Part 25 (I'll stay with..)

311 14 11
                                    

Sy jalan pelan2 menuju tempat sy parking kereta supaya tidak mengganggu sangat perbincangan dorang. Nampak macam sesuatu yg serius. Sy jalan pun macam pencuri ja supaya bunyi langkah sy tidak kacau sangat.

Yess! itu memang si Is. Malam tu dia bawa camry dia, nda tau kenapa. Dan Is smoking malam tu, pun sy nda tau kenapa.

First time sy nampak Is smoking. Is tidak nampak kekok pun smoking, macam orang yg sudah biasa smoke. Bila dia smoke sy nampak totally different version of Is. I have to admit yg dia nampak agak.. erm.. cool.. hehe.. Ada bad boy vibe. Lain betul dengan Is yg sy nampak selalu. Berbeza dengan D, sy memang pernah nampak dia macam ni, so bukan sesuatu yg baru bagi sy. But Is, sy tidak tau pun yg wujud this version of Is. Apa lagi yg sy tidak tau pasal Is ni.

Kehadiran sy sedikit mengganggu dorang punya perbincangan. Boleh nampak dorang ada ter-stop sekejap sebab sy tiba2 muncul, kepala dorang teralih tengok sy serentak.

Pandangan sy beralih sekejap dengan si D, sekejap dengan si Is. Ada perasaan takut sikit sebab mana tau dorang akan bergaduh sampai bertumbuk kan. I mean dorang dua ni memang jenis lelaki yg 'bertamadun', tapi kita tidak dapat expect apa yg akan berlaku dalam ni situasi kan.

Sy tidak tau apa patut sy buat sana.

Oh silap silap..statement yg betul, sy tidak tau yg sy patut berada di sana ka tidak, itu lagi tepat.

Sy patut masuk kereta terus drive away, atau join dorang bincang sekali atau, just duduk dalam kereta tengok view yg begitu 'eye candy' ni ka.

Yala, dua educated handsome boy di depan mata, tengah show dorang punya bad boy vibe masing2, macam siok juga mau tengok sekali sekala kan..hehe..

Tapi macam sy prefer juga yg option ke 3 tu. So maybe sy just buat begitu kali kan, duduk ja dalam kereta lepas tu cuci mata tengok dorang.

"err..sy jalan dulu?" sy cakap sambil kena tengok dorang dua. Sedikit tidak pasti mau stay ka atau jalan ja kasi biar dorang berbincang sendiri.

Last2 nda juga sy berani mau stay sana bila nampak pandangan tajam dorang dua. Sy tapun2 ja la ni view, sy capture dalam otak ja la..hehe..

Dorang masih diam lagi masa sy ada sana. Axia putih sy nampak macam kereta mainan ja di samping kereta2 dorang. Sy pegang sudah handle pintu kereta, ready untuk masuk kereta.

"Lea..Stay" D cakap "stay here" D sambung lagi dengan muka serious dia. Rokok dia masih berasap tapi dia cuma pegang di tangan ja masa tu.

"err..ok" sy patuh ja sambil batal niat sy untuk masuk kereta, sy berdiri ja sebelah kereta sy sambil pegang file2 office di dada. Dalam sy takut tu ada juga sy bersyukur la sebab boleh sambung tengok ni view. Eh, sempat lagi bah kan.

Lea Lea..dorang sedang dalam situasi tegang ni sebab ko lah..

Sy tidak tau berapa lama dan apa yg dorang bincang tadi. Yang sy tau sy sampai tadi dorang sedang smoking and ada cakap something.

"No" tiba2 Is pun bersuara, t'bulat sekejap mata sy "You don't have to stay, you balik ja" Is cakap lagi dalam nada tegas.

"err..ok" lagi sy bilang sambil pusing mau buka pintu kereta. Baru sy tarik handle kereta.

"I said stay here Lea" D cakap lagi dengan nada lebih tegas dari tadi.

"Balik ja" Is cakap.

D hentak tangan dia atas kereta dia sambil kepala dia mereng tengok Is tanda dia marah.

"Hello bro, she's still my girlfriend for god sake!"

"Not for long" Is cakap sambil dia tengok D dengan pandangan tajam "you balik ja Lea, you must be tired sebab baru habis kerja" dia arah dengan nada tegas sambil guna isyarat kepala suruh sy masuk kereta.

Forbidden Love (Complete)Where stories live. Discover now