Rileey?! Vafan gör han här, kl 9 på kvällen. Vi stirrar in i varandras ögon, länge. Men våran ögonkontakt avbryts då han säger nåt.
- Lizzie...säger han med en mjuk röst.
- Riley...säger jag irriterat. Vad gör han ens här.
- Vad vill du?, tillägger jag sen till.
- Jag har saknat dig, snälla bli min igen, säger han och låter ledsamt.
- Aldrig i livet, efter det du har gjort mot mig kommer jag ALDRIG bli din igen, förstår du? säger jag och låter nu väldigt arg. Jag vill inte bråka, men varje gång jag ser hans ansikte vill jag bara spy på den.
- Snälla, det jag gjorde va fel. Jag visste inte ens vad jag gjorde, jag mådde dålig efter det. säger han.
- Åh herregud, sluta låta oskyldig och allt sånt skit! Jag vet att du gjorde det med mening. Du behöver inte säga förlåt, bara säga sanningen. säger jag och känner nu att det kommer fram några tårar falla ner till kinden. Flera stycken tårar. Jag gråter. Nu gråter jag verkligen. Jag kan inte hålla inne det. Jag vill bara gråta, gråta och gråta. Inget mer. Bara det. Han går mot mig och kramar om mig. Han kramar mig hårt. Men jag vet att det är fel o besvara kramen. Jag puttar bak honom och stänger dörren. Jag vänder mig om från dörren och torkar bort tårarna med min arm.
" Varför grät du Lizzie? Du ska inte visa dig svag inför ditt ex som var otrogen mot dig. " tänker jag för mig själv.
Jag springer upp mot trappen och går med snabba steg in till mitt rum och kastar mig på sängen. Efter några sekunder har jag somnat.
**
Jag vaknar utav att mamma ropar från köket.
- GUMMAN, JAG ÅKER NU SES NÄR JAG KOMMER HEM, HEJDÅ! ropar hon. Jag ropar inget tillbaks utan bara tittar på klockan i mobilen 07:26 och ser också att jag har fått massa sms från Andrea och Riley. Igen. Jag suckar och tänker för mig själv.
" Borde nog ta bort dom, snart. Inte nu. "
Jag märker också att jag har vaknat lite tidigare än vad jag brukar vakna. Då har jag tid för att duscha. Så det är vad jag gör. Jag går ner från trappen och in till badrummet som låg bredvid hallen.
Jag tar av mig alla mina kläder, samt mina underkläder och lägger dom på badrums golvet. Jag kliver in i duschen och startar den. Jag rycker till utav den varma vattnet som träffar min nakna kropp. Jag tvålar mig och lägger shampoo och balsam. Jag sköljer av mig och går ut från duschen och tar en handduk och virar den runt min kropp.
Jag öppnar garderoben och som vanligt är det kaos. Tar jag sen. Jag tar fram kläderna jag ska ha och lägger den på sängen och letar sen vidare efter underkläder. När jag väl hittar underkläderna sätter jag på mig dom. Sen tar jag de kläderna jag ska ha och sätter på mig dom. Jag går mot min spegel och granskar min outfit jag har på mig. En vit croptop och en röd skjorta som jag har knutit vid midjan och ett par slitna mörkblåa shorts. Ser okej ut.
Jag tittar mig i badrums spegeln och sminkar mig. Denna gången var det bara maskara som jag kletar på mina ögonfransar. Efter det går jag upp till mitt rum och hämtar min mobil och min blommiga ryggsäck. Jag kollar på klockan och den är redan 08:45. Shit! Har bara 15 minuter på mig. Jag springer ner till köket tar ett äpple från fruktskålen och springer snabbt till hallen. Jag knyter mina skor och går ut. När jag kommer ut, träffar solens trålar mig i ögonen. Jag får ont och tittar snabbt ner. Det går över efter ett tag och jag tittar upp från marken och börjar små jogga till skolan. Denna dagen kommer bli också en lång dag. Blir taggad som vanligt...
—^^—
Hej hej, 4:e kapitlets nurå.
Hoppas ni gillar den, om ni gör det isf rösta!
Kommentera era åsikter om novellen/Berättelsen, skulle vara kul.
Peace c:
YOU ARE READING
Jag förlät dig aldrig, egentligen.
Teen FictionLizzie Gun är tjejen. 17 år. Lizzie har en underbar pojken, Riley. Hon älskar honom. Kanske inte så länge till. Riley stunt, 17 år. Killen som är känd som playern. När Lizzie får veta det Riley har gjort mot henne, kommer hon då förlåta honom för...