- N-Nej det är i-inte s-sant, stammar jag fram. Han tittar frågande mot mig.
- Men jag hörde allt, att du hade känslor för mig Lizzie.
- Men det var inte s-sant så glöm allt jag sa. Sen springer jag därifrån. Jag springer förbi Andrea som såg chockat på mig.
Varför är hon chockad , hon visste ju...
**
Efter att ha sprungit flera meter , är jag äntligen hemma. Jag öppnar dörren in till min lugna och underbara hem.
Jag kliver in, tar av mig skorna. Allt jag vill helst göra just nu är att få tänka på nåt annat än Riley och Andrea.
Jag går med stora steg upp mot trappan och in till mitt rum. Jag kastar mig som vanligt på sängen.
Jag fiskar upp min mobil som låg i bakfickan. Jag låser upp och kollar om nån har sms:ar eller ringt mig. Noll. Inga alls. Känner mig forever alone...
Jag går in istället på sociala medierna. Jag kollar instagram, Facebook, Twitter osv.
När jag var klar med det lägger jag ner min mobil på nattduks bordet och börjar sedan ta av mig.
När jag precis skulle knäppa upp min bh , knackar det på fönstret. Va i?!
Jag går mot fönstret och öppnar den och ser Riley.
"Liz- han hinner inte säga klart då han tittar på min nästan nakna kropp. Jag blir helt illröd i ansiktet och springer snabbt och hämtar en stor, tjock hoodie.
- Du vet att du inte behöver rodna över att jag såg dina underkläder. För jag har sett de och utan underkläder. Säger han och flinar.
- Ja men du är min ex, så jag kan göra det om jag vill. Säger jag surt. Han skrattar. Okeej, vad är det som är så roligt?
- vad? Säger jag.
- ingenting, säger han och ler ett snett leende.
- får jag komma in eller vill du att jag ska hoppa ner och dö? Lägger han sedan till.
- jag vill du ska dö, men för att jag är snäll så gör jag inte det. Säger jag och vänder mig om.
Han kliver in i fönstret och stänger den. Jag vänder mig sakta mot honom. Jag blev helt rädd då han bara var några centimeter från mitt ansikte.
- du rodnar igen säger han och skrattar. Jaha bra, nu rodnar jag ännu mer. Jag lägger snabbt händer på kinderna och vänder mig om och tittar ner på golvet.
Vad är det med mig idag, jag är inte mig själv idag. Jag känner två varma händer som smyger sig in i min tjock tröja. Jag rycks till och vänder mig hastig om och krockar sen in i några mjuka läppar. Riley's läppar. Jag vet inte varför, men jag besvarar kyssen.
Vi fortsätter att kyssa, tills det gick över till hångel. Jag kunde itne sluta för jag ville ha mer. Vänta tänkte jag just det där?! Ja Lizzie det gjorde du..Fan!
Jag avbryter kyssen och Riley ser frågande ut mot mig.
- Vad är det? säger han.
- Vad är det?! Jag står här och hånglar min ex, HÅNGLAR MIN EX!!! Jag lägger mina händer på huvudet och drar den sakta ner till ansiktet. Jag lyfter bort mina händer och ser på Riley. Han tittar mot mig med en ledsamt min.
Jag kysser honom. Vänta vad gör jag?
- Jag älskar dig Lizzie, säger han mellan kyssen.
- Jag hatar dig med Riley, säger jag..och kyssen fortsätter tills nån går in i rummet...
YOU ARE READING
Jag förlät dig aldrig, egentligen.
Teen FictionLizzie Gun är tjejen. 17 år. Lizzie har en underbar pojken, Riley. Hon älskar honom. Kanske inte så länge till. Riley stunt, 17 år. Killen som är känd som playern. När Lizzie får veta det Riley har gjort mot henne, kommer hon då förlåta honom för...