Stalker

125 14 0
                                    

Hoi, het heeft best een tijdje geduurt om dit hoofdstuk te schrijven. Ik ga in het volgende hoofdstuk verder met de date. Dit hoofdstuk vindt tegelijk plaats met het vorige. Leesse!
-------------------

P.O.V Jade
Nadat Amber terug kwam bij Kay vandaan heeft ze me alles verteld. En ik ben zo blij voor haar. Wanneer de bel gaat ,om het einde van het laatste uur te laten horen, lopen Amber en ik naar ons kluisje om onze spullen te pakken. Ik doe mjjn kluisje open en pak al mijn spullen, maar als ik mijn kluisje dicht wil doen valt mijn blik op een envelop. Ik pak hem er ook uit. Op de envelop zelf staat: Maak pas open als je thuis bent.
Door deze tekst stop ik de envelop in mijn tas en loop richting Amber. "Amber, veel plezier met ......." zeg ik wijzend naar Kay. Ze bedankt me en daarna loop ik zwaaiend weg.

'Bij Jade thuis'

"Mam ik ben thuis!" Gil ik door het hele huis. "Hoi lieve schat, kom je ook een bakje thee drinken?" "Nee sorry, we hebben nu al een bak met huiswerk. Dus ik even mijn huiswerk maken en dan kom ik." Lieg ik voor de helft. "Oke succes dan maar." Krijg ik als antwoord terug. Ik doe mijn schoenen uit en race snel naar boven. Eenmaal in mijn kamer pak ik de envelop. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik hem zowat open scheur. In de brief staat:

Hoi Jade,
Jij moet wat voor mij doen. Alleen niemand mag het weten. En als je het niet doet zullen er consequenties aan vast zitten. Die ik persoonlijk geweldig vind, maar jij denk ik totaal niet.
Ik zal het even voor je uitleggen. Jij moet voor mij zorgen dat Amber iets met Ryan krijgt. Zo niet zullen privé filmpjes die ik van jouw heb gemaakt op internet komen. Ik hou je vierentwintig uur per dag in de gaten. Ik ben niet alleen. En ik heb je nummer. Als je soms denkt dat ik een bekende been, geloof me, dat ben ik niet. Ik zal je de nodige informatie geven via de telefoon.
Xxx- je stalker K

In paniek kijk ik mijn kamer rond. Hoe kunnen ze filmpjes van me maken? Ik voel me gewoon bekeken. Wat nou als hier overal camera's hangen. Wie weet wat voor beelden ze dan wel niet van mij hebben. En dan mag ik het ook nog aan niemand vertellen. Ik vraag me echt af wat voor filmpjes K heeft. Precies op dat moment trilt mijn telefoon, wat aangeeft dat ik een berichtje heb. Snel open ik hem:

Onbekend nummer
Kijk is Jade wat we van je hebben. Dit zal iedereen te zien krijgen als je niet doet wat wij je bevelen. Of als je naar de politie gaat.
Xxx- je stalker K

Ook zit er een filmpje bij. Wanneer ik het bekijk schrik ik me rot. Het is een filmpje van mij onder de douche waarbij je gelukkig alleen mijn achterkant kan zien, maar je weet wel gelijk dat ik het ben. Tenminste als je me kent. Ik wil alleen wel 1 ding weten, dus stuur ik een berichtje terug.

Hoi K,
Ik wil dit niet doen, maar schijnbaar heb jij geen gevoelens. Want dan zou je me nooit op deze manier dwingen. Mag ik Ryan erbij betrekken zonder over jou te vertellen?
:( -Jade

Al snel krijg ik een berichtje terug.

Domme, naïeve Jade,
Ik heb genoeg gevoelens om dit leuk te vinden. En trouwens je hebt een prachtig lijf hoor. Dit filmpje is het minst erge filmpje. O en over Ryan, wat heb je voor ideeën dat je hem erbij wil betrekken?
Xxx- K

Ik stuur terug:
Samen met Ryan zou ik een stappenplan op kunnen zetten en op die manier Amber aan Ryan koppelen.

Nadat ik dit stuur krijg ik bijna direct een goed keuring. Ik heb alleen nu al een schuldgevoel tegenover Amber. Ik probeer nog even wat aan mijn huiswerk Aardrijkskunde te doen, maar ik heb er totaal geen inspiratie voor. Daarom ga ik maar naar beneden om thee te drinken.

-----------------------
Hoi lezertjes,
Het is echt lang geleden dat ik geüpload heb. En dan ook nog zo'n klein stukje. De afgelopen tijd had ik geen inspiratie :(
Ik heb ook een vraaagje. Kan iemand een cover voor mijn maken, want ik kan dat niet.
Ik heb nu wel weer wat inspiratie, maar ik kan niet zeggen wanneer ik weer wat schrijf op wattpad.
Xxx Cheyenne 809

HoogtepuntWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu