CAPITOLUL XIX

13 0 0
                                    

FOLOSIŢI  SUBCONŞTIENTUL  PENTRU  A  ÎNLÃTURA  TEAMA

Unul dintre cursanţi mi-a relatat cum, fiind invitat să ţină un discurs, s-a simţit cuprins de panică la ideea că va vorbi în faţa atîtor oameni. Iată cum a reuşit să-şi elimine această teamă: timp de mai multe seri a practicat o tehnică de autosugestionare. Se relaxa într-un fotoliu timp de 5 minute, apoi îşi spunea rar şi cu calm: "Îmi stăpînesc teama şi o depăşesc fără probleme. Vorbesc plin de încredere şi de forţă. Ceea ce spun, captivează auditoriul şi îl impresionează".

Subconştientul este foarte receptiv la orice sugestie. Mai ales cînd sunteţi destinşi, gîndurile pătrund foarte uşor în subconştient, printr-un fenomen asemănător cu osmoza, prin care două fluide separate de membrană poroasă se întrepătrund. În această stare, mentalul conştient comunică foarte uşor cu subconştientul.

Cel mai mare duşman al omului

Se spune că frica este cel mai mare duşman al omului. Ea este răspunzătoare de multe eşecuri, boli şi neînţelegeri în viaţa acestuia. Milioane de oameni se tem de trecut, de viitor, de bătrîneţe, de nebunie, de moarte. Frica este o stare de spirit dominantă; unii dintre noi se tem chiar şi de propriile lor gînduri.

Dacă un părinte spune copilaşului său că sub pătuţ se află un crocodil care-l va mînca, micuţul paralizează de teamă. Dar cînd îi arată că acolo nu este nimeni, de fapt, copilul se eliberează de orice teamă. Frica este tot atît de reală ca şi crocodilul de sub pat. În mod asemănător, mulţi dintre noi se tem de fantasme, de o mulţime de umbre sinistre, care nu au nici o legătură cu realitatea.

Filozoful şi poetul Ralph Waldo Emerson spunea: "Faceţi exact lucrul de care vă temeţi cel mai mult; atunci frica se va împrăştia imediat.". Am verificat eu însumi aceste cuvinte cînd, doar la gîndul că voi vorbi în faţa publicului, mă cuprindea o frică teribilă. Am depăşit-o în momentul cînd am susţinut prima conferinţă, adică făcînd exact lucrul de care mă temeam.

Cînd vă hotărîţi să controlaţi spaimele şi angoasele, eliberaţi în fapt puterea teribilă a subconştientului, care vă va ajuta să le dominaţi.

O cîntăreaţă a fost invitată odată la o audiţie. Fiind emotivă, dăduse greş la alte trei probe, deşi avea o voce foarte frumoasă. Chiar în momentul cînd trebuia să cînte, o cuprindea panica. Subconştientul, receptiv la orice sugestie, se manifesta imediat, astfel încît, tînăra îşi pierdea subit vocea. De trei ori la rînd a cîntat fals, pînă cînd vocea i se îneca definitiv în lacrimi.

Pentru a-şi elimina tracul, a folosit o tehnică simplă: de trei ori pe zi se închidea în cameră, se aşeza comod într-un fotoliu, se relaxa şi închidea ochii. Apoi îşi liniştea valurile minţii, căci, în starea de calm profund, subconştientul este mult mai receptiv la sugestii. În sfîrşit, îşi spunea plină de încredere: "Cînt minunat. Sunt senină, echilibrată şi calmă". Repeta de 5 - 10 ori această sugestie, lent, cu atenţie. După o săptămînă, era mult mai calmă şi dobîndise încredere în vocea ei. Momentul audiţiei a venit, iar ea a cîntat minunat.

Aplicaţi această tehnică, pentru a elimina, pe rînd, toate angoasele şi spaimele, care v-au chinuit pînă acum.

Teama de eşec

Mulţi studenţi mi s-au plîns de aceeaşi problemă: cînd apar în faţa profesorului, la examen, uită subit tot ce învăţaseră anterior. Invariabil, cînd ies din sală, îşi amintesc în amănunţime răspunsurile, la toate întrebările. Subconştientul reacţionează întotdeauna la sugestia cea mai puternică. La studenţii respectivi, această sugestie o constituie teama de eşec. Cu alte cuvinte, frica este adevărata cauză a amneziei lor.

Puterea extraordinară a subconştientului tăuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang