Prolog

349 20 9
                                    

Adrianna

Ostatnie dni wolności. Wakacje dobiegają końca, zamiast czerpać z nich radość siedzę wśród kartonów na podłodze w moim nowym mieszkaniu.

Sheba, moja rdzawa kotka poznała już każdy kąt, ale zrezygnowana wpełza na moje kolana i zaczęła cicho mruczeć. Niezwykle wdzięczna i dzielna kocica. Sześć lat temu znalazłam ją na poboczu leśnej drogi, kiedy z moimi rodzicami i Mikołajem zbieraliśmy jagody. Nie została potrącona przez samochód, jednak była w opłakanym stanie. Rodzice zgodzili się zawieźć ją do weterynarza, lecz nigdy nie zgadzali się na zwierzę w domu. Jednak zawsze musi być ten pierwszy raz i oto teraz rudawa kulka mości się na moich kolanach.

Jeszcze tylko trochę pudeł, trochę wysiłku i będę mogła zacząć życie w nowym miejscu, nowym mieście z dala od przyjaciół i przykrych wspomnień.

Krystian

- Bóg zapłać za tę przepyszną kolację, zdrowie pani rękom - uśmiechnąłem się do pani Elwiry. Jeśli tak będą wyglądać posiłki w tym miejscu, to będę musiał wymienić garderobę albo pojawiać się dwa razy częściej na siłowni.

- Na zdrowie, proszę księdza. Musi ksiądz teraz porządnie się wyspać, wolność się kończy, od jutra znowu dzieciaki dają popalić - zabrała talerze i nalała wody do mojego kieliszka. Nie przepadałem za alkoholem, w przeciwieństwie do proboszcza, który sączył już chyba trzeci kieliszek malinowej nalewki.

I wbrew pozorom, to wcale nie tak, że chciałem pokazać się z jak najlepszej strony. Byłem w tej parafii już od trzech lat, znałem większość mieszkańców tego miasta, wiedziałam na co mogę sobie pozwolić w danym momencie, a czego raczej unikać.

- Ma pani rację, jak zawsze - mruknąłem. - Tym bardziej, że od jutra zaczynam pracę w liceum, a nie podstawówce - skinąłem głową wstając od stołu.

Marzyłem już tylko o prysznicu i szybkim zaśnięciu, byłem naprawdę zmęczony. Niedzielę są strasznie długie i męczące. A muszę zapoznać się jeszcze z programem nauczania, znacznie różni się od programu dla dzieci.

Smak samotnościOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz