Hmm..kali ni sy baca buku pun tidak dapat bantu juga untuk kasi clear fikiran sy. Terlalu tebal kabus dia. Belum sempat tanya pasal Sarah, dapat lagi berita baru pasal Is.
Aduiiii..serabut otak!
Kenapa lah sy gatal betul mau ada relationship dengan dia sedangkan sudah ada boyfriend. Mungkin tu lah balasan dia sebab curang kan. Padan muka kau Lea! Sy mengeluh panjang & terus tutup muka sy pakai buku.
Sy tidak sedar yg lama sudah sy duduk sana, kalau bukan sebab bunyi hujan lebat nda la sy sedar. Jd sy decide mau balik ja la, tengok2 jam pun mau dekat jam 5 sudah. So sy panggil pelayan dia untuk minta bill & lepas tu mau request grab ja.
"Miss, bill miss sudah kena bayar ya"
"hah?" terkejut juga sy, siapa juga la yg murah hati betul bayar makanan sy, banyak lagi kek sy makan tu, 1 slice pun lebih kurang RM7-RM8 begitu.
"Siapa yg bayar?" Sy tanya lagi. Jauh disudut hati terfikir juga 'kalau sy tau ada orang bayar sy makan lagi banyak2' hahaha
"Ada satu lelaki yg bayar miss, tapi dia tiada bagitau nama"
'macam dia tau2 ja sy mau tanya nama'
"Nda apa la, kalau tu orang singgah balik sini cakap ja sy cakap thank you k"
"Ok miss" sambil tu pelayan senyum
Sy kemas2 barang sy, letak balik buku yg sy baca tadi terus ready mau balik. Hujan pun hujan la, macam ni cuaca pun tau2 ja perasaan sy masa tu. Sy keluar ja dari cafe tu terus lari2 anak pergi tempat berbumbung.
"Lea!"
Ahh..sy sudah agak memang kerja ni lelaki..
"Macam mana you tau sy ada sini?" sy tanya tu lelaki. Si Is la, siapa lagi.
"entah la, sy pun tidak tau" dia cakap sambil tutup payung dia sebab kami di kawasan berbumbung.
'apa punya jawapan la dia bagi sy ni' sempat sy berfikir sendiri.
"anyway sayang, bukan you said you ada hal mau buat tadi sampai terpaksa balik awal" Is tanya " Then why are you here?"
"Oo itu.." berpusing2 lagi otak sy mau cari jawapan cepat "err..sudah selesai"
"Really?" dia macam nda percaya
"Betul la bah" sy cuba convince dia
"ermm..ok.." dia cakap macam masih lagi nda percaya "come la, I send you home, you tiada bawa kereta kan"
"Eh..nda apa la Is, sy baru ja request grab" padahal belum lagi.
Sekarang ni macam sy rasa mau elak ja dari dia, rasa macam nda mau terikat dengan dia. Sy takut sy kecewa lagi teruk masa akan datang. Even sekarang pun ada rasa sakit hati sudah bila tau semua tu, lagi2 dengar dari si Sarah.
"Lea sweetheart..kenapa you macam mengelak dari sy ja ni?" mungkin dia perasan dari riak wajah sy "Is there something wrong?"
"err..tiada la" sy jawab sambil tengok2 jalan raya, konon2 menunggu grab
"is it pasal yg tadi? is it about Sarah?"
Sy diam ja.
"Lea" dia pegang kuat tangan sy "come, I send you home" riak wajah dia serious ja masa tu.
"Is, nda payah, sy tunggu grab ja, lagipun kereta tu on the way sudah" berabis sy cuba kasi lepas tangan sy. yalah..sini ni kalau petang2 walaupun hujan ramai juga orang, kalau ada orang yg kenal sy nampak sy sama lelaki lain habis la.
"I know you belum request Lea" Is cakap lembut ja, tapi muka dia masih muka serious, masih juga kuat tangan dia pegang pergelangan tangan sy.
"Ok Is! sy ikut you balik, tapi kasi lepas tangan sy dulu"
Is macam susah mau kasi lepas tangan, mungkin takut sy ubah fikiran tidak jadi ikut kereta dia.
"please Is, nanti ada orang nampak" sy sedikit merayu dengan Is.
Is pelan2 kasi lepas tangan sy.
"Sorry Lea, kadang2 sy terlupa keadaan kita" muka dia kesal "Jom..sy hantar you balik k.." sambil senyum lembut.
