Part 20 (Game on!)

440 18 6
                                    

"drive safe mey" Is cakap dengan mama dia sebelum mama dia balik pergi rumah dorang yg di atas bukit lepas seharian shopping.

"are you sure you don't want me to drive you there?" Is tanya lagi mama dia sambil dia letak tangan dia di pinggang sy.

"Iya bah Is, bukan jauh pun..don't worry, good night Is, Lea" mama dia drive keluar dari parking condo Is, sempat lagi lambai tangan dengan kami dua sebelum mama dia kasi naik cermin kereta. Sudah kereta mama Is tidak nampak dari pandangan, baru Is bawa sy naik pergi rumah dia.

Kami sampai ja rumah, urus diri mandi segala baru rehat.

"kesian sayang sy ni, mesti you penat kan? come, sit here" sambil Is tepuk2 sofa supaya sy duduk sebelah dia.

"Tida mau duduk" sy cakap sambil geleng2 kepala, masih berdiri lagi.

Terus sy pelan2 jalan duduk sebelah Is, tapi bukan duduk di tempat yg dia tepuk2 tadi, sy duduk jauh sikit. Pelan2 sy kasi rebah badan untuk baring di paha Is.

"Mau baring ja, hehe" sy cakap sambil cari keselesaan di atas paha dia.

Is senyum ja sambil kasi betul rambut basah sy yg menutup muka. Lepas tu kami spend masa tengok tv. Masa tu tengah main di tv berita jam 8 malam, tapi mau habis sudah sebab mau dekat jam 9 sudah, tinggal berita2 sukan lagi.

Bzzt bzzztt bzzztt

Masuk beberapa message di handphone Is. Is ambil handphone dia untuk baca message dia. Tiba2 dia ketawa2 sendiri.

"Sayang, you tengok ni" sambil dia bagi tengok handphone dia.

=======================
-Is, mummy sudah sampai rumah

-say thank you dengan Lea k sebab kasi kawan mummy shopping

-one more thing Is, jangan bagi Lea minum sejuk2, it's not good untuk perempuan yg sedang period. Saja mummy pesan, incase you didn't know

-make sure if anything, use condom. I know you faham apa maksud mummy.

-jaga anak org bagus2..Good night Is..Love you..

=========================

Astagaa, comel juga mama si Is ni. Pesanan yg last tu bah, t'ketawa sy baca.

"Dengar tu Is, use condom your mom bilang..hahaha" sy repeat balik salah satu message mama dia.

"Adui, my mom ni sometimes funny juga" Si Is cakap.Masih lagi ada sisa2 ketawa dia.

"memang dia biasa pesan you macam tu?" sy tanya, sebab macam jarang juga sy dengar mama pesan anak macam tu..hehe

"actually dulu masa me and my late brother masuk adulthood ni, dia pesan macam tu juga" Is cakap

"Really?" sy bilang "apa dia cakap?"

"Is..you ni adult sudah, mummy & daddy can't control your life forever, mummy cuma boleh bagi nasihat ja, and if anything, always use condom kecuali that person is your wife..Jangan kasi rosak anak orang" Is cakap sambil tiru suara sama gaya2 mama dia.

Ketawa sy tengok si Is buat macam tu.

"Really? your mom cakap macam tu? wow" sy cakap sambil ketawa kecil sebab t'ingat cara Is tiru gaya2 mama dia, hampir sama..hehe

Lepas berita tu, kami layan ja rancangan2 di tv, actually nda juga layan sangat sebab kami banyak bercerita.

"Sayang.. kalau you tiada kerja, apa you buat? you tiada hobi ka?" Sy tanya Is sambil tengok tv.

"ermm..sy suka masak..sometimes sy keluar hiking dengan kawan2..kadang2 sy jalan2 pergi tempat yg jauh2, macam kita hari tu..oh ya..reading pun I suka" Is jawab sambil tangan dia main2 rambut sy sehelai2.

Forbidden Love (Complete)Where stories live. Discover now