Ayy son bölümle karşınızdayıımm!
Heyjanlandım ayol,
Buyurun okuyun bari.
"Tamam anne, başıma bir şey gelmeyeceğine emin olabilirsin. Babama selam söyle, öpüyorum."
Telefonu kapattığımda Ayvalık'ın iki yıl önceki hali karşıladı beni. Buraya en son iki yıl önce yazın, Melih'i görmeye gelmiştim. Ardından birkaç kere o benim yanıma gelmişti.
Yaklaşık altı aydır görüşemiyorduk. Onu gerçekten çok özlemiştim. Buraya geldiğimden haberi yoktu, sürpriz olsun istemiştim.
Taksi taşlı yollarda ilerlerken Melih'e Ayvalığa taşınacağımı söylediğimde vereceği tepkiyi düşünüyordum. Düşündükçe kalbim yerinden çıkacak gibi oluyordu.
Bir an önce olsun istiyordum. Bir an önce beni görsün, bir an önce sürprizimi öğrensin.
. . .
Taksi Melih'in çalıştığı otelin önünde durduğunda emin olmak için mesaj attım.
Siz: Naber sevgilim?
Otelci Beyim: Oteldeyim, çalışıyorum.
Otelci Beyim: Sen neler yapıyorsun?
Otelci Beyim: İstanbul'a, amcanların yanına gidebildin mi?
Evet, Melih'e İstanbul'a amcamları ziyarete gideceğimi söylemiştim. Canım sevgilim hiç sorgulamamıştı bile. Bu da böyle gereksiz bir yalan işte.
Siz: Yoldayım sevgilim, yarım saatlik yolumuz kaldı.
Taksiden indikten sonra bavulumu kapının önüne koyup içeri girdim. Önüme çıkan çocuğa Melih'i sorduğumda restoranda olduğunu söyledi.
Restorana girdiğimde Melih'in masaları düzenlediğini görerek gülümsedim. Sessiz adımlarla yanına giderek yanağına ufak bir öpücük kondurdum. Hızla kendini geri çektiğinde kahkaha attım.
"Ne ol- Ecmel?"
Kıkırdadım. "Melih?"
"Sevgilim bu gerçekten sen misin?"
"Evet! Sana sürpriz yaptım." Dediğimde hala şok içinde bana bakıyordu.
Birkaç saniye sessizliğin ardından aniden bana sarılmasıyla ilk başta korkmadım desem yalan olur.
Geri çekildiğimizde beni sandalyelerin birine oturtarak karşıma da kendisi oturdu.
"Hani İstanbul'a gidecektin?"
"Minik bir yalandı. Sen anlama diye." Dediğimde gülerek "sen bu kadar profesyonel yalan söylüyorsan işimiz var." Dedi.
Kıkırdarken ekledi. "Sence de biraz fazla gereksiz bir yalan değil mi Ecmel? Benim nasıl aklıma gelebilir senin Ankara'dan buraya geleceğin?"
Bir süre düşündükten sonra "Ay gerçekten çok gereksizmiş. Ama ne yapayım Melih, sanki her an her şeyi anlayacakmışsın gibi geldi. Ben de işimi garantiye alayım dedim." Dedim.
Kahkaha attı. "Tamam sevgilim. Çok iyi yaptın gelmekle. Benim beş dakikalık işim kaldı, onu hallettikten sonra beraber eve gidelim. Ne dersin?"
Gülümsedim. "Olur sevgilim."
Benim de artık burada bir evim olduğunu ayak üstü söylemek istemiyordum. Böyle büyük bir şeyi daha müsait bir ortamda söylemenin en güzeli olduğunu düşünerek kendime hak verdim.
. . .
Melih ile bir yemek yedikten sonra evine geldiğimizde saat fazla geç olmamasına rağmen oldukça uykum gelmişti.
"Film izleyelim ister misin?" Melih'in mutfaktan gelen heyecanlı sesi kıkırdamama neden olurken göremeyeceğini bildiğim halde başımı salladım.
"Çok güzel olur." Dedikten sonra yanına gittim.
"Sevgilim? Ne yapıyorsun mutfakta?"
"Mısır patlatıyorum. Mısırsız film izlenmezmiş. Sen filmimizi seçene kadar ben de mısırları getirmiş olurum." Dediğinde güldüm.
Salona geçip yabancı bir komedi filmi açtıktan sonra koltuğa yerleştim. Az sonra elinde mısır tabaklarıyla Melih geldi. Elindeki tabakları masaya koyarken yanıma oturdu.
"Ne izliyoruz?"
"Komedi." Dediğimde yanağıma minik bir öpücük kondurdu.
"Bayılırım."
Filmi izlemeye başladığımızda oldukça yorgun olduğumdan başımı Melih'in göğsüne koydum.
"Melih."
"Efendim sevgilim?"
"Benim sana bir sürprizim daha var."
"Hıımm. Neymiş?" dediğinde çıkardığı ses komik geldiğinden kıkırdadım.
"Biz bir daha hiç ayrılmayacağız."
"Biliyorum sevgilim. Ben seni hiç bırakmayacağım."
Gözlerimi devirdim. "Öyle değil Melih. Ben artık buraya taşınıyorum." Dediğimde beni ittirerek oturduğu yerde aniden doğruldu.
"Nasıl? Nereye? Buraya. Bildiğimiz buraya mı? Benim yanıma. Ayvalığa?"
Verdiği tepkiye dayanamayıp kahkaha attım.
"Evet sevgilim. Ayvalığa taşınıyorum. Bir daha hiç gitmeyeceğim."
Sevinçle gülümserken hala inanamıyor gibi görünüyordu. "Gerçekten mi? Bu nasıl oldu?"
"Sürpriz oldu. Senin yanında olayım istedim. Hep beraber olalım istedim." Dediğimde kollarını belime doladı. Ben de kollarımı boynuna dolarken kulağına "seni seviyorum Melih." Diye fısıldadım.
"Seni her şeyden çok seviyorum Ecmel."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OTEL |TEXTİNG| ✓
ContoTAMAMLANDI Siz: Sen hep böyle kırıcı mısın? Otelci Beyim: Bilmem. Otelci Beyim: Anonim olan sensin bilmen gerek. Siz: Hayatına kolay kolay birini sokmuyorsun fakat hayatına aldığın insanlara da çok değer veriyorsun. Siz: Bildim mi? Otelci Beyim: Bi...