PENTRU DOBÎNDIREA SUCCESULUI, SUBCONŞTIENTUL VÃ ESTE CEL MAI BUN ALIAT
A dobîndi mereu succesul, atunci cînd vi-l propuneţi, înseamnă să reuşiţi în viaţă, să fiţi cu adevărat fericiţi. Experimentarea continuă a acestor binefaceri, constituie chiar viaţa eternă la care se referea Iisus, cînd afirma că lucrurile cele mai importante sunt pacea, armonia, siguranţa, libertatea individuală şi fericirea şi că acestea sunt intangibile, deoarece nimeni nu vi le poate răpi. Ele provin din Sinele esenţă al fiinţei voastre. Cine meditează asupra acestor calităţi, va intra imediat în rezonanţă cu sursa divină, umplînduşi subconştientul cu ideile lor forţă. Acestea sunt adevăratele comori "pe care nici molia, nici rugina nu le strică". (Matei 6: 20)
Trei paşi către succes
Primul pas constă în a descoperi prin introspecţie atentă, care acţiuni le facem într-adevăr cu plăcere, urmărind mereu să le realizăm numai pe acestea. Căci, cheia succesului o reprezintă munca plină de dăruire şi de pasiune. De axemplu, nu este suficient ca cineva să fi obţinut o diplomă de medic psihiatru. Un astfel de specialist trebuie să fie mereu la curent cu descoperirile din domeniul său, să continue mereu studiul mecanis-melor subtile ale minţii. Numai cel cu adevărat pasionat de munca lui va reuşi să acumuleze noi cunoştinţe, pe măsură ce ele apar şi să trateze cu aceeaşi grijă pe orice pacient.
Cînd am spus aceste cuvinte la o conferinţă, cineva mi-a replicat: "Cum să trec de acest prim pas, dacă eu nu-mi dau seama care muncă mi se potriveşte?" În astfel de cazuri, rugaţi-vă să fiţi ghidaţi corespunzător: "Infinita înţelepciune a subconştientului îmi va arăta care este adevăratul meu loc în această viaţă". Repetaţi această frază, într-o stare de relaxare profundă şi de interiorizare. Dacă veţi persevera, plini de încredere, răspunsul vi se va revela sub forma unui sentiment, a unei intuiţii de moment sau chiar împrejurările vă vor orienta către un anumit domeniu. Trebuie doar să fiţi convinşi că veţi fi ajutaţi.
Al doilea pas pe drumul către un succes sigur, cere specializarea într-un singur domeniu de activitate, pe care să-l aprofundaţi mereu, devenind un adevărat specialist. De pildă, dacă un tînăr doreşte să devină chimist, el va trebui să-şi concentreze atenţia doar asupra unei anumite ramuri a chimiei, studiind cu perseverenţă doar domeniul pe care şi l-a ales. Reuşita nu va întîrzia să apară, dacă el va lucra cu entuziasm pentru a afla tot ceea ce se cunoaşte în acel moment în specialitatea sa. De o mare importanţă este şi aspiraţia cu care abordăm orice acţiune, precum şi dorinţa continuă de a face bine oricărei fiinţe din jurul nostru.
Cel care doreşte să fie cel mai bun dintre toţi, va trebui să fie mereu sprijin şi ajutor pentru ceilalţi. Desigur, această atitudine contrastează cu mentalitatea unora care nu doresc decît să trăiască din ce în ce mai confortabil, muncind în mod superficial şi fără să se implice prea mult. Niciodată vreun om superficial şi nepăsător nu va atinge succesul. Va izbîndi doar cel care este animat de un ideal sublim, altruist şi nobil. Doar servindu-i pe ceilalţi cu abnegaţie, veţi arunca pîinea voastră pe apă*.
Al treilea pas este şi cel mai important. În esenţă, trebuie să vă supuneţi unui examen de conştiinţă, pentru a vă da seama dacă nu cumva, ceea ce faceţi are ca scop doar propria reuşită. Dorinţele şi idealurile voastre nu trebuie să fie egoiste, ci să folosească umanităţii. Veţi realiza astfel un sui-generis circuit. Altfel spus, ceea ce dăruiţi lumii într-un mod altruist şi plin de abnegaţie, vă va fi returnat într-o "măsură bună, îndesată, clătinată şi cu vîrf"**.
* Aluzie la cuvintele din Ecleziastul (11:1): "Aruncă pîinea ta pe apă, căci o vei afla după mai multe zile." ** Aluzie la cuvintele biblice: "Daţi şi vi se va da. Turna-vor în sînul vostru o măsură bună, îndesată, clătinată şi cu vîrf, căci cu ce măsură veţi măsura, cu aceeaşi vi se va măsura". (Luca 6:38)