CUM SÃ DEVENIM MAI FERICIŢI
William James, tatăl psiholoagei moderne americane, afirma că, cea mai mare descoperire a secolului în acest domeniu nu a fost făcută încă. Îndrăznim să spunem că se referea la descoperirea puterii infinite a subconştientului, dinamizat printr-o credinţă fermă în posibilităţile lui. Fiecare om este posesorul acestei comori, cu ajutorul căreia, poate învinge orice fel de piedică. Devenind conştienţi de ea, putem birui propriile noastre slăbiciuni şi îndoieli, dobîndind astfel adevărata fericire în viaţă.
Orice om este fericit în anumite momente ale existenţei sale: cînd se naşte un copil, cînd se căsătoreşte sau reuşeşte la facultate, etc. Putem face o listă interminabilă de evenimente, care ne fac fericiţi. Dar acestea nu sunt decît bucurii trecătoare, care vin din exterior şi nu au nici o legătură cu adevărata bucurie interioară.
În Biblie este scris că cine are credinţă în Cel Etern, acela este fericit. Încredinţaţi toate gîndurile şi acţiunile lui Dumnezeu şi rugaţi-l să vă ghideze, să vă inspire; veţi deveni astfel cu mult mai echilibraţi, senini şi relaxaţi în viaţa de zi cu zi. Urmăriţi să fiţi un focar de bunăvoinţă şi iubire, construindu-vă astfel adevărata fericire interioară, eternă şi inalterabilă.
Alegeţi întotdeauna fericirea
Fericirea este o stare de spirit foarte elevată. Sunteţi liberi să fiţi fericiţi, oricînd doriţi. Pare extraordinar de simplu şi aşa şi este. Dar oamenii eşuează, de obicei, în încercarea de a fi fericiţi, pentru că nu înţeleg ceea ce este simplu şi uşor; ei au nevoie mereu de reţete complicate. Cele mai mari adevăruri ale vieţii sunt simple, creatoare şi dinamice. Numai ele ne pun în rezonanţă cu starea de bine, cu starea de armonie universală. Sf. Pavel relatează în cuvinte inspirate modalitatea de a ne pune în legătură cu energiile elevate ce conferă forţă interioară şi bucurie: "cîte sunt adevărate, cîte sunt de cinste, cîte sunt drepte, cîte sunt curate, cîte sunt vrednice de iubit, cîte sunt cu nume bun, orice virtute şi orice laudă, la acestea să vă fie gîndul". (Filipeni, 4: 8)
Chiar din acest moment, alegeţi să fiţi fericiţi. Iată cum trebuie să procedaţi: dimineaţa, imediat ce deschideţi ochii, spuneţi-vă: "Mă încredinţez armoniei divine şi o chem să vină în sufletul meu. Începe o zi nouă şi minunată pentru mine. Nici o zi nu a fost atît de frumoasă ca cea de astăzi. Divinul mă ghidează în tot ceea ce fac şi orice acţiune îmi va fi încununată de succes. Sunt un veritabil focar de iubire şi pace. Dacă în timpul zilei voi uita aceste gînduri luminoase, trebuie să mi le amintesc imediat, să fiu mereu orientat către ceea ce este sublim şi bun. În virtutea legii imuabile a rezonanţei voi fi întîmpinat doar cu gînduri curate şi binevoitoare. Orice acţiune va fi încununată de succes. Voi fi fericită întreaga zi.".
Începeţi în acest fel fiecare zi, alegînd rezonanţa cu ceea ce este profund benefic. Nu numai că veţi deveni mai fericiţi, dar veţi radia această fericire către toate fiinţele din jur.
Obişnuinţa de a fi fericit
Cu mulţi ani în urmă, am petrecut o săptămînă la o fermă din Irlanda. Fermierul era un bărbat plin de umor, cînta sau fluiera mereu. Cînd l-am întrebat care este secretul fericirii sale, mi-a răspuns: "Pur şi simplu m-am obişnuit să fiu fericit. În fiecare dimineaţă, cînd mă trezesc şi în fiecare seară, înainte de a adormi, îmi binecuvîntez familia, grînele, animalele din jurul casei şi îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru tot ceea ce-mi dăruieşte." Fermierul avea acest obicei de 40 de ani. Gîndurile pe care le întreţinem cu perseverenţă pătrund în subconştient şi devin adevărate obiceiuri. Omul acela descoperise că şi fericirea poate fi o obişnuinţă şi o stare firească.