Epilogue

4.7K 125 10
                                    

A/N; This is one of Astrid's Letter to Khalil. And a pasilip on their life as husband and wife gamitin ko POV ni Astrid ha?💝 I hope you guys will treasure them . . . see you on Abacceus' story! Again, i love you all.




Dear Love,




Today i can barely get out of the bed. My brother called, he told me about the news on your case. He said that you'll be imprisoned for four years and after that a hearing will happen and there's no assurance that you're going to be free.





My tummy is getting bigger.





I've been craving for your hugs but i can't afford to visit you in jail because i don't want to see you sad. Because, whenever i see you sad . . . it breaks me.





Mama told me to be strong and just pray, and then god will grant my wish. I did.





I visit church most of the time and i listen to the church live on the television whenever i feel like not going to church. I've been praying to God so that you'll be free. And we'll be together again.






I promise to take care of our baby. And myself, as well.





I love you, Mr. Montero. . . always and forever.




Love,
Astrid Alondra A.



". . . HAPPY 40th birthday, Daddy!"





Binuhat ko ang dalawang taong gulang na si Andro atsaka ko hinawakan ang kamay ng limang taon kong panganay na anak na si Khali. Ngayong araw ang birthday ng pinakamamahal kong asawa, he's already forty years old.






"Thank you, love . . ." he kissed my lips and then he kissed our kids and even my big round tummy. I'm pregnant again, and i'm now carrying our third child. "Thank you, Khali and Andro . . . Love kayo ni Daddy," tinanggal niya ang specs niya at niyakap kami, i smiled.







"Love you," i whispered on his ears, "And i love you more, thank you for staying with me . . ." my eyes went teary, "Daddy, naiipit si baby!" napabitaw siya sa pagkakayakap ng marinig ang hiyaw ng panganay namin, napatawa ako. "It's okay, anak," sambit ko atsaka ko inayos ang buhok niya na nakasabog na ang ilan sa mukha niya.








Kinuha ni Khalil sa akin si Andro at siya na mismo ang bumuhat dito, "Let's eat," sambit ko atsaka ko pinagsalikop ang kamay namin ni Khali, umakbay naman sa akin ang asawa ko at sabay-sabay na naming tinungo ang dinig area. I prepared the foods together with him, later pa ang mga catering since there's going to be a dinner near the shore.








". . . Momma, i want more siblings. It makes me happy, Momma. I wish our little sister would come out already, i want to see her . . ." i smiled at Khali, ipinag sasandok ko siya ng food. "Pag iisipan muna namin ng Daddy, anak. Baka rin kasi mahirapan tayo lalo na at anak kami ng anak," sambit ko.









I heard giggles from Andro who's in his Dad's lap.







Sunod na nilagyan ko ng pagkain ang plato ng asawa ko na mukhang aangal pa pero pinanlakihan ko ng mata, ayaw ko na nagaaway kami o kaya naman nagsasagutan sa harap ng mga bata. "Kumain ka na, mahal. Ako na bahala dito sa bunso natin," sambit niya, i smiled and nooded before digging in.






It's breakfast time. We cooked tuyo na may kaliskis, tuying hubad, tortang talong, dilis, piniritong saging na saba, ham, hotdog, eggs and fried garlic rice.






"Love, do you want more of this?" i nooded, my husband placed a sunny side up egg on my plate, i smiled. "Momma, you want hotdogs?" i nooded as well, my baby girl placed a hotdog on my plate. "Mimi!" tinignan ko si Andro na kandong ng Daddy niya, nginitian ko siya.








Ilang beses siyang kumaway sa akin, "Kumain ka na, anak . . ." sambit ko, tumango naman siya at yumakap sa Daddy niya. "Love, your milk oh . . ."







Agad akong umiling, "No, it taste bad . . ."







HABANG nag aayos ay hindi ko mapigilang mapangiti, nakaharap ako aa salami at kasalukuyang walang saplot. Katatapos ko lamang maligo at ang asawa ko naman ngayon ang nasa banyo, we made love tapos i told him to save his energy tonight.







Alas sais na kasi at anytime darating na ang mga bisita.






Natawa ako ng maramdaman ko ang dalawang palad na sumalo sa dalawang dibdib ko, "It can't even fit my hands anymore. . ." tiningala ko siya, tumutulo ang tubig mula sa buhok niya marahil ay hindi pa na pupunasan wala pa siyang pang itaas at ramdam ko na tuwalya lamang ang nakatapis sa bewang niya upang matakpan ang kahubdan niya.






I kissed him passionately. I smield between kisses because he immediately responded.






"Oh . . ."






"I love you, Mrs. Montero . . ."






"I love you too, Mr. Montero . . ."






". . . May we have tons of children after this,"








THE END


Astrid and Khalil is now signing off!



Date Started: April 28, 2022
Date Finished: May 12, 2022




See you on Billionaire Bachelors: Abacceus Cooper!💝



Thank you!

Billionaire Bachelors: Khalil Montero [COMPLETED]Where stories live. Discover now