09 | Can't Control

69 8 1
                                    

           

            AWAL pagi hari aku dah bau sedap semacam bila keluar dari dalam bilik. Jam dinding  dikerling, baru pukul 8 pagi. Bunyi bising di dapur menarik perhatian aku. Terus laju kaki aku pergi ke bahagian dapur.

Bila sahaja aku masuk di bahagian dapur, Suga sedang memotong bahan masakan. Dengan apron dibadan, lengan disingsing sehingga ke siku. Sumpah, aku tak expect pun dia boleh memasak.

Husband material.

Aku tak bolehlah kalau tengok lelaki memasak ni. Boleh lemah jantung begini. Tak dinafikan Suga juga mempunyai personaliti yang menarik. Cuma satu sahaja yang kurang. Senyuman. Oh, lagi satu dia terlalu dingin. Dia seorang sahaja yang kurang bercakap berbanding ahli bangtan yang lain.

" Kau ada nampak hantu ke sampai tengok macam tu sekali? " satu suara berbisik betul-betul disebelah telinga. Terkejut aku dibuatnya. Jayden di sebelah dengan muka baru bangun tidur.

" Awak! Terkejutlah saya."

Jayden endahkan aku. Dia yang masih mamai mula bergerak kearah Suga. Dipeluknya pinggang Suga dari arah belakang. Backhug. Dahlah si Suga tu sedang busy memasak. Okay, satu sisi baru lain Jayden yang baru aku tahu. Being clingy.

" Hyung masak apa ni? " dagu Jayden diletak atas bahu kanan Suga. Sekali pandang mereka berdua dah macam husband-wife pula. Okay serius mereka nampak chomel.

" Potong bawang. Aku nak masak nasi goreng. Perempuan tu dah bangun ke belum? "

" I'm here. Goodmorning Suga." Ucap aku mencuba beramah mesra dengannya.

" Hmm..." Namun hanya bunyi deheman dia sahaja aku dengar. Ish, dingin betul!

" Kau pergi mandilah Jay. Rimas aku ni. Kau tak malu dengan Hwayeon ke? " Kali ini namaku diseru. Jayden melepaskan backhug. Kali ini dia berjalan meninggalkan aku berdua dengan Suga. Mungkin dia mandi.

" Ada apa-apa yang saya boleh tolong? " Sekali lagi aku bertanya. Mana tahu aku boleh rapat dengannya lepas ni.

" Boleh, kau tolong makan sampai habis. "

" Kalau tak habis? " aku sengaja nak tengok reaksi dia. Suga toleh kearah aku sekejap. Masih lagi dengan wajah mendatarnya.

Bila dia pandang aku, dalam pada masa yang sama mata aku perhatikan scars pada mata belah kanannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bila dia pandang aku, dalam pada masa yang sama mata aku perhatikan scars pada mata belah kanannya. Parutnya dalam, sayang. Wajah dah kacak tapi kesan parutnya menjejaskan imejnya. Agaknya apa yang berlaku sampai dia ada parut sebegitu?

" Sukahati kaulah." Suaranya seperti malas nak layan aku. Eh, tadi macam dia nak bergurau dengan aku. Ni aku try balas balik, dia malas pula.

" Saya bergurau lah. Takkanlah tak habis. Tengok awak masak pun saya tahu nasi goreng ni tentu sedap. "

Temptation Bad Boy | Jungkook Where stories live. Discover now