CAPITOLUL XVIII

17 0 0
                                    

ÎNLÃTURAREA  BLOCAJELOR  MENTALE  CU  AJUTORUL SUBCONŞTIENTULUI

Orice problemă are o soluţie. Cînd sunteţi într-o situaţie ce pare fără ieşire, cel mai bine este să invocaţi înţelepciunea divină, atotştiutoare, să vă reveleze calea ce trebuie urmată. Această atitudine mentală constructivă vă va ajuta să ieşiţi din multe încurcături.

Cum se formează un obicei

Omul este o fiinţă plină de cele mai felurite obiceiuri, avînd multe tabieturi. Obişnuinţele sunt opera subconştientului vostru. Aţi învăţat să înnotaţi, să mergeţi pe bicicletă, să dansaţi, să conduceţi o maşină, făcînd aceste acţiuni de atîtea ori, pînă vi s-au imprimat în subconştient, formînd în voi ceea ce se numeşte "cea de-a doua natură" a fiinţei voastre.

Felul în care gîndiţi este tot o obişnuinţă. Sunteţi liberi să creaţi un obicei bun sau unul rău. Dacă repetaţi mereu un gînd sau o acţiune negativă, vă veţi obişnui astfel, veţi fi constrînşi şi limitaţi de obiceiul format.

Domnul Jones mi-a spus într-o zi: "Deşi mă abţin de două săptămîni, am o mare poftă să beau ceva! Nu pot să renunţ la obiceiul acesta". De multe ori el s-a lăsat de băut şi tot de atîtea ori s-a apucat din nou. Cînd şi-a dat seama că beţia a devenit un obicei, a înţeles că nu poate să-l distrugă creîndu-şi un alt obicei. De cîte ori reuşea să se abţină pentru un timp, tentaţia devenea atît de mare, încît nu mai putea rezista. Din cauza eşecurilor repetate, ajunsese să creadă că nu are destulă voinţă ca să lupte cu un viciu şi că nu-l va învinge niciodată. Era aproape un om ratat, cînd a venit la mine. I-am explicat că, prin acţiunea corelată a subconştientului şi a mentalului conştient, va învinge acel viciu. Dacă admite în mod conştient că obiceiul său îl conduce în mod sigur către dezastru, ideea se va implanta încetul cu încetul şi în subconştient. În plus, cu ajutorul sugestiilor pozitive, el va reuşi să-şi formeze obiceiuri sănătoase. Orice condiţionare negativă, formată de-a lungul timpului în subconştient, poate fi dezrădăcinată tot cu ajutorul subconştientului. Domnul Jonas a încetat să se mai mentalizeze ca fiind neputincios. Cu ajutorul tratamentului mental a reuşit să-şi transforme complet caracterul şi destinul.

Din cauza comportamentului său care lăsa de dorit, fusese părăsit de soţia şi copii săi. Nu mai avea dreptul nici măcar să-i viziteze sau să discute cu ei. De fiecare dată cînd avea puţin timp liber, obişnuia să se relaxeze şi să intre într-o stare de somnolenţă. Apoi începea să se gîndească la familia pe care o pierduse. Îşi imagina că se întoarce acasă, iar fiica sa îl primeşte cu bucurie, spunîndu-i: "Tată, ce bine că te-ai întors acasă!". Făcea aceasta în mod sistematic, ştiind că va manifesta ceea ce îşi dorea cu atîta ardoare. Cînd gîndurile îi zburau, revenea imediat la imaginea fiicei sale, cu un zîmbet fermecător pe bze, îşi amintea vocea ei veselă, care se auzea în toată casa. Aceste imagini l-au ajutat să se transforme, să înveţe să-şi iubească familia. A fost tot un proces de formare a unui nou obicei, de data aceasta benefic.

Mentalul conştient este ca un aparat de fotografiat, subconştientul fiind filmul pe care se poate impregna orice imagine. Filmul este developat, apoi, în camera obscură a subconştientului, dînd naştere imaginilor, pe care le putem vedea cu ochii fizici şi le numim "realitate".

Atenţia concentrată

Dacă ne dăm seama că mentalul conştient funcţionează ca un aparat de fotografiat, ne va fi mult mai uşor să ne concentrăm, căci astfel va dispărea orice efort sau constrîngere. Pur şi simplu vom ordona minţii să se fixeze asupra unei idei sau imagini, iar ea se va identifica treptat cu ideea sau imaginea respectivă. Domnul Jones, de care am vorbit mai sus, înţelesese aceasta şi de cîte ori băutura îl tenta, se concentra asupra amintirilor vechi, care-i trezeau dorinţa de a se întoarce acasă. Aştepta plin de încredere ca imaginile pe care şi le crease să devină realitate. Treptat a reuşit să renunţe la vechiul viciu, contracarîndu-l cu un obicei pozitiv. În prezent, el este preşedintele unei firme cu un capital de mai multe milioane de dolari şi este foarte fericit în sînul familiei sale.

Puterea extraordinară a subconştientului tăuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang