SUBCONŞTIENTUL ŞI MIRACOLELE SOMNULUI
Fiecare dintre noi petrece 8 ore din 24 dormind (cam o treime din viaţă). Aceasta este o lege inexorabilă a vieţii, valabilă atît în regnul vegetal, cît şi în cel animal. Multe probleme îşi pot găsi răspuns atunci cînd dormim.
Este încă încetăţenită teoria conform căreia, ziua obosim şi noaptea dormim, ca să ne recuperăm forţele pierdute. Dar corpul consumă energia şi cînd doarme: inima continuă să funcţioneze, la fel plămînii, ca şi toate celelalte organe vitale. Dacă mîncăm înainte de a ne culca, hrana este perfect digerată şi asimilată în somn. Aceasta, datorită faptului că subconştientul nu se odihneşte şi nu doarme niciodată, ci este mereu activ, controlînd toate funcţiile corpului. Atunci cînd dormim, vindecarea se produce mai uşor, deoarece nu mai există multiple interferenţe şi blocaje produse de mentalul conştient. De asemenea, răspunsurile la problemele care vă frămîntă vi se revelează mai ales în somn.
Binefacerile somnului
Dr. John Bingelow, o autoritate în studiul efectelor* somnului, a demonstrat că noaptea, cînd dormim, creierul primeşte impresii vizuale, auditive, olfactive, gustative, care demonstrează că nervii respectivi sunt activi în timpul somnului, precum şi neuronii scoarţei cerebrale. Savantul a demonstrat că, atunci, sufletul se uneşte cu Spiritul Divin, umplîndu-se de înţelepciunea şi Iubirea eternă. "Studiile pe care le-am întreprins mi-au întărit convingerea că, adevăratul scop al somnului nu este doar odihna; de fapt, nici o altă parte a vieţii nu este mai importantă pentru elevarea spirituală echilibrată a omului".
Obosită de permanentele conflicte, jigniri şi stresuri, mintea are nevoie de o retragere periodică din lumea simţurilor, pentru a intra în legătură telepatică cu forţa şi înţelepciunea subconştientului. Dacă veţi urmări să păstraţi mereu această legătură, veţi fi ghidaţi permanent de către ea şi veţi reuşi să învingeţi orice dificultate. Pentru aceasta, este bine ca, în timpul zilei, să realizaţi periodic retragerea minţii în interior, departe de confuzia şi agitaţia lumii exterioare. Aceasta poate fi privită tot ca o formă de somn, căci sunteţi adormiţi faţă de lumea simţurilor, dar astfel treziţi în voi lumea extraordinară a subconştientului.
* Dr. John Bingelow - "The Mystery of Sleep", New York and London, Jasper Brothers
Efectele surprinzătoare ale privării de somn
Lipsa de somn creează iritabilitate, depresiuni şi gînduri sumbre. Dr. Georges Stevenson, membru al Asociaţiei Naţionale pentru Sănătate Mentală (National Association for Mental Health), afirma: "După părerea mea, fiecare fiinţă umană are nevoie de cel puţin 6 ore de somn pe noapte, pentru a se simţi bine. Mulţi dintre noi au nevoie chiar de mai multe. Cei care-şi închipuie ca se pot acomoda şi cu mai puţine ore de somn, se înşeală". Savanţii care au studiat efectele lipsei de somn, au remarcat că insomnia prelungită a precedat anumite tulburări psihopatologice. Pentru a explica acest fenomen, este suficient să amintim că, în timpul somnului ne "încărcăm bateriile", dobîndind vitalitate şi poftă de viaţă.
Într-un articol intitulat "Poate că aveţi nevoie de mai mult somn", apărut în "Reader's Digest", se relatează următoarea experienţă:
"În ultimii trei ani, am realizat experienţe medicale la Walter Reed Army Institute of Research din Washington. Ca subiecţi, s-au oferit o sută de militari şi civili. Aceştia au fost menţinuţi forţat în stare de veghe circa 4 zile la rînd. Numeroase teste au pus în evidenţă efectele şi simptomele lipsei de somn, rezultatele lor dezvăluind cîteva dintre misterele uluitoare ale somnului.
Se ştie acum că, mintea obosită de nesomn caută atît de avidă somnul, încît ar sacrifica orice ca să-l obţină. După numai cîteva ore apar scurte perioade de moţăială, într-un ritm de 3 - 4 pe oră. Ca într-un somn veritabil, pleoapele se închid, ritmul cardiac se încetineşte pentru cîteva secunde. Pot surveni momente de inconştienţă sau imagini disparate, frînturi de vise. Pe măsură ce se agravează lipsa de somn, perioadele de pierdere a cunoştinţei devin din ce în ce mai dese şi mai lungi (2 - 3 secunde). Chiar dacă subiectul are o mare responsabilitate (exemplu: pilotarea unui avion în plină furtună), el nu îi poate rezista. Fiţi atenţi, căci vi se poate întîmpla oricînd, mai ales cînd sunteţi la volan.