11 | New Bodyguard

71 7 2
                                    

             " HANN'S is a mafia family. Keluarga ni sangat berpengaruh dan berkuasa besar. We do many so business, some illegal business but hidden. Drugs, weapons and prostitution. Tapi bila kumpulan ini berpengaruh besar, tentulah ramai musuh yang diluar sana. That why Hwa, abang risau bila Hwayeon berseorangan. Abang bukannya orang yang baik. Ramai yang bermusuh dengan abang." jujur Taehyung.

Panjang lebar Tristan bercerita. Masih di dalam Black Room, Taehyung mula jelaskan kesemuanya kepada aku. Aku setia disebelahnya. Khusyuk mendengar setiap yang keluar dari mulut lelaki itu.

" Abang terjebak dalam kumpulan ni disebabkan oleh bapa Jayden. Mendiang Jovvian waktu itu terlibat dalam satu kemalangan besar. That time, abang seorang sahaja yang ada dekat situ. Tolong selamatkan dia dari kemalangan yang serius. Dari accident tu, dia telah mengalami kecederaan serius sampai lumpuh. Kehidupannya selepas itu hanya bergantung dengan wheelchair. Dia terhutang budi dengan abang sampai jadikan abang ni orang kanan dia. Dan kemudian, abang mula kenal Jayden. Ahli bangtan dan kumpulan ni. " Kali ini Taehyung mula duduk bersandar malas di kerusi. Matanya merenung lampu chandelier di tengah-tengah Black Room ini.

" Jayden dan mendiang Jovvian memang tak sebulu selepas mama Jayden meninggal . Some issues family yang abang sampai sekarang tak faham dan taknak ambil tahu. Tak dinafikan hubungan abang dengan Jayden sangat rapat. Nak pula abang ni orang kanan mendiang Jovvian. So dia jadikan abang ni sebagai anak angkat dia. "

Sekarang barulah aku faham kenapa bapa Jayden lebih beratkan sebelah Taehyung dari anak kandungnya sendiri. Inilah sebabnya.

" Abang adalah pemilik mutlak Hann's seterusnya. Tapi apa reason abang sampai tak mahu pegang tittle tu? " tanya aku curiga.

" Abang ni just anak angkat dalam family ni, Hwayeon. Jayden sepatutnya lebih layak. Abang taknak ambil hak orang. Lagipun jika abang yang mula ambil alih Hann's , ianya tak akan selamat. Banyak nyawa dan keluarga Hans akan berpecah belah nanti. That why abang tak setuju akan keputusan mendiang Jovvian. Jayden sahaja waris tunggal dalam keluarga Hann's yang lebih layak. Musuh keluarga ni sangat ramai kalau Hwa nak tahu." Terangnya panjang lebar. Bila dia berkata seperti itu aku mula terfikirkan akan sesuatu.

" Bila abang kata musuh keluarga dan kumpulan ni ramai, abang  pernah bunuh orang ke? "

Tubuh Taehyung kelihatan seakan mengeras. Matanya beralih kearah aku. Mulutnya terkunci. Seolah pertanyaan aku kali ini sangat berat untuk dijawabnya.

" I do a dirty work, Hwayeon. Tangan abang ni tak pernah bersih. Abang kena setia dengan kumpulan  ni. I'm sorry. I'm not a good brother. But one thing that I can do is to keep you out of any harm's  way. Because you are my only sister. My precious sister, I promise."

Aku rasa terharu. Walaupun aku tahu Taehyung buat kerja kotor sampai sanggup melibatkan nyawa orang tapi dia sudah berjanji untuk menjaga aku.  Taehyung sudahpun memberikan darahnya sendiri tanda setia untuk kumpulan ini. Sekarang aku dah faham. Bukan dia seorang sahaja yang perlu berkorban, tapi aku juga perlu. Demi menjaga antara sesama sendiri.

" Hwayeon tak kisah kerja abang teruk macam mana sekalipun. Cuma satu sahaja Hwayeon pinta,  jangan pernah tinggalkan Hwa. Abang sahaja satu-satunya harta yang Hwa ada. Promise? " Jari kelingking aku hulur padanya. Taehyung nampak agak teragak tapi dia akhirnya fahami.

Jari kelingking kami berdua bertaut. Senyuman kami berdua semakin melebar. Tanda janji sepasang adik beradik itu.

" I promise."


Temptation Bad Boy | Jungkook Where stories live. Discover now