-3

4.5K 125 5
                                    

Abasay elini çekmeden konuştu "buyrun oturun" izgü elini çekip abasayın yanındaki boş koltuğa oturdu.izgü aklındaki soruyu sormassa meraktan çatlıcaktı.

"Şey abasay sen şengülle sevgilimisin"

İzgü'nün bu sorusunu duyan kanoğlu aşireti şaşkın bir şekilde abasaya baktılar.

"Yok öyle bir şey...nerden çıktı bu soru"

"Ben şengülle tanışırken bana gelecekteki kanoğlu aşiretinin hanım ağasıyım demişti.
Rahatsız olacağını düşünmemiştim özür dilerim"

Abasay karşısındaki şengüle bakıp ayağa kalktı
Abasayın ayaklanmasıyla kanoğlu aşireti abasaya döndü bahar hanım oğluna dönüp konuşmaya başladı.

"Hayırdır oğlum niye ayaklandın"

Abasay bahar hanıma cevap vermeden ranoğlu aşiretine doğru yürümeye başladı bunu fark eden şengül heycanla ayağa kalkıp.

"Hoş geldin abasayım"

"Sen nasıl tanıp tanımadığın insanlara ben kanoğlu aşiretinin gelecekteki hanım ağasıyım dersin!!"

"Ama abasayım doğru söylüyorum ben kanoğlu aşiretinin gelecekteki hanım ağasıyım-göğsünü şişirip etrafa baktı-bana saygı duyacaklar nede olsa bende bir kanoğlu gelinlerindenim"

Şengülün koluna yapışıp kolunu sıktı abasay.

"Lan! Sen beni delimi edecek sen bir kendine baksana seni yanımda dolandırırmıyım lan ben ayağını denk al -berzan ağaya dönüp şengülü fırlattı- kızına sahip çık kızının bir hareketiyle ranoğlu aşiretinin suyunu kuruturum"

İzgü ve bahar hanım yan yana durmuş abasayın yaptıklarını izliyorlardı şengülün lafıyla bahar hanım izgü'ye dönüp konuşmaya başladı.

"Kız şengül ve anası dövesim var"

"Şengülün annesi kim?"

"Jinom kuma olan...zelal'in çocuğu olmuyordu
Berzan ağa kuma olarak getirdi jinomu.

benim zelal dostum işkence gördü meydanda rezil ettiler berzan ağa zelali döverken abasay görmüştü berzan ağanın oğlu vardı onu öldürdü hak etmişti berzan ağa.

abasay berzana çok kinli...şimdi olanlardan sonra ranoğlu aşiretin bitişi demektir -dirseğiyle ezgü'nün koluna vurup- gel kız zelalin yanına gidelim"

"Berzan ağanın dört tane oğlu var"

"Beş taneydi abasay beşinciyi öldürünce dört tane kaldılar ölenin ismi ekremdi"

Bahar hanım ezgü'nün kolundan tutup zelale doğru yürütmeye başladı bir yandanda zelali
Anlatıyordu.

"Bak şimdi zelal on iki yaşında gelin oldu çocuğu olmuyordu on sekiz yaşına kadar beklediler gine zelalin çocuğu olmadı doktara gittik zelalle benim en iyi dostumdur sonra zelalin kısır olduğunu öğrendik berzan ağa zelalin kısır olduğunu öğrendiği zaman zelalin şaçından sürükleyip meydana getirip dövmüştü bunu fikri görmüştü
Fikriyle o zaman tanıştık ben o zamanlar on dokuz yaşındaydım ama fikri yirmi altı yaşındaydı fikri berzanı dövmüştü.

sonra işte zelal bizde kalmaya başladı on bir sene bizde kaldı o zamanda biz fikriyle evlenmiştik abasay dört yaşındaydı.abasayın kardeşi selene hamileydim o düğüne gelmedi sevmez böyle ortamları.

her neyse berzan ağa zelali kaçırdı
Eve hapis etti işkence etti o zaman jinom beş senedir berzan ağayla evliydi zelalin abisi urfa'nın bilinen aşiretlerinden bu zelali berzan ağanın elinden aldı sonra zelalin abisi öldü aşiretin başına zelal geçti.

benim zeki kızım onları içten bitirmek için geri ranoğlu konağına gitti işte çok pişmanım seni seviyorum falan dedi berzan ağaya tabi berzan ağa buna inandı ama zelalin hala hanım ağa olduğunu bilmiyorlar.

zelal onların içini sömürdü şu anda zaten ranoğlu aşireti bitmek üzeri benim güçlü zelalim nelere dayandı siyah yazmalı zelalim benim."

Bahar hanımı anlattıklarıyle ezgü sinirlenmişti sessizce mırındandı.

"Dölüne düşkün piç birazcık oynayalım seninle ha berzan ağa evet evet oynayalım benimde uzun zamandır canım sıkılıyordu eğlence olmuş olur"

-------------------

SON

yazar: (eylül evra yurğa)

♡♡♡

MağlubiyetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin