tu untuk kasi hibur hati sy. Masa2 macam ni pun dia masih fikir mau jaga perasaan sy.
"Sorry D" sy baru ada kekuatan mau bersuara. Kalau sy bercakap tadi confirm hujan air mata.
"tidak perlu cakap sorry Lea, there's nothing to be sorry about" D cakap cuba kasi tenang sy.
"Tapi sy tidak suka you buat macam ni D..atleast let me hug & say good bye to you before you go" sy cakap dengan D. Sy tidak suka berpisah macam ni.
"Sy sengaja Lea, sy takut nanti sy ubah fikiran" D cakap dengan nada sayu
"erm..k la Lea, I need to go now" D cuba kasi end perbualan "see you when I see you Lea, take care"
"you too D, text me when you reach there" Sy cakap sebelum tutup call.
Sy balik pergi kereta sy. Sana baru sy kasi lepas nangis yg sy tahan tadi. Hari tu nangis pasal Is, hari ni nangis pasal D lagi. Menangis ja la kerja si Lea dalam beberapa hari ni.
Sudah habis nangis, dengan mata bengkak2 baru sy berfikir.
Ok, sekarang sy mau cari Is.
Tiada lagi sy call, sy jalan ja terus. Sy pun tidak tau dia di mana, kemungkinan besar di rumah dia. Tapi di rumah yg mana satu? Sy ikut ja kata hati sy, sy rasa dia di condo dia. Iya, sy rasa dia di sana.
Masa jam 11am lebih, sy drive pergi condo Is. Sy ingat2 lupa jalan dia sebab baru satu kali pergi, tapi sy cuba ja based on apa yg sy ingat. Luckily sy sampai juga.
Masa tempat park kereta tu sy cari juga kereta dia. Tiada sy nampak rush dia. Mungkin dia pakai kereta lain kan.
Peduli la..sy naik ja lift pergi tingkat 3, ada ka tiada ka belakang cerita. Sy tidak dapat tunggu sudah. I need to see him now.
YOU ARE READING
Forbidden Love (Complete)
RomanceBased on true story Romance/ Funny/ Mature content Warning‼️not suitable for 21 & below Kisah ni tidak dapat cerita kepada sesiapa secara face to face dengan detail even kepada kawan baik penulis sekali pun (takut nanti kena ceramah & takut kena ju...