7

93 11 2
                                    

Batın birkaç günün ardından evine dönmüştü. Böylece Aras ve Alkan baş başa kalmıştı.

"Aras madem beni anlıyorsun, yorma beni. Oldu mu?"

Aras gülerken dediklerinin tam aksini yaşatacağını anlatmıştı -ki çok sürmeden zaten ağlamaya başlamıştı acıktığı için.

Alkan yemek yemesinin üstünden baya zaman geçtiğini bildiğinden bebeği koltuğa iyice yaslarken mutfağa gitmişti.

Batın'ın aldığı mamalardan birini hazırlayıp biberona koyarak Aras'ın eline verdi.

Aras gözlerini kapamış uyuma pozisyonuna geçerken biberondakini de bitirmişti. Bir süre sonra uykuya dalan bebekle Alkan ayağa kalkmış bebeği alarak yatağa yatırmıştı ve içeri dönüp etrafı toplamaya başlamıştı.

İşi bitince biraz telefonuyla uğraşmıştı. Aradan geçen zaman sonrası ağlama sesiyle odaya tekrar gitti.

Aras yüzünü buruşturmuştu ve kıpkırmızıydı. İçi çıkana kadar ağlayacak gibiydi. Alkan ağlamasına her ne kadar alışkın olsa da bu kadar ağlaması bir ilkti ve bu onu feci germişti.

Hemen Aras'ı kucağına alarak altını kontrol etti ama bezi temizdi. Daha yeni yemek yediğini de düşünerek acıktığını sanmıyordu.

Alkan, ne olduğunu anlamak için Aras'ın yüzüne bakarken Aras daha da bağırmaya başlamıştı. Ayrıca yüzü de yaşlarla doluydu.

Bir süre Alkan ne yapacağını bilmediği için evin içinde birkaç tur attı bebeğin sakinleşmesi adına ama bu da işe yaramıyordu.

Yapabileceklerini gözden geçirmek adına telefonunu eline almış ve internete bebeğin ağlamasının nedenlerini aratmıştı. Google her zamanki gibi olayı evirip çevirip kansere bağlayınca Alkan vazgeçip annesini aradı.

"Alo anne!"

"Ne oldu oğlum gecenin bu saatinde?"

"Ben küçükken, 1 yaşlarındayken falan, neden ağlardım? Ağladığımda ne yapardın? Sadece sorularıma cevap verir misin? Bir şey sorma sonra zaten anlatırım."

"Ne bileyim oğlum? Ya acıkmışsan ya da altına yapmışsan ağlardın."

"Başka, başka bir şey yok mu?"

"Uykun geldiği için de ağlardın ya da oynamak için. Hem o bebek sesi nereden geliyor? Kim ağlıyor?"

"O da değil. Bir bebek neden ağlar bunların dışında?"

"Hasta olmuştur belki. Karnını ov, ayaklarına çorap giydir."

"Tabii ya! Tamam, çok sağ ol. Öptüm!"

Annesi bir şeyler derken aldırmadan hemen bulduğu çorabı bebeğin ayağına geçirip koltuğa oturdu ve Aras'ın karnını ovmaya başladı.

Bebek yavaş yavaş susarken ağlamaları dinmişti, yerini de iç çekişler almıştı.

Alkan, bebeğin susmasıyla derin bir nefes verirken huzurla kafasını koltuğa yaslayatak gözlerini kapadı.

Huzur her zaman uzun sürmeyebilirdi. Tıpkı Alkan'ın huzuru gibi.

Bebek yüzünü tekrar buruştururken yediği tüm mamaları Alkan'ın üzerine kusmuştu. Alkan ağlayacak gibi bir ses çıkartırken Aras kıkırdamıştı ve elini ağzına sokmuştu.

Alkan bir çığlık atarak yerinden kalktı ve oluşan pisliği toplamaya başladı.

Koltuğu silip üstünü değiştirmişti. Bebeğin hâlâ üstünü değiştirmemişti çünkü bunların üstüne sıcak bir banyo yapması iyi gelebilirdi. Eh, telaşı azalınca Alkan mantıklı düşünmeye başlayabiliyordu.

Elinde havlu ve küçük kıyafetlerle bebeğe ilerlerken Aras korkuyla ona bakıyordu.

"Bıcı bıcı zamanı!" diyerek az önceki ortamın düşük enerjisini yükseltmeye çalışıyordu Alkan.

Bebek, yüzünü tekrar buruşturmuş ağlamaya hazırlanırken Alkan arkasındaki sarı, plastik ördeği çıkardı ve sıkarak ses çıkarmasını sağladıktan sonra konuştu:

"I-ıh ağlamak yok artık."

Hazırladığı küvete Aras'ı, başına dikkat ederek, yerleştirdi.

Aras'ın zaten ağlayacak gücü kalmamıştı ve elindeki ördek garip bir şekilde fazla dikkat çekiciydi. Ayrıyeten sıcak suyla mayışmıştı.

Kısa banyo sonrası Alkan havluyu bebeğe sararak odaya götürdü.

Aras'ın gözleri yavaş yavaş kapanırken elindeki oyuncak ördek son kez vaklayarak yatağa düşmüştü.

Alkan ördeğin düşmesiyle giydirmek için eline aldığı badiyle bebeğe döndüğünde gülümsedi. Şu an bebek iyi ve güvendeydi. Önemli olan da buydu.

Tüm kıyafetleri giydirdikten sonra ışıkları kapatıp bebeğin yanına iyice yaklaşarak uzandı. Burnuna gelen dalin kokusuyla bebeğin azıcık olan saçlarına koklayarak bir öpücük kondururken gülümsemesi yüzünde takılı kalmıştı.

Ay bayadır bölüm yazmıyordum, birden çok gaza geldim ve ta-daaa!

Uzun da oldu bölüm he.

Bir dahaki bölüm efsaneyi biraz daha açarım ve zaman atlaması yaparım. Diğer bölüm ergen Aras'la birlikte olacağız. Bebek Aras'a elveda, onu çok özleyeceğim 🤧

der Wasserfall (bxb)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin