3.

128 4 0
                                    

Skolan slutade nyss och jag plockar ner min ryggsäck från skåpet. Efter det stänger jag skåpet och låser. Jag rotar sen i min ryggsäck och letar efter min mobil och mina hörlurar. När jag äntligen hittar den tar jag upp den och låser upp. Jag pluggar in hörlurarna i mobilen och samma sak gör jag med det andra änden av hörluren fast i båda öronen. Jag sätter på en av mina favorit låtar från min musiklista på spotify. Jag börjar gå mot portarna men blir stoppad av att nån som petar mig på ryggen. Jag vänder mig om och ser Andrea. Jaha vad vill hon då?

Jag tar av mig mina hörlurar från öronen. Jag stirrar på henne. Sedan himlar jag med ögonen.

- Vad vill du då? säger jag. Kan hon inte bara gå.

- Lizzie, jag vet att du är arg på mig efter det som hände med mig och...Hon tar ett paus.

- och?

- Mig och Riley. säger hon snabbt.

- Jag bryr mig inte längre, va med honom, jag bryr mig inte. säger jag och blir snart irriterat.

- Men jag har gjort slut med honom för att det han gjorde va fel, förlåt säger hon

- Neeej då, för det du gjorde var rätt och det han gjorde va fel, asså Andrea bara dra jag vill inte se dig mer. Trodde verkligen att jag kunde faktiskt lite på dig, men vet du vad, jag hade visst fel. svarar jag, vänder mig om och lämnar Andrea i korridoren med en ledsen min.

**

Jag går nu på trottoaren medans jag lyssnar på min hjälte. Ed sheeran. Han kan jag lyssna på hela dan, plus att han inte sviker mig som två andra har gjort. Han kan jag lita på, även om han inte känner mig...

Jag öppnar dörren går in och tar av mig skorna. Jag springer upp för trappan och går in till mitt rum. Jag slänger ner min ryggsäck på golvet och kastar mig på sängen. Jag har saknat dig sängen.

Jag tar av mig alla mina kläder och sätter på mig mina mjukis kläder. Jag tar fram min dator och börjar gå in på massa olika saker. Facebook, Instagram, Twitter. Massa såna saker. Jag tittar även på en film. Dear, John.

Efter att ha tittat på hela filmen är mina ögon rödsprängda utav att jag har gråtit så mycket. Älskar den filmen, herregud dööör! Channing var ju förfan het som en lava vulkan. Bästa kärleks filmen EVER!

Sen knackar det på dörren.

" Vem är det som knackar...nu?! Det är ju för i helsike 9 på kvällen. Det kan inte vara mamma hon skulle ju aldrig knacka på sin egna hus dörr. Hon skulle bara gått in direkt. " Tänker jag för mig själv.

Jag går ner från trappen och till hallen. Jag öppnar försiktigt dörren men är rädd, tänk om det är en ZOMBIEE!! Vafan tänker du Lizzie? Att en Zombie kommer och knackar på dörren. För du vet den knackar på dörren och när du sedan öppnar den så ber den också om att få äta dig, jaa så är det, nej.

Jag skakar på huvudet. Jag öppnar sakta dörren och ser...

—^^—

ooo, vem är det hon ser när hon öppnar dörren. Det ska ni få reda på nästa kapitel som kanske kommer ut imorn så va redo! my amigos <3

Glöm heller inte att rösta om ni tyckte om den och kommentera vad ni tyckte om den, Peace c:

Jag förlät dig aldrig, egentligen.Where stories live. Discover now