8.

117 7 3
                                    

Jag öppnar porten, går in och letar efter mitt skåp. När jag väl hittar den, låser jag upp den och lägger in min ryggsäck. Jag tar ut böckerna som behövs till No-lektionen.

Efter att ha tagit böckerna och pennfacken, går jag sedan mot klassrummet. Jag öppnar dörren in till klassrummet och som vanligt är jag sen. Fast ni vet nog varför...

Jag går med osäkra steg mot katedern och ber om förlåtelse om att jag har kommit försent.

- Jaja, sätt dig nu. Vi har börjat. säger han till mig. Jag nickar och går till en ledig plats. När jag har hittat en går jag och sätter mig på den och slår upp sidan 65.

Lektionen slutade tidigt eftersom magistern skulle till en möte nånstans. Jag tar upp mina grejer och trycker den hår mot min bröst. Jag känner mig blyg idag, vet ej varför...det känns bara så, även om jag aldrig är det, typ.

Jag öppnar mitt skåp och lägger in sakerna. Efter det låser jag den och börjar sedan gå till portarna för att få luft. När jag kommer ut, känner jag snabbt lukten av rök. Ciggaret rök. Rökhörnan som ligger inte så långt bort från portarna.

Där nästan alla ungdomar står och röker varje rast. Så jävla dumt. De vet att de kommer dö snabbare, kanske vissa av dom. Men ändå liksom! Min tänkande avbryts då nån viftar nåt framför mitt ansikte. Oj shit. Har inte ens märkt att jag har stirrat in i rökhörnan hela tiden. Pinigt!

- Hej Lizzie! säger Andrea. Saknat henne. Även om jag blev arg på henne, måste jag förlåta henne. Hon visste inte så det är okej...

- Hej Andrea!

- Ville bara veta om du vill komma på en fest hos Diana ikväll. Riley komer vara där. viskar hon på den sista meningen. Jag rös och tänker då att hon tror att jag har fått känslor för honom...igen!

Jag skakar på huvudet snabbt.

- Nej nej, det är inte som du tror. Jag visste inte en-

- Lizzie, jag såg..när du kysste Riley. Du har känslor kvar för honom. Man såg det hur mycket du saknade de läpparna. Man såg det på dig hur du njöt av att kyssa honom. Du behöver inte ljuga. säger hon mjukt.

- N-n-nej! jag h-har inte k-känslor för honom, o-okej! stammar jag fram. Skit det där var pinsamt. Bra där Lizzie...Jag orkar inte mer och med det går jag tillbaks in.

- Lizzie vänta. ropar Andrea. - vill du gå på festen ikväll, jag kan komma hos dig kl 8 om du vill och förlåt. Ville inte att du skulle bli ledsen eller arg. Ville bara säga det. Förlåt..

Jag vänder mig om mot Andrea.

- Jag är inte arg eller ledsen. Det är bara så att, så att...när du säger så tänker jag lite tillbaks då han va med dig i sängen naken. Såklart att jag saknade dom läpparna och att jag hade känslor kvar för honom. Men vill inte visa det. Säger jag och känner några tårar falla.

- Är det sant Lizzie? Har du känslor för mig, hör jag en bekant röst bakom mig. Jag rycks till och vänder mig hastigt om och ser Riley. Fan, han hörde allt. Hur ska jag göra nudå...nu när han vet sanningen.

—^^—

Haj haj, så här är det.

hoppas ni gillade den, om ni gjorde isf rösta c:

Kommentera också vad ni tyckte.

Skulle vara väldigt trevligt!

Hejdåå mina teddybears :**


Jag förlät dig aldrig, egentligen.Where stories live. Discover now