P.O.V Amber
Als de bel aan het einde van de dag gaat, gaan Jade en ik gelijk naar ons kluisje. Voordat het bij de kluisjes te druk wordt pak ik mijn jas en doe hem aan. Ook pak ik mijn boeken zodat ik die vanavond kan kaften. Zo te zien heeft Jade hetzelfde gedaan, want ze staat al met een inspannend gezicht op me te wachten. Weet je wel niet hoe zwaar die rot boeken zijn. Misschien had ik toch beter de helft mee kunnen nemen, maar nu ga ik echt niet meer terug. "Schiet een beetje op Amber, Het is echt mega zwaar!" "Ja ik ben er al. Dus lopen!"Samen lopen we de trap af en de school uit richting onze fietsen.
Als ik mijn fiets in het oog krijg zie ik dat Kay bij mijn fiets staat. Als ik gekweld naar Jade kijk geeft ze me een medelevend gezicht. "Tot zo. Mijn fiets staat namelijk voor de school en niet in de fietsenrekken. Ik zie je daar!" zegt ze en loopt weg. Als ik bij mijn fiets kom, kijk ik meteen naar Kay. Als ik naar hem kijk zie ik al meteen dat hij aan het blozen is. "Ehm Amber, het spijt me dat je mijn geheim dat ik verliefd op jouw ben zo te weten bent gekomen. En ik ga je niet vragen of jij hetzelfde voor mijn voelt, want als je dat wil zeggen mag je dat zelf weten. Maar weet wel dat ik er altijd voor je zal zijn. Ook in moeilijke of irritante momenten." zegt hij liefdevol maar blozend. En dat maakt hem zo schattig en knap, wat hij natuurlijk al is. "Kay". "Ja." "Ik wil wel antwoorden op de vraag of het wederzijds is, maar ik weet niet wat ik voor je voel. Maar ik weet wel dat ik je wil leren kennen. Dus ik geef je mijn nummer en dan kunnen we gewoon praten en misschien is afspreken." Snel pak ik een stukje papier en schrijf er mijn nummer op. Die ik uiteindelijk aan Kay geef. "Alsjeblieft, dit is mijn nummer." zeg ik glimlachend tegen hem. "Dankjewel Amber, Ik stuur je vanmiddag een berichtje zodat jij mijn nummer ook hebt." "Is goed, maar ik ga snel naar Jade toe. Want we zouden naar de stad gaan met zijn tweeën." "Oké, heel veel plezier. Zie je later." En met die woorden gezegd te hebben loopt hij weg.
Hij is eigenlijk best wel aardig. Ik het verwacht dat hij net als alle andere populaire jongens zo'n arrogante klootzak zou zijn. Die alleen maar aan zichzelf denkt en nooit aan iemand anders. Maar nee, hij is hartstikke aardig. Terwijl ik hierover nadenk stap ik op mijn fiets en rij richting Jade. "Ja, ben je dan eindelijk klaar. Ik stond hier gewoon wortel te schieten." "Ja Jade rustig." zeg ik snel. Dit moet en gaat een leuke dag worden. Dat weet ik gewoon zeker. En daar ga ik voor zorgen ook.
P.O.V Jade
"Waar bleef je nou Amber? Heeft Kay je wat aangedaan? Of was Ryan er ook? Heeft Ryan je misschien wat aangedaan? Laat maar. Dat is echt de grootste onzin." zeg ik als we eenmaal onderweg zijn. "Ik heb alleen Kay mijn nummer even gegeven. En gezegd dat ik niet weet wat ik voor hem voel, maar hem wel beter wil leren kennen." "Oelala, hier bloeit iets op!" "Jade doe is even niet zo vervelend. Ik zeg toch dat ik niet weet wat ik voor hem voel!" zegt ze. Lachend kijk ik haar aan. Als we eenmaal bij mijn huis zijn vraag ik:" Kom je mee naar binnen?" "Nee, ik wacht wel even buiten." "Oké, ik ben over ongeveer 5 minuten weer terug. Tot zo!"
Moeizaam maak ik de krakende voordeur open en loop met al mijn boeken en mijn tas naar binnen. "Hoi mam, ik ben thuis! Ik leg mijn boeken en tas op mijn kamer en pak wat kleedgeld. Is het goed als ik ga shoppen met Amber?" schreeuw ik de trap op lopend "Tuurlijk schat, was je eerste schooldag leuk?" wordt er terug geschreeuwd. "Ja mam. Maar ik ga weer, want amber wacht op mijn . ik zie je rond zes uur weer. Doei!" "O lieverd, ik ben vergeten te zeggen dat ik vanavond moet werken. Dus vind je het erg als je zelf voor je eten moet zorgen?" "Nee hoor, mag ik dan wel samen met Bram een pizza bestellen?" "Tuurlijk, alleen is Bram bij oma. En daar blijft hij eten en slapen. Maar van mijn mag het." "Oké doei mam." "Doei lieverd, tot morgen en veel plezier." Als ik de deur uit loop kijk ik Amber met een glimlach aan. "Zo dat is geregeld. En dan nu op naar jouw huis Amber." "Inderdaad." geeft ze als antwoord terug.
P.O.V Amber
"Loop je mee naar binnen Jade?" vraag ik. "Nee, ik wacht net als jouw wel even buiten. Tot zo!" "Tot zo." Als ik de voordeur net aan open heb roep ik al: "Mama is het goed als ik met Jade de stad in ga?" Snel gooi ik mijn boeken op de eettafel. "Ja is goed. Ben je rond zessen dan wel thuis. Dan gaan we namelijk eten, want je vader moet vroeg in de avond werken." "Is goed." "We eten wel met zijn drieën, want Bart blijft bij Liv eten. En misschien ook wel slapen." Liv is de vriendin van Bart. "Oké mama." Snel pak ik mijn pinpas en loop naar de deur. Net voordat ik de deur opentrek zeg ik nog gauw " doei mam" en loop naar buiten. "We kunnen Jade! Zullen we in de stad eerst even wat gaan eten?" "Ja is goed. Ik heb namelijk best wel trek." "Dat is dan afgesproken." zeg ik. Onderweg praten we nog een tijdje over de hele dag op school. En al snel hebben we de conclusie getrokken dat dit de ergste en vreselijkste dag van de afgelopen drie jaar is geweest. Er is zoveel raars gebeurd de afgelopen 6 uur.
—————————————-
Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lezertjes,
Precies 1000 woorden. Ik ben zo blij. Eindelijk vakantie!!!!!!!!!!!! Eindelijk rust van alle problemen van school. Ik hoop dat jullie ook een geweldige vakantie tegemoet gaan. Veel plezier in ieder geval. Sorry voor spelfoutjes en ik hoop dat jullie het een leuk stukje vonden. Eerlijk gezegd vond ik het wel een goed stukje.
xxx Cheyenne809
JE LEEST
Hoogtepunt
RomanceDit boek gaat over een meisje (Amber) die een mega vervelende jongen ontmoet. Een andere jongen is verliefd op haar. Samen beleven ze veel lol. De twee jongens strijden tegen elkaar om Amber. Hoe zal het aflopen? Zal Amber voor de badboy of voor de...