Badkamer probleem

463 24 0
                                    

P.O.V Amber

Nog half slapend sla ik die verdomde wekker uit. Ik snap echt niet waarom school altijd zo vroeg moet beginnen. Nou eigenlijk valt het heel erg mee. Ik denk dat het komt omdat ik al om kwart voor zeven op sta. Dan lijkt het namelijk al vroeger. School begint pas om half negen. Eigenlijk wil ik rond dat tijdstip nog in bed liggen. Maar oké, nu even geen onzin meer. Langzaam kom ik mijn bed uit. En ik val meteen op de grond. What the fuck! Wat is er nu weer gebeurt? O laat maar, blijkbaar ben ik dus uitgegleden over die mega oude tijdschriften. Gisteren heb ik namelijk allemaal tijdschriften gelezen. En zodra ik er klaar mee was gooide ik ze mijn kamer door. Belabberd sta ik op en loop richting de badkamer.

"Bart, ben je al bijna klaar? Ik moet heel nodig naar de wc!"zeg ik half schreeuwend. "Ja ja Amber, doe is rustig. Een jongen mag zijn tijd in de badkamer toch ook wel hebben? Of niet? O, en trouwens, gisteren moest ik ook op jouw wachten!"schreeuwt hij opgefokt terug. Even ter informatie. Bart is mijn oudere broer van 18. Samen met mijn Bart en mijn ouders woon ik Alkmaar. Zelf ben ik 16 jaar. "Oke Bart, ik ga wel beneden naar de wc.""Mooi zo, dan kan gewoon rustig verder met mijn haar." wordt half lachend terug geroepen. Gelukkig heb ik een jogging broek en mijn pyjama-shirt aan. Een jaar terug heb ik het namelijk al is gehad dat ik mijn pyjama niet aan had. En de wc zit naast de voordeur. En je raad het misschien al. Net op het moment dat ik de wc-deur open deed ging die facking deurbel. Op dat moment heb ik met recht het hele huis bij elkaar gegild. Waardoor mijn moeder woest naar beneden kwam. En als blikken toen konden doden dan was ik nu een hoopje as.

Maar oke, waar was ik? O ja, ik moest ontzettend nodig naar de wc. Even later ren ik geluidloos weer naar boven. Gelukkig, Bart is eindelijk uit de badkamer. Had hij er verdomme niet eerder uitgekund ?! Snel sprint ik naar de badkamer. In sneltrein tempo borstel ik mijn stijlen, blonde haar. Na mijn haar poets ik mijn tanden en loop de badkamer uit. Ik snap echt niet dat mijn broer een heel uur nodig heeft. Ik heb gewoon maar iets van een kwartier nodig. Met veel kracht duw ik mijn kast deur open. Ik moest toch maar ik tegen papa zeggen dat hij hem moet smeren. Snel pak ik er een leuk blauw jurkje uit. En trek die aan. Van mijn schoenen plank pak ik leuke bijpassende ballerina's. En mijn haar laat ik met één plukje naar achteren los hangen. Kant en klaar loop ik naar beneden. Met een snelle blik op de klok schrik ik me kapot. Het is gewoon al acht uur. Hoe langzaam ben ik in vredesnaam wel niet geweest? Snel maak ik mijn brood, pak een flesje water en pleur het in mijn tas. Ook gooi ik mijn boeken erin. En kies uit mijn jassen, een leren zomerjas. Rennend naar mijn fiets en op weg naar mijn eerste schooldag van het 4e jaar!

HoogtepuntWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu