VINDECÃRI CU AJUTORUL SUGESTIEI ÎN EPOCA MODERNÃ
Cu toţii suntem interesaţi de misterele fiinţei noastre şi ne punem întrebări de genul: ce fel de forţă este aceea care ne vindecă? Unde se găseşte ea? Răspunsul ar putea fi următorul: puterea curativă sălăşluieşte în subconşientul fiecăruia dintre noi şi numai modificarea atitudinii mentale a bolnavului poate face ca această forţă să devină activă. Nici un practicant al ştiinţelor mentale sau al religiei, nici un psiholog sau psihiatru, nici un medic nu a vindecat vreodată un bolnav. Un vechi dicton spune: "Medicul pansează (îngrijeşte), dar Dumnezeu vindecă." Psihologii şi psihiatri au datoria doar de a înlătura blocajele mentale care împiedică manifestarea energiilor benefice. De asemenea, chirurgii înlătură blocajele fizice care nu lasă curenţii energetici subtili să curgă prin corp. Dar nici unul dintre aceşti specialişti nu poate spune că a vindecat boala. Adevărata forţă curativă este cea cunoscută de obicei ca fiind: Natura, Viaţa, Dumnezeu, Inteligenţa creatoare sau Puterea Subconştientă. După cum am mai arătat, există o mulţime de metode menitesă înlăture blocajele mentale, psihice şi fizice care împiedică libera circulaţie a fluidelor subtile ale vieţii, ce ne însufleţesc mereu. Dacă imensa putere curativă, caresălăşluieşte în subconştient, este dirijată în mod convenabil fie de către noi înşine, fie de către alte persoane, ea poate vindeca uşor orice maladie a trupului sau a spiritului. Acest principiu binefăcător se află în orice fiinţă umană, oricare i-ar fi religia, culoarea pielii sau rasa. Nu este obligatoriu să credeţi în învăţăturile unei biserici anume pentru a fi capabili să folosiţi în mod constructiv această putere benefică. Subconştientul vă va vindeca arsura sau zgîrietura, chiar dacă sunteţi ateu. Terapeutica mentală modernăse bazează pe faptul pe deplin confirmat că înţelepciunea şi forţa fără limite dinsubconştient răspund pe măsura credinţei bolnavului. Cel care doreşte să se vindecefolosind această metodă va intra în camera sa, va închide uşa, ceea ce are darul să-i liniştească mintea, se va relaxa şi va începe să se gîndească la imensa putere curativă care sălăşluieşte în fiinţa sa. El va închide poarta spiritului în faţa fenomenelor exterioare, care în mod obişnuit îl distrag, cît şi în faţa aparenţelor de orice fel; apoi calm, liniştit, îşi va formula cererea către subconştient, luînd în considerare faptul că inteligenţa latentă înfiinţa sa va răspunde exact gîndurilor pe care le întreţine. Cel mai eficient este să ne imaginăm rezultatul pe care dorim să-l obţinem şi să ne simţim ca şi cînd deja l-am obţinut. Cu siguranţă că subconştientul va reacţiona promp la aceste sugestii conştient dirijate. Aceste este sensul cuvintelor apostolului Marcu: "Toate cîte cereţi, rugîndu-vă, să credeţi că le-aţi primit deja şi le veţi avea", pe care le-au verificat şisavanţii moderni ce studiază efectul benefic al rugăciunii.
Un singur proces curativ
Nu există decît un singur principiu vital, care se manifestă prin tot ceea ce există în univers, fie că este vorba de cîine, pisică, arbore, iarbă, vînt sau pămînt, căci toateacestea sunt vii. Energiile subtile ale vieţii acţionează într-o manieră diferită la nivelul regnului animal, al celui vegetal sau al celui mineral, în funcţie de puterea instinctului fiecărei fiinţe şi de credinţa ei. Omul, care cunoaşte aceste energii, poate să le dirijezela voinţă pentru a-şi redobîndi sănătatea şi pentru a se afla mereu într-o stare minunată. Desigur, există mai multe metode şi tehnici pentru controlul acestei forţe infinite, dar toate au la bază legea credinţei, căci "totul vă este dat după credinţă".
Legea credinţei
Toate religiile sunt forme ale aceleiaşi credinţe, deşi au ritualuri şi dogme diferite. Legea vieţii este însăşi credinţa. Ce credeţi despre voi înşivă, despre viaţa din Univers? Răspunsul la aceste întrebări este foarte important căci, după cum am mai spus: "totul vă este dat după credinţă". Credinţa este de fapt un gînd înrădăcinat adînc în minte, care face ca forţele latente din subconştient să se manifeste sub diferite aspecte, în fiecare moment al vieţii. Modul în care aceste forţe acţionează depinde de gîndurile pe care obişnuim să le întreţinem. E bine să înţelegeţi că Biblia nu vorbeşte despre credinţă ca fiind un ritual, un ceremonial, o formulă sau o instituţie. Biblia se referă la credinţa adevărată, din sufletul omului. Iisus a spus: "De poţi crede, toate sunt cu putinţă celui care crede!" (Marcu: 9,23). Iată de ce este o adevărată nebunie să credeţi că ceva v-ar putea face vreun rău.