Jag öppnar sakta båda ögonlocken. Solen skiner igenom fönstret och in till mitt rum. Det första jag tänker på är hämden. Den hämden jag ska göra mot Riley, fast hur? det vet jag inte. Jag sträcker mig och gäspar samtidigt. Efter det tar jag upp min mobil och ser flera sms från Riley och Andrea. Aldrig i livet att jag svarar på dom, båda har sårat mig och jag är arg och kommer aldrig att förlåta dom jävlarna. Jag låser upp mobilen och stänger av alarmet som har varit på i några minuter nu och kollar på tiden, 08:25 och vi börjar kl 09:00. Ganska långt tid kvar.
Jag står framför badrums spegel och tar fram min smink väska från hyllan ovanför badrums spegeln. Jag sätter lite bb cream, puder och maskara. De vanliga smink rutin jag brukar göra. Jag borstar även mitt beachwaviga blont-bruna hår. Efter att ha gjort det, tittar jag mig ännu en gång i spegeln för att försäkra att jag ser okej ut. Lyckas sådär.
Jag öppnar garderoben som är proppfullt med kläder. Jag rotar i den stora högen med kläder som ligger i garderoben och letar efter de kläderna jag vill ha. Efter flera minuters letandes bestämmer jag mig för att ta en magtröja med svart och vita ränder på och ett par high waisted slitna jeans shorts.
Jag står framför spegeln och granskar mig själv från topp till tå. Ser okej ut. Helt plötsligt ringer det. Jag går mot nattduksbordet som ligger bredvid min säng och tar upp min mobil. Jag svarar.
- Hejsan du har kommit till Lizzie's mobil, vem är det? svarar jag.
- Heej Lizzie? Fan, varför svarade jag. Fan, fan, fa-
- Hallå? nån där?
jag suckar.
- Fuck off Riley, jag vill inte höra dina ursäkter eller dina förklaringar eller nåt alls. svarar jag irriterat.
- Lizzie förlåt det va- med det trycker jag på den röda ' avsluta ' knappen och lägger den i bakfickan. Jävla miffo.
Jag tar på mig mina svarta sneakers och knyter dom. Jag tar upp min blommiga ryggsäck och lägger den över axeln, öppnar dörren och går ut.
Jag går längst trottoaren och ser sedan...Riley??! Åh fuck! Fan fan fa-
- HEJ LIZZIE! skriker han från andra sidan trottoaren. Han går mot mitt håll och jag börjar gå snabbare. Jag försöker att gå springa ifrån honom men hinner inte för han tar tag i min handled och snurrar mig så att jag hamnar ansikte mot ansikte med honom. Fan!
- Sluta ignorera mig och förlåt, jag är jätte ledsen. Kan du förlåta mig, snälla. Säger han och låter lite ledsen.
- Stick och BRINN!! skriker jag rätt i hans ansikte. HA! det förtjänade han. Jag vänder mig om och ignorerar honom och bara fortsätter att gå till skolan. Önska att jag tog cykeln. Han tar ännu en gång en fast grepp om min handled. Jag vänder mig om.
- Asså vafa- Sedan kysser han mig. Jag blir chockad. Jag besvarar inte kyssen och backar ett steg och slår han rätt på kinden.
- Hoppas att det kändes, säger jag och fake ler. Han tar upp sin hand och lägger den över kinden som jag nyss slog på. Jag vänder mig och springer de sista biten som var kvar till skolan.
Jag låser upp skåpet och trycker in min ryggsäck och tar fram matteböckerna. Jag stänger sen skåpet och låser den. Jag springer mot klassrummet som den lektionen jag ska ha finns. När jag kommer fram dit, öppnar jag dörren. När jag kommer in, vänder sig allas blickar mot mig. Usch, gillar inte när nån tittar på mig. Jag går mot katedern och ber om förlåt om att jag har kommit försent. Jävla Riley, allt var hans fel att jag kom försent. Om han inte hade börjat prata med mig och ky- Nej släpp det Lizzie. Jag vänder mig om och börjar leta efter en plats. När jag äntligen har hittat en går jag dit och sätter mig ned. Jag lägger fram mina böcker på bordet och slår upp sidan jag är på och börjar räkna ut mattetalen.
Några minuter har gått och jag börjar höra viskningar. Jag hör massa ord från viskningarna som Riley, Slut, otrogen osv. Jag brydde mig inte och fortsatte att räkna. Men sen får jag en lapp som nån har skickat vidare från nån person. Jag kollar upp från matteboken och tittar mig omkring. Allas blickar är ännu en gång på mig. Varför ska allas blickar vara på mig. Titta på nåt annat istället, inte mig. Jag tittar ner igen på lappen jag fick. Jag är osäker om jag ska öppna den men gör det ändå.
" Vafan har du gjort mot Riley eller? han ser för fan helt krossad ut när han kom till skolan idag. Jävla hora stick och brinn. Förstörde skolans populäraste, snyggaste och hetaste kille vi känner. "
Wow. Asså fan, jag pallar inte mer. Tror dom verkligen att jag har gjort nåt mot Riley när det är han. Asså fan!
- JAG HAR INTE GJORT NÅT MOT HONOM, HAN VAR FÖRFAN OTROGEN MOT MIG! Skriker jag rätt ut, utan att tänka mig för. Jag stänger snabbt igen min mun med min hand. Jag sätter mig långsamt ner på stolen igen. Sen börjar det att viskas i klassrummet igen och jag tittar ner i matteboken. FAN! Varför sa jag det rätt ut. Ugh! jag ångrar mig att jag gick till skolan idag och öppnade lappen. Känner också att detta kommer vara en låång dag för mig. Yippi! nope.
-^^-
Haj haj, hoppas ni gillade kapitlet och om ni gjorde, isf RÖÖSTA!
kommentera gärna vad ni tyckte. Peace c:
YOU ARE READING
Jag förlät dig aldrig, egentligen.
Teen FictionLizzie Gun är tjejen. 17 år. Lizzie har en underbar pojken, Riley. Hon älskar honom. Kanske inte så länge till. Riley stunt, 17 år. Killen som är känd som playern. När Lizzie får veta det Riley har gjort mot henne, kommer hon då förlåta honom för...