CAPITOLUL XVI

23 0 0
                                    

SUBCONŞTIENTUL  ŞI  RELAŢIILE  UMANE  ARMONIOASE

Subconştientul seamănă cu o bandă magnetică, pe care se înregis-trează tot ceea ce gîndiţi. Folosiţi această proprietate a sa, pentru a vă integra mai bine în societate. Iisus îi sfătuia pe oameni: "Faceţi altora ceea ce aţi dori să vă facă ei vouă." (Matei 7: 12). Această frază poate fi interpretată astfel: dacă doriţi ca cei din jur să aibă păreri bune în legătură cu voi, căutaţi ca, la rîndul vostru, să nu gîndiţi niciodată rău despre ei. Dacă doriţi ca ei să se poarte frumos, atunci fiţi mereu politicoşi şi amabili. Purtaţi-vă cu cei din jur aşa cum aţi vrea să se poarte ei cu voi înşivă.

De exemplu: sunteţi amabil cu un coleg de birou, dar el vă răspunde exact pe dos. Vă umpleţi de resentimente şi de supărare. Aceste gînduri negative se dovedesc nefaste pentru voi, devenind o otravă mentală,. Intrînd în subconştient, ele alungă pofta de viaţă, entuziasmul, bunăvoinţa, forţa şi aduc prin rezonanţă numai boli şi necazuri.

"Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura". (Matei, 7: 1, 2).

Aceasta este cheia relaţiilor armonioase cu cei din jur. A judeca înseamna a stabili un verdict mental, o concluzie în legătură cu cineva. Ca orice alt gînd şi acesta va crea o anumită realitate, care nu vă va afecta numai pe voi, ci şi pe cel căruia îi este adresat. De aceea se spune: "Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi."

Acum, cînd ştiţi ce efect pot avea gîndurile voastre, trebuie să fiţi mult mai atenţi cum gîndiţi despre cei din jur. Dacă reuşiţi să vă îmbunătăţiţi atitudinea faţă de exterior, multe dintre problemele voastre se vor rezolva, ca prin farmec.

În virtutea legii acţiunii şi reacţiunii, binele şi răul pe care-l faceţi altora vă va fi întors odată, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat. Cel care caută să înşele şi să fure mereu, se păcăleşte, în fapt, pe el însuşi. Teama sa permanentă şi sentimentul de culpabilitate, îi vor provoca exact necazurile de care se teme.

Subconştientul nu are personalitate, nu ştie ce este bine sau rău, ci acţionează conform sugestiilor care i-au fost impregnate.

Începeţi, chiar din momentul acesta, să vă observaţi modul de a gîndi şi comportamentul faţă de cei care vă înconjoară. Cum reacţionaţi cînd primiţi o veste? Cum vă purtaţi cu prietenii, cu colegii, cu familia sau cu necunoscuţii? Dacă noutăţile vă tulbură, dacă aveţi senzaţia că sunteţi nedreptăţit şi că toţi ceilalţi greşesc, în timp ce voi aveţi dreptate, atunci sunteţi sub influenţa emoţiilor negative, care vă distrug pacea şi armonia interioară.

O doamnă îmi scria că soţul ei era cuprins de furii violente cînd citea în ziar articole cu care nu era de acord. Accesele zilnice de mînie, au făcut ca el să se îmbolnăvească de ulcer hemoragic. Pe lîngă tratamentul obişnuit, medicul i-a recomandat să-şi controleze emoţiile şi să evite orice stres. Am discutat şi eu cu omul acela şi i-am explicat că dă dovadă de imaturitate psihică dacă se enervează cînd cineva îndrăzneşte să aibă o părere diferită de a sa. A înţeles că toţi oamenii, chiar şi ziariştii, au dreptul la o părere proprie în domeniul politic, religios sau în oricare direcţie a vieţii. Şi, de asemenea, nimeni nu-l poate împiedica să scrie pe adresa ziarului respectiv, pentru a-şi exprima propria opinie. Omul a realizat acest adevăr simplu şi anume, că nu ne afectează atît de mult ceea ce gîndesc sau fac cei din jurul nostru, ci mai ales ceea ce gîndim sau facem noi înşine. Această revelaţie i-a adus şi vindecarea. Şi-a dat seama că, printr-o voinţă puternică, va reuşi să se controleze atît de bine, încît să nu se mai înfurie niciodată. După un timp,dobîndise aşa o armonie interioară, încît nu se mai înfuria niciodată, ci se amuza copios cînd citea vreo prostie în ziare.

Puterea extraordinară a subconştientului tăuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang