6 ay sonra...Gözlerimi açtığımdan beri berçem elinde çorba kasesini zorla içirmeye çalışıyordu, Kumru haklıydı çorba içmek bir zulüm.
Berçem "Hadi abi bunu iç valla yeter artık bende bıktım" dedi bir eli ile ellerimi sıkıca tutuyordu.
"Güzellim valla yeter hem benim bulmam gereken bir sevdiğim var" dedim yataktan kalkıp koltuğun üzerindeki ceketimi aldım.
6 aydır aralıksız uyumak ve sadece insanların sesini duymak bana zulümdü.
Berçem "Abi yengemden önce halletmen gereken başka şeyler var" dedi kaşlarımı çattım oturduğu sandalyeden kalkıp yanıma yaklaştı.
"Kumrudan önemli birşey şuanlık yok hem ne olmuş olabilir ki" dedim gözleri dolmuştu, kahverengi hareleri boğuklaştı.
Berçem "Dağıldık abi" dedi koltuğun üzerinde olan saatimi eline aldı. "Hancıoğlu ailesi paramparça oldu" bileğimi tutup saati yerleştirdi.
"Dağılmadınız berçem" dedim yavaşça benden uzaklaştı gözyaşları yavaşça akmaya başlamıştı
Berçem "Annem hepimizi yok etti, Ferhat'ı, Havin'i ve en önemlisi Dilşad'ı" dedi yavaşça yanına yaklaştım ellerimi yüzüne götürüp avuçladım.
"Berçem noldu, annem ne yaptı." Dedim en fazla ne olabilir ki
Berçem koltuğa oturup başını yere eğdi, bakışlarım yüzünde dolaşıyordu.
Solmuştu, ruhu ve bedeni solmuştu tutunacak dalı kalmamış gibi bir hali vardı.
Berçem "Ferhat ve Havin evlendi, Ferhat zorla şirkette çalışıyor. Dilşad zorla konağa getirildi üstelik 3 aylık hamile yengem gelene kadar bizde kalacakmış" dedi ben dayı oluyorum bir yeğenim olacak "Abi bu kapıdan çıkınca ilk işin ne olacak"
Yavaşça yanına yaklaşıp önünde diz çöktüm, elleri sıkıca tutup başını kaldırdım. Gözyaşları süzülmüştü, yine değer verdiğim bir kadın gözlerimin önünde ağlıyordu.
"Kumru'yu bulacağım, ilk işim onu aramak olacak. Kendin dedin 6 aydır ortalıkta yok" yüreğime hançer saplandı, benim sevdiğim kadın aç mı? Canı acıyor mu bilmiyorum.
Kendimi birkez daha aciz hissetim, sevdiğim kadın nerede bilmiyordum.
Berçem "Biz aradık abi, tüm şehirlerde aradık sağ veya ölü" dedi Bakışlarını kaçırdı ve tekrardan gözyaşları akmaya başladı. "Bu altı aylık süreçte 8 farklı şehirde morga girdik, Ben ferhat ve Havin"
"Boşuna gitmişsiniz kumru ölmez" dedim gözlerim dolmuştu, benim sevdiğim kadını morglarda aramışlardı.
Berçem "Her morga kadın teşhis etmeye gittiğimizde yıkıldık, Havin her bir ölen kadına Kumru olmadığı için güldü sonra gülüşü gözyaşına döndü. Abi yengemi bul ama önce bizi toparla nolur abi"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Midyat'ın Zor Sevdası
ChickLitSevdası kalbinden büyük Estêr Kumru Dağlı. Tek sevdası Dewrandı. Ya sevdası başka birine sevdalı ise. Sevdasına bile kavuşmamışken ikizi Serhad yüzünden tanımadığı bir adam ile evlenmek zorunda kalır. Kumru'ya sevdalı olan Adar Hancıoğlu. Peki y...