Dia hantar dulu sy masuk kereta dia lepas tu baru dia masuk kereta.
"mesti you sejuk kan" dia ambil sweater yang ada di belakang kereta dia, terus dia cover badan sy "sy mau hug tapi dalam kereta kan, takut you tidak selesa"
"It's ok, macam ni better" sy cakap sambil tunduk tengok jari sendiri.
Is belai rambut sy yg basah sikit kena hujan. Sy kasi biar ja since kami pun dalam kereta & kereta dia pun tinted, jadi ada privacy sikit.
"Lea, sorry" dia cakap lembut ja sambil tengok muka sy
"Sorry sebab apa pula?"
"Sebab tidak bagitau you pasal I mau resign"
"It's ok, bukan apa2 pun..I mean sy ni bukan siapa2 pun, relationship kita pun tidak pasti mana arah tuju dia, so sy faham if you don't want to tell me" actually ada merajuk sikit. Masa ni sy tengok luar tingkap kereta ja, kira titik2 hujan di cermin kereta, tengok droplets hujan slide di cermin kereta. Somehow benda tu lagi bagus dari tengok muka dia masa sekarang ni.
"No sayang, bukan macam tu, jangan cakap macam tu lagi.You know..I always hope that you'll be my last, I hope that someday you'll be my wife"
Lepas dia cakap begitu sy tengok muka dia, Is nampak ikhlas dengan kata2 dia. Aduhai Is, kenapa lah ko selalu buat hati sy lemah dengan kata2 ko ni.
"I know you have a boyfriend, tapi sy still berharap macam tu, silly me" sambil dia geleng2 kepala paksa senyum.
Macam kena tumbuk2 ja dada sy masa tu dengar dia cakap begitu.
"Kenapa you tidak bagitau yg you mau resign..? sebenarnya banyak yg sy tidak tau pasal you, apa sebenarnya kerja you? You macam terlalu banyak free time, I mean your time ni macam flexible betul, and then masa di Miri hari tu sy sikit pun tidak keluar duit, you wont let me.. that hotel yg kita tinggal tu bukan murah, sy tengok di internet RM300-RM500 juga per night, you seems to have a lot of money, apa sebenarnya kerja you, sudah begitu banyak duit pun you still want to work part time mengajar malam2"
Is dengar ja sy bercakap, dia bagi sepenuh perhatian masa sy bercakap.Mungkin dia sedang catat satu2 soalan di otak dia untuk dia jawab kemudian. Atau dia cuba tangkap apa soalan sy sebab masa tu laju betul sy bercakap sebab tengah emosi sikit.
"one more thing, Sarah tu siapa? I mean bukan juga I jealous ka apa, I just want to know sebab you dengan dia mesra sangat, tidak macam you dengan orang lain. Sarah ni macam more than your senior, tapi bukan apa juga, sy just tertanya2 ja"
"are you jealous honey?" masa tu Is macam tersenyum sikit sudah.
"Jangan tukar topik Is"
"come on sayang, you jealous? dengan Sarah?" berabis dia mau tengok muka sy masa ni tp sy tengok ja luar tingkap.
"No,I'm not"
"orang cakap kalau jealous kan, tanda dia sayang, so you sayang me la ni kan" masa ni macam sy mau t'ketawa sudah, rasa kelucuan pula, macam cute betul bila dengar dia cakap macam tu.
"Is, dont change the topic, you still belum jawab soalan sy"
Suasana masa tu kurang tegang sudah, ada ringan sikit.
"ok lah my sweetheart Lea" dia start enjin kereta, masuk gear, ready untuk jalan "I decided untuk tidak hantar you pulang sekarang"
"huh?" sy pusing kepala sy secara mengejut tengok dia. Yalah, pergi mana lagi dia mau bawa ni petang sudah. Tak kan lah balik pergi shopping mall lagi.
"Somewhere yg sy belum pernah lagi bawa siapa2 pergi sana" Is pegang tangan sy sambil senyum "nanti I'll answer all your question there" sambil dia kiss tangan sy.
"Pergi mana la tu?" sy tanya
"my home" sambil dia senyum tengok sy.
Continue Part 16
YOU ARE READING
Forbidden Love (Complete)
RomansBased on true story Romance/ Funny/ Mature content Warning‼️not suitable for 21 & below Kisah ni tidak dapat cerita kepada sesiapa secara face to face dengan detail even kepada kawan baik penulis sekali pun (takut nanti kena ceramah & takut kena ju...