Part 19 (Feeling guilty)

339 13 3
                                    

Ding dong! Ding dong!

Doorbell Is berbunyi, menandakan mama dia sudah sampai.

Jantung sy masa tu, jangan cakap la. Laju dia kalah2 keretapi di Jepun. Sy pergi tengok cermin di kamar mandi Is, kasi bagus2 rambut sikit, lepas tu sy tarik nafas dalam2 depan cermin.

'everything is going to be just fine' sy cakap sama diri sendiri 'sy ok ni, sy ok' sambil sy tarik nafas dalam2 dan hembus.

"you ni sayang, there's nothing to be worried about la Lea sayang" Is kiss dahi sy lepas tu pegang tangan sy untuk bawa sy pergi buka pintu sambut mama dia sama2.

"come, she's going to like you, don't worry"

"sy tidak akan begini nervous kalau hubungan kita macam orang lain Is" sy bagitau Is kenapa sy extra nervous sambil sy tarik nafas dalam2.

"you ni, kita diam2 ja la, nda juga dia tau tu k" Is senyum sambil letak jari telunjuk dia di bibir dia

"Sy buka pintu k" Is cakap sambil tengok sy, dia mau make sure sy betul2 ready dulu baru dia buka.

Sy angguk ja kasi iya.

Is buka pintu.

Berdiri seorang wanita dalam lingkungan 50an, rambut sampai bahu warna coklat gelap, penampilan dia anggun walaupun berpakaian casual ja. Dari wajah dia nampak lembut ja, memang boleh nampak seorang ibu yg penyayang.

"Hai mey" Is greet mama dia sambil dorang berlaga pipi. Mama dia belum nampak sy lagi sebab pintu tidak terbuka luas, sy masih terlindung disebalik pintu dari pandangan mama dia.

"hai Is, how are you sayang?" sambil dia pegang pipi Is.

"I'm fine mey" Is pun nampak happy jumpa mama dia, mungkin sebab jarang jumpa.

Bila mama dia melangkah masuk, baru dia nampak sy. Sy berdiri ja sana macam tunggul. Tapi tunggul yg pandai senyum kambing..haha. Dari riak wajah dia memang nampak terkejut betul sebab tiba2 ada sy sana.

"oh my" mama dia cakap sambil letak tangan dia di dada.

habis lah sy! habis lah sy! habis lah sy!

"err..hai aunty" sy sapa mama dia dengan senyuman awkward.

"mey, ni Lea, my friend" Is pun tiba2 malu2 untuk introduce sy dengan mama dia, padahal punya main confident lagi dia tadi.

"Oh dear..sorry Is, mommy didn't know yg ada kawan you..oh i'm so sorry honey" mama dia pula yg minta sorry sambil tengok kami dua.

"I'll visit you next time ya sayang" sambil mama dia pusing belakang mau balik.

"no no no mummy" Is cepat2 pegang bahu mama dia untuk tahan dia daripada balik "It's ok la mey" sambil Is tutup perlahan pintu rumah.

Adui, sy kena bersuara juga ni.

"Iya aunty, its ok, sy yg patut cakap sorry sebab ada sini..hehe" sy cuba untuk convince mama dia supaya stay, nanti sy yg serba salah kalau dia balik.

"are you sure?" mama dia tengok kami dua dengan muka serba salah.

"iya aunty" sy cakap sambil senyum dengan mama dia "err..aunty sudah makan? jom lah makan sama2, kami pun sedang makan juga ni" tiba2 hilang nervous sy.

"Iya mey, come la makan sekali" Is cakap

"you both really don't mind?" Mama dia pula bah yg segan, buat sy rasa tambah segan sebab sy ni orang luar ja.

"Iya aunty, mari lah" sy tolak lembut belakang mama dia guna sebelah tangan untuk bawa dia pergi meja makan.

Is senyum ja tengok. Mungkin dia sedang ketawa dalam hati la tu sebab tadi punya main nervous lagi sy, sekali tiba2 mesra pula.

Forbidden Love (Complete)Where stories live. Discover now