-2

4.8K 150 3
                                    

Musa elindeki silahı yavaşça indirip konuşmaya başladı.

"İzgü kızım kusura bakma mert öyle sana sarılınca ben yanlış anladım"

İzgü hala silahı indirmemişti mert elini kaldırıp izgü'nün silahına attı yavaşca indirip.

"Yanlış anlaşılma abla"

İzgü elini mertin elinden çekip silahı bacağına koydu ama hala musa beye çatık kaşla bakıyordu.gerginliği fark eden musanın karısı jero hanım konuşmaya başladı.

"Bir yanlış anlaşma oldu bence konuyu kapatalım mutlu mesut devam edelim
He izgü kızım"

"Kızım?"

"Şey yan-"

İzgü elini kaldırıp jero hanımı susturdu.abasay izgü bakıyordu sessizce mırıldandı "izgü ismi kendi gibi asil" diye.abasayın annesi bahar hanım izgü'ye hayran kalmıştı tam onun istediği gelindi yanına yakışacağı  miletin ağzını kapatacağı bir gelindi aklına koydu bahar hanım izgü'yü gelini yapacaktı biraz zor olacak ama ginede izgü'yü gelini yapacaktı.

İzgü etrafa bakıp konuşmaya başladı.

"Ben buraya kavga etmek için gelmedim,kardeşimin düğününe geldim ama çok kavga isterseniz ben her zaman meydandayım -musaya bakıp- demi musa bey"

Musa kafasını sallayıp jero hanıma baktı jero hanım kocasının bakışlarını görüp konuşmaya başladı.

"Düğünümüz devam ediyor...çal çalgıcı çal!!"

Mert ablasınının elini tutup mardin halkına tanıştırmak için gezdirmeye başladı.

Bütün herkezi gezmişlerdi ama sadece 2 aşireti gezmemişlerdi biri kanoğlu aşireti biri renoğlu aşiretini mert ablasının elini tutup ranoğlu aşiretine doğru yürütmeye başladı bir yandanda ablasına renoğlu aşiretini bahsediyordu.

"Bak şimdi abla renoğlu aşiretin ağası berzan ağa iki tane karısı var birisi zelal birisi jinom
Bir tane kızı var ismi şengül şengül kanoğlu aşiretinin yani tüm aşiretlerinin ağası abasay kanoğluna aşık sinsi,çirkef bir kadın zaten kimse onu sevmez her zaman ortalığı karıştırır
Papuç gibi dili var boyu değilde dili uzamış kadının... dört tane oğlu var berzan ağanın eral,erol,ercan,ersin hepsi e ile başlıyo nası bir kafaysa...her neyse dördüde saf,mal gibiler hiç birşeye karışmıyorlar zaten şimdi daha net anlarsın"

"Şengül kaç yaşında"

"22 yaşında seninle aynı yaşta...bak bak sana nasıl bakıyor şengül"

İzgü ve mert ranoğlu aşiretini yanına gelmiş berzan ağa ve dört oğlanla tanışmıştı geriye sadece zelal,jinom ve şengül kalmıştı.

İzgü elini zelal hanıma uzatıp.

"Merhaba izgü ben"

"Zelal bende izgü yavrum"

Sonra jinom hanıma uzattı elini jinom hanım izgünün eline bakıp yüzünü ekşitti berzan ağa karısı jinomun yaptığı hareketi görüp bağırdı
"Jinom saygılı ol!"jinom berzan ağanın sözüyle korkup izgü'nün elini tuttu.

"Jinom ben memmun oldum"

"Bende izgü jinom hanım ben memmun olmadım"

Jinom hanımın şaşkın bakışlarını umursamadan elini şengüle uzattı.

"İzgü"

"Şengül.kanoğlu aşiretinin gelecekteki hanım ağası"

"Kanoğlu aşiretinin bundan haberi varmı acaba.heberleri olsa konakta şeytan var diye okuttururlar konağı valla"

Mert ablasının lafıyla ablasını cimcikleyip alttan alttan güldü mert gülmesi kesip berzan ağaya bakıp konuşmaya başladı.
"Biz gidelim iyi günler berzan ağa"

Ablasının kolunu tutup uzaklaştırdı bir yandanda gülüyordu.kanoğlu aşiretinin yanına gelip izgüyü tanıştırmaya başladı.abasayın babası fikri kanoğluyla,ve annesi bahar kanoğlu ilede tanıştı.

Sıra abasaya gelmişti izgü gözlerini abasayın gözlerinden çekmeden elini abasaya uzattı abasay ayağa kalkıp izgü'ye birazcık daha yaklaştı elini izgü'nün eliyle birleştirip konuşmaya başladı.

"Aşiretler ağası abasay kanoğlu"

"Karca şirketinin sahibi hemde mertin ablası izgü karca"

---------------

SON

Yazar: (eylül evra yurğa)

♡♡♡

MağlubiyetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